זה נראה בדיוק כמו סופרמרקט לכל דבר אך למעשה זהו אחד ממפעלי החסד הייחודיים שיזמה רשות מקומית בישראל. החנות מוקמת בימים אלו בקומה 1- בבניין עיריית הרצליה, כדי לאפשר למשפחות מעוטות יכולת להגיע כלקוחות ו"לקנות" ללא תשלום עד 50 מארזי מזון, ניקיון ופארם. לצורך מתן סיוע חומרי למשפחות נזקקות לקראת החג – "מרכז סיוע עירוני מכל הלב". זאת
כך נראה הסופרמרקט החברתי:
לקראת הפסח, הלקוחות יוכלו לבחור ללא תשלום 50 מארזים (כ-95 פריטים) ממגוון עשיר של מוצרי מזון, מצות, מוצרי פארם, מארזי ירקות, פירות וביצים. התשלום מתבצע באמצעות שוברים ייעודיים שיישלחו להם מראש, והם יוכלו לגשת למתחם מכניסה צדדית כדי לשמור על פרטיות הקונים.
"זאת הפעם הראשונה שאני ומשפחתי נאלצנו לבקש סיוע לחג, בגלל משבר הקורונה", מספרת ע', תושבת הרצליה. "הגעתי לסופרמרקט העירוני בחשש ואפילו קצת בבושה, אבל ראיתי עוד הרבה אנשים כמוני. היחס הלבבי שעובדי העירייה נתנו, גרם לנו להבין שאנחנו לא לבד. כולם ביחד בסיפור הזה ויש בעיר ערבות הדדית כנה ואמיתית. יצאתי מכאן מרוגשת מאוד, ואני מוקירה תודה לעיריית הרצליה".
2 צפייה בגלריה
סופרמרקט חברתי
סופרמרקט חברתי
סופרמרקט חברתי
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)
מ', תושב העיר, מוסיף: "המיזם הזה כל כך משמח ומרגש. מילאתי עגלה שלמה לחג עם המזון והירקות הטריים ביותר, ומצרכי טואלטיקה לבית. זה מחמם את הלב שהעיר שאתה גר בה דואגת לך".
ששון מועלם, עוזר ראש עיריית הרצליה, מתנדב בסופרמרקט העירוני, משתף: "אין עוד עיר בארץ, ולדעתי גם בעולם, שפתחה סופרמרקט שמחלק מזון ומצרכים עבור התושבים. אני נרגש לבוא לכאן כל יום כשאני רואה את החיוך של האנשים. הכל נעשה עם המון כבוד והערכה לתושבים".
2 צפייה בגלריה
סופרמרקט חברתי
סופרמרקט חברתי
סופרמרקט חברתי
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסכם: "משבר הקורונה הוביל אותנו להבנה שהרשות המקומית היא הגב של התושבים גם בנושאי בריאות וגם בכלכלה. לכן נערכנו להתגייסות מסיבית בכל התחומים, תוך מתן דגש על מעטפת סיוע כלכלי וחומרי, יחד עם תמיכה בנושאי בריאות, חינוך ועוד, חלק ממתווה הסיוע העירוני רחב ההיקף לנפגעי הקורונה שיזמה העירייה.
המתחם יהיה פתוח בקומה 1- בבניין עיריית הרצליה בעיריית הרצליה עד יום רביעי 24.3 (לא כולל שישי-שבת ולא כולל יום השבתון לבחירות) בין השעות 09:00-18:00.