13% מהאוכלוסייה סובלים מלקויות שמיעה ו-30% מבני ה-64 ומעלה מודים שיש להם מכשיר שמיעה אך לא משתמשים בו. חלק לא משתמשים במכשירים בשל תחושת הבושה שבהרכבת מכשיר, וחלק בשל דלקות אוזניים, רגישויות למכשירים, מחלות, גידולים ועוד. אי טיפול בבעיית השמיעה יכול לגרור נזקים עתידיים ואף לגרום לסכנת חיים של ממש. לכן, פותחו טכנולוגיות מתקדמות שנועדו להתמודד בדיוק עם בעיה זו - הבושה.
1 צפייה בגלריה
מכשיר שמיעה על קשת
מכשיר שמיעה על קשת
מכשיר שמיעה על סרט לשיער
כבר בשנת 1978 פותח ונבנה בישראל מכשיר שמיעה לנשיא מצרים אנואר סאדאת שהותקן בתוך המקטרת שלו. אחת מהיצרניות המובילות בענף מכשירי השמיעה הלא קונבנציונליים, BHM מאוסטריה, היא המפתחת של מכשירי השמיעה המיוחדים אשר ממוקמים על גבי משקפיים, כובע, ואפילו קשת לשיער ואינם מוכנסים לאוזן או משתמשים באוזן בכלל. הטכנולוגיה עוקפת את האוזן האנושית ומגיעה ישירות אל עצב השמיעה וכל זה מבלי לפגוע או לחדור לגוף.
בעמותת "אחד מ-10" המקדמת מודעות לפתרונות טכנולוגיים הקיימים בשוק, מסבירים: "הזנחת מצב השמיע יכול לגרום להתדרדרות בשמיעה וביכולת העצב לפענח ולהבין דיבור. לכן, גם אם קיימת תחושת בושה העוצרת את האדם מלטפל, חשוב להכיר אלטרנטיבות ואת הפתרונות הקיימים ולמנוע נזק עתידי נוסף".