בשיתוף טרה
"מאות אלפי ישראלים מדליקים הערב בחנוכייה שלהם נר לבן כדי לתת לכם, הצוותים הרפואיים, בחזרה ולומר שאכפת להם. אנחנו יודעים שאתם נותנים את הנשמה ועובדים מסביב לשעון הקורונה כבר יותר מחצי שנה ומגיע לכם לקבל קצת בחזרה." כך פתח אורי פפר יחד עם יעל גולדמן, את הדלקת הנרות יחד עם הצוות הרפואי של בית חולים ספרא שיבא במסגרת מיזם הקורא לכולם להדליק נרות חנוכה ביחד ולהקדיש נר לבן כמחווה למלאכים בלבן.

נר לבן למלאכים בלבן

אם הצוותים הרפואיים עושים לילות כימים בשגרה, הרי שבחצי שנה האחרונה עבודתם יותר מהוכפלה בשל הקורונה. הם עסוקים יומם וליל בטיפול בחולים וגם במשפחות שאינן יכולות להיות בקשר ישיר עם יקיריהן. הם עושים שעות נוספות עטופים בחליפות מגן, מבודדים את עצמם ממשפחותיהם כדי לשמור עליהן בריאות, ובתוך כל זה מנסים גם לשמור על עצמם.
במהלך השנה שמענו על אינספור פעילויות למען הצוותים הרפואיים, עמדנו ומחאנו להם כפיים במרפסות והתפללנו לשלומם, בין אם הם מבני משפחתנו ובין אם לא. במהלך חג החנוכה, החל בימים אלו, מתקיימת, כאמור, פעילות מבורכת נוספת שכולנו יכולים להצטרף אליה - הדלקת נרות חנוכה והקדשה של נר לבן כמחווה למלאכים בלבן, יוזמה של חברת טרה.
3 צפייה בגלריה
מדליקים נר לבן להוקרה של המלאכים בלבן - אורי פפר ויעל גולדמן עם צוות רפואי בבי"ח ספרא שיבא
מדליקים נר לבן להוקרה של המלאכים בלבן - אורי פפר ויעל גולדמן עם צוות רפואי בבי"ח ספרא שיבא
מדליקים נר לבן להוקרה של המלאכים בלבן - אורי פפר ויעל גולדמן עם צוות רפואי בבי"ח ספרא שיבא

יבגני יעקובובסקי, אח אחראי בכירורגיית ילדים בבית החולים, מספר שבתחילה ההתמודדות הייתה מאוד מאתגרת, עכשיו, כשיודעים פחות או יותר עם מה מתמודדים, עושים את הטוב ביותר כדי לתת את הטיפול המיטבי לחולים.
הדלקת הנרות, עבורו, מסמלת את החיבוק של העם כולו, "זה אמנם אירוע נקודתי, אבל אנחנו, למעשה, חווים את החיבוק החם מכל המדינה מדי יום וזה מאוד מחמם את הלב וזה נותן כוחות להמשך כי עוד לא סיימנו את הדרך", הוא אומר.
"אנחנו פה כדי לקחת רגע ולהודות לצוותים הרפואיים בבתי החולים, להגיד להם תודה על כל העבודה הקשה על כל החודשים הארוכים האלה שהם בחזית המאבק", מסביר אורי פפר, שיחד עם יעל גולדמן, הדליקו את הנרות וסחפו את הקהל בשירה.
"הקורונה הייתה מאוד לא צפויה, אף אחד לא חשב על מצב כזה שיכניס אותנו לבתים ויסגור אותנו. אני חושבת שעכשיו כשיש אופטימיות זהירה ומסתכלים לאחור, יש, באיזשהו מקום, גם צדדים טובים", אומרת יעל ואורי מחזק: אני חושב שבמסגרת התא המשפחתי, לנו זה עשה כיף להיות עם הילדים בבית כל הזמן. הרווחנו משהו שלא חשבנו שהוא בכלל שבתמהיל שלנו ואני חושב שזה ממש מתנה קטנה ומתוקה בכל השחור הזה".
"הקורונה היא מפחידה וקשה ואנשים בלחץ, אבל עם הזמן למדנו קצת לחיות לצדה", הוסיפה יעל ואורי סיכם: "כשאתה לא בבית חולים אתה חושב איך אני אסתגל לחיים, ויש עולם בבית החולים שחי את המאבק ואת המגפה ובשבילם אנחנו כאן".
ומה המסר של הצוותים הרפואיים לעם ישראל?
"הכי חשוב שהציבור יבין שעדיין לא סיימנו את המגפה", אומר יעקובובסקי. "אנחנו אולי רואים את האור בקצה המנהרה עם הגעת החיסונים, אבל ייקח עוד זמן וצריך להמשיך לשמור על ההנחיות, ומי ששומר - שומר על החיים שלנו ושל הסובבים שלו ושל המשפחה שלו. אז תמשיכו לשמור על ההנחיות".
בוריס פיזדל, אח אחראי טיפול נמרץ ילדים בבית החולים מחזק ומספר כי לא קל, יש המון קשיים, אך במקביל יש גם המון תמיכה מהבית ומהציבור. "המסר לציבור שזה עוד לא מאחורינו, יש עוד עבודה לעשות וכולנו זקוקים לא רק לתמיכה אלא בעיקר להגדלת ראש ואחריות של כולנו, כדי שלנו תהיה פחות עבודה ונתעסק במה שהכי חשוב".

