בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
ילדי שדרות התרגלו לאורךהשנים לקבל את פניהם של אורחים מהארץ ומחו"ל ולספר להם על התחושות והחיים תחת איומי הקסאמים. צוות המורות לאנגלית בקריית החינוך חמ"ד אמית בעיר החליטו לנצל בדיוק את זה כדי לקדם את לימודי השפה בקרב התלמידים.
כל תלמיד בבית הספר נדרש להכין פרזנטציה באנגלית כנציג ילדי שדרות לאורח שמגיע לעיר ומציג אותה לפני כל הכיתה. חלקם מציגים אותה גם בפני דיפלומטים וחברי משלחות המבקרים בעיר. המיזם הייחודי, לצד השקעה בשורה של יוזמות ייחודיות, הצליחו להביא לעלייה מטאורית באחוז בוגרי חמש יחידות אנגלית - מ-%‭15‬ ל-%‭69‬ בתוך שבע שנים.
ההישג משמעותי אף יותר כשבודקים את אחוז הניגשים לחמש יחידות באנגלית במוסדות דומים (‭29%‬) וביחס לנתון הארצי (‭.(39%‬ נתון זה מצטרף להישג נוסף של בית הספר, שהגיע לשיעור זכאות לבגרות של ‭ .98% ‬
בית הספר משקיע בשפה כבר מחטיבת הביניים, תוך שימת דגש על תחום האנגלית המדוברת. כך, למשל, פעלה החל מכיתות ז' תוכנית ובה יום אחד בשבוע שכולו אנגלית. התלמידים לומדים מ-‭8:00‬ עד ‭ 14:00‬ עם שלוש מורות שונות בתחומים שונים - דרמה, פרויקט בתחום שאותו הם בוחרים ועבודה על יכולת הדיבור והעמידה מול קהל. הכל, כמובן, באנגלית.
1 צפייה בגלריה
צוות המורות לאנגלית
צוות המורות לאנגלית
צוות המורות לאנגלית
(צילום: רועי עידן)

הצוות הלוחם של המורות לאנגלית לא היה מוכן לתת לקורונה לעצור את התנופה, ולצד ההשקעה בזום הגיעו לבתי התלמידים כדי לצמצם את הפערים, ויותר מכך – להיות שם עבורם. "המורות לאנגלית אצלנו משקיעות את כל-כולן", מספרת רכזת האנגלית רעות אפללו. "בזמן הקורונה, לפני הבחינות, עבדו מורות גם בלילה עם התלמידים בזום, בווטסאפ וגם בלימוד במרחב הפתוח. המוטו שלנו הוא שלא מוותרים על אף תלמיד".
נטע וייצמן, מצוות המורות לאנגלית, מוסיפה: "היו תלמידים, אפילו מצטיינים, שמצב הרוח שלהם היה ירוד ולא הצליחו לאסוף את עצמם ללמידה מיטבית. אנחנו הגענו אליהם לשיעור פרטני. פחות בשביל האנגלית ויותר בשביל החיזוק, העידוד וההעצמה".
אסף בן-דוד, מנהל קריית החינוך, מסביר כי בית הספר ביטל את האפשרות לגשת לבגרות בשלוש יחידות לימוד כיוון שמדובר בתעודת שאינה אקדמית: "יש לנו נבחרת מנצחת. הסיפור האמיתי הוא האמון של המורות בתלמידים והמוטיבציה שהן יוצרות אצלם עם מוכנות לעזור ולקדם תמיד, כולל בשעות לא שגרתיות".

כך תמליצו על המורה שלכם

מי יכול להשתתף בתחרות?
בתחרות יכול להשתתף כל מורה ואיש חינוך פעיל (כולל מי שנמצא בשנת שבתון) שמלמד בבית ספר יסודי או על-יסודי בהוראה, ותרם תרומה יוצאת דופן במסגרת פעילותו החינוכית. בנוסף, אנחנו מקיימים מסלול תחרות מיוחד למורים הנמצאים במערכת עד שלוש שנים בלבד בשם "המורה המבטיח של המדינה".
מי יכול להמליץ?
תלמידים (בעבר או בהווה), הורים, מורים ומנהלים מוזמנים להציע מועמדים לתחרות. ניתן להמליץ שוב על מורים שהמליצו עליהם בשנים קודמות ולא זכו.
איך ממליצים?
מלאו את טופס ההמלצה וספרו לנו מי המורה שראוי לדעתכם לזכות בפרס הצטיינות ובהכרה ציבורית – ואולי הוא יזכה להיות אחד מששת המורים המצטיינים שייבחרו על ידי ועדה של אישי ציבור מובילים.
לאן לפנות לקבלת עזרה במידת הצורך?
ניתן לפנות אלינו בדואר אלקטרוני לכתובת ‭ hamore@yedioth.co.il ‬
עד מתי ניתן להגיש מועמדות?
ניתן להגיש מועמדות עד ‭ 21‬ במארס ‭ .2021‬ התחרות נערכת בכפוף לתקנון הנמצא במשרדי "ידיעות אחרונות".
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים