עילי רגב, בחור צעיר על הרצף האוטיסטי, רב-אמן שמצייר בצבעי אקריליק על ידי טבילת מקלות והנחתם על קנבס, מייצר מרבדי טקסטורות מרהיבים בשלל צבעים ומרקמים. לפני כשנתיים, לאחר שסיים את התיכון, עילי פתח בעזרת משפחתו בית קפה בכפר חגלה. המקום זכה לאהדה רבה והגיעו אליו מכל הארץ, ועילי, שכל כך אוהב אנשים, עבד בחריצות ואירח את המבקרים בחום ממיס וחיבוק.
2 צפייה בגלריה
עילי רגב אמן על הרצף האוטיסטי
עילי רגב אמן על הרצף האוטיסטי
עילי רגב. עולמו הפנימי מתגלה דרך הציור בעושר של צבעים
(צילום: ציון דניאל)
2 צפייה בגלריה
עילי רגב אמן על הרצף האוטיסטי
עילי רגב אמן על הרצף האוטיסטי
עילי מצליח להתחבר ולראות את נבכי הנשמה של האדם
(צילום: ציון דניאל)
ואז הגיעה הקורונה, ובית הקפה נאלץ להיסגר לקהל. עילי ואחיו יוני המשיכו לייצר עוגיות למשלוחים, ואת הזמן שהתפנה לו עילי, חיוני וחרוץ, הקדיש לציור.
הסגנון האבוריג'יני של הילידים האוסטרלים הקסים את עילי לפני כמה שנים, ומאז אימץ את שיטת הציור ולקח אותה לנטיות ליבו. בכל יום בתקופת הקורונה צייר במשך שעות ארוכות ברצף יום אחר יום, והציורים נערמו בבית הקפה שהפך לסטודיו, והתוצאה - כ-70 קנבסים בשלל צבעים וטקסטורות.
הציור המדיטטיבי של האבוריג'ינים מתכתב עם האישיות השקטה והכובשת של עילי. הוא מתבונן באנשים ומצליח להתחבר ולראות את נבכי הנשמה של האדם, ובציורים הוא מבטא את מה שאינו תמיד מצליח לבטא במילים. עולמו הפנימי מתגלה דרך הציור בעושר של צבעים שיוצרים תדר שלא ניתן להיות אדיש כלפיו, נוגע עמוק בלב ומצליח לחדור ולרגש כל נפש.
לפני שלושה חודשים עבר עילי עם אחיו התאום יוני לתל אביב כדי לחוות ולפתח את הכישרונות ולחיות חיים עצמאיים כמו כל הצעירים בני גילו. בהשראת ציוריו חברת פוקס הום יצרה קולקציה בשם Be Unique של כלים שנמכרת בימים אלו בחנויות ואונליין.
התערוכה מוצגת בימים אלו בסינמטק ללא עלות ולקהל הרחב, 19-7 ביוני בשעות 8:00 עד 23:00.
פייסבוק: אצל עילי
אינסטגרם: elaisplace