נר לבן למלאכים בלבן

המהלך נועד לאחד את עם ישראל להדלקת נרות משותפת בחנוכה ולהודות יחדיו לצוותים הרפואיים. הטקס יתקיים מדי ערב במרכז רפואי משתנה וישודר בו זמנית בכל ערוצי התקשורת, כאשר בכל הדלקה יוקדש נר לבן אחד בחנוכייה, עבור "המלאכים בלבן". לטקס יצטרפו הצוותים הרפואיים מבתי החולים בהנחיית מגוון אמנים, בהם: אורי פפר ויעל גולדמן, אורנה ומשה דץ, אסי ישראלוף, משה פרץ ואגם בוחבוט, רותם כהן, רמי קליינשטיין ועוד.
"החלטנו לצאת בפעילות של הדלקת נר תודה לבן למלאכים בלבן שמהותה להגיד תודה מכל עם ישראל לכל הצוותים הרפואיים שעובדים לילות כימים במלחמתם בקורונה, לתת להם חיבוק להראות שאכפת לנו, שאנחנו פה איתם", אומרת נירה זיטנר, מנהלת השיווק של טרה. "הנר הוא סמל לאות התודה בתוך חג החנוכה שהוא חג של הודיה. בחזון שלנו היינו שמחים שרופא או אחות שיוצאים ממשרת ארוכה יראו את החנוכייה המאירה ואת אותו נר לבן ויבינו שעם ישראל מודה להם כך. אנחנו אוהבים ומעריכים מכל הלב.
במקביל לפעילות בבתי החולים, הציבור מוזמן להעלות לאתר 'מלאכים בלבן' תמונות מהדלקת הנרות הביתית שלהם, כאשר על כל תמונה תיתרם חבילה של מוצרי חלב לצוותים הרפואיים. החלוקה תתבצע במגוון בתי חולים מצפון ועד דרום לאורך ימי חג החנוכה.
"אנחנו מחלקים חבילות בכל בתי החולים ברחבי הארץ, התחלנו את הבוקר כאן מוקדם כדי לתת לכל אחת מהצוותים חבילה של מוצרים שיהיה להם אור בלב וטעים בבטן. במטרה לפגוש את אנשי הצוות בכל הארץ ולומר שאוהבים אותם", מוסיפה זיטנר.
ההתגייסות הייתה של כולם, כמו חיבוק ענק מעשרות אלפי אנשים שבאים ורוצים להגיד תודה. נשמח שכל עם ישראל יצטרף וידליק נר לבן תודה לצוותים הרפואיים, סיכמה זיטנר וגולדמן ופפר הוסיפו: "כל מה שנותר זה להגיד תודה ולקוות שאנחנו רואים את הסוף וש-2021 תהיה בסימן יציאה מהמגפה, עם הרבה בריאות וחג שמח".
בשיתוף טרה