צפו בדניאל אדרי, אלירן בן יאיר ורודי רושמן בריאיון באולפן ynet:

מבצע "שומר החומות" כולל בתוכו גם את הזירה ההסברתית, אליה נרתמו הצעירים, דניאל אדרי, אלירן בן יאיר ורודי רושמן כדי להציג את משנתם ברשת הבינלאומית, ולייצר דעת קהל חיובית עבור ישראל. הזמנו אותם לריאיון באולפן ynet.
דניאל, נתחיל איתך, אתה צלם ויוצר תוכן, מה אתה מייצר, איזה סוג של תוכן ולאן אתה מפיץ אותו? דניאל: טוב, אז קודם כל כמו שאמרת צלם ויוצר תוכן, אני בעצם עובד עם הרבה חברות עסקיות, יוצר להן תכנים לעסקים שלהם. אני מתנדב גם בהרבה עמותות, העמותה הראשית שאני מתנדב בה זו עמותת "רחשי לב", עם ילדים שהם חולי סרטן ובאמצעות המצלמה, באמצעות הסרטונים, באמצעות התמונות, אנחנו יכולים לייצר תוכן שמעביר הרבה הרבה הרבה דברים כמו במקרה הזה של הסרטון שרץ ככה מאחוריי, מי שיצא לו לראות אותו את אותו סרטון של טילים שנופלים בערי בירה בשאר העולם, ובעצם שאלתי שאלה מאוד פשוטה, "מה הייתם עושים?" ואני חושב שהשאלה הזאת הגיעה אצלי לפחות מהמקום הזה שישבתי וראיתי את כל ההתקפות כלפי חוץ ובסופו של דבר אנחנו יודעים את "האמת", אנחנו יודעים גם את "האמת" בארץ ואני יודע ובטוח שאם זה היה קורה במקום אחר אנחנו היינו רואים את התגובות.
4 צפייה בגלריה
הסברה ישראלית
הסברה ישראלית
הדמיה של פריז תחת התקפה
( מתוך סרטון הסברה של דניאל אדרי)
מהן התגובות שאתה מקבל? דניאל: התגובות? האמת שבאמת שלא ציפיתי, זה מאוד מחמם את הלב, זה הגיע לכל כך הרבה "ידוענים", זה הגיע לכל מקום בערך בעולם, אני יכול להגיד לכם שאני מקבל בדקה אלפי הודעות משגרירים, מאנשים שנמצאים בחו"ל, בקהילות יהודיות, אנשים ששולחים את זה מכל מקום, הטלפון שלי לא מפסיק לקבל הודעות בכל המדיות החברתיות, זה מאוד מחמם את הלב. יחד עם זאת, זה מאוד כואב שאנחנו צריכים לעשות את ה"הסברה" הזאתי בצורה כזאת, וזאת גם הבמה לבוא ולהגיד שאני חושב שהמדינה צריכה לא רק במבצעים כאלה לבוא ולחזק יוצרי תוכן כמוני וכמו החבר'ה כאן שאתם מעלים אותם ומראים את התכנים שאנחנו יוצרים, לבוא ולקחת את הסרטונים האלה שאנחנו יוצרים ככה "בבית" מה שנקרא ולשדר אותם כקמפיינים.
יש לכם נתוני חשיפות של כמה נחשפו לחומרים? דניאל: אני יכול להגיד לך שמהר מאוד אני כבר לא יכול לעקוב אחרי נתוני החשיפות, מכיוון שאנשים קיבלו את זה גם בקבוצות ווטסאפ והעלו את זה לפרופילים הפרטיים שלהם. וברגע שזה עולה לפרופיל פרטי של מישהו או "ידוען" כזה או אחר, אני לא יודע לדעת מה החשיפות שלו, אני כן יכול להגיד לך שמהפרופיל שלי באינסטרגם, בפייסבוק, בטיקטוק, הסרטון הזה כבר הגיע באמת למיליונים של צפיות.
4 צפייה בגלריה
הסברה ישראלית
הסברה ישראלית
הדמיה של לונדון תחת הפגזה
( מתוך סרטון הסברה של דניאל אדרי)
אלירן, אתה אקטיביסט טיקטוק, אתה פעיל חזק שם, אני מדייק? אלירן: כן, כרגע טיקטוק זו המדיה החברתית שבה אני הכי פעיל כרגע, מלבד אני פעיל כמעט בכל מדיה אחרת. בטיק טוק אני מעלה המון-המון סרטונים, אני מתקרב ל-80 אלף עוקבים שם ואני גם מנהל שם המון המון דיבייטים בלייב. למשל - נערה ערבייה בת 16 ואבא שלה נרצחו על ידי הטילים של חמאס. הטילים של החמאס לא מבדילים בין יהודים לערבים, ימנים לשמאלנים או בין דתיים לחילונים. עוד כמה אנשים צריכים לאבד את החיים שלהם בכדי שתבינו שהאויב הוא לא ישראל או הפלסטינים אלא חמאס. זוהי קריאה לממשלת ישראל להשיב את הבנים שלנו הביתה, גולדין, מנגיסטו ואורון, שלושת אחינו שעדיין מוחזקים בשבי חמאס. אם אתם באמת רוצים להשפיע ולעזור לישראל, אל תבזבזו זמן על אנשים מקובעים אלא תדברו עם אלה שבאמת פתוחים לשמוע על שני הצדדים.
כן אלירן, אני מבין שאפילו הלכת ולמדת ערבית כדי לייצר תוכן גם בערבית אלירן: כן, אני בן 18, לא מזמן סיימתי תיכון אבל את השפה הערבית אני למדתי בעיקר לבד, מחברים ומהאינטרנט. כי מבחינתי בנאדם שרוצה לייצג את המדינה שלו בסכסוך כל כך מורכב, חייב גם להכיר את הצד השני בדרך הטובה ביותר. את התוכן שלי אני מעלה אותו בעברית לרוב, אבל אני גם מעלה לא מעט בערבית. האמת ששישה אחוז מהעוקבים שלי הם בעצם מערב הסעודית, שזה אחד הנתונים שהכי שימחו אותי לראות.
4 צפייה בגלריה
הסברה ישראלית
הסברה ישראלית
"זאת לא באמת האמת שחשובה, זה איך לספר את הסיפור של עם ישראל"
(מתוך סרטון הסברה של דניאל אדרי)
מדהים. מגניב. רודי, מה העניינים? דבר אלינו, מה אתה מייצר בימים אלה? רודי: אז קודם כל, כל האמת לא כל כך חשובה לעולם. אם האמת הייתה חשובה, היו רואים את התמונה הנכונה, היו רואים הרבה יותר אנשים שסובלים בעולם חוץ מהמקום הזה. אז זה לא באמת האמת שחשובה, זה איך לספר את הסיפור של עם ישראל ופחות לספר אותו. להסביר את העובדות, עם הנרטיב, עם רגשות והסיפור האמיתי, בוא נגיד "למה ישראל קיימת?", זה לא בגלל האו"ם, זה לא בגלל בלפור, זה לא בגלל כל הדברים האלה, זה בגלל שאנחנו עם ילידי שבא מהאדמה הזאת שאחרי 2,000 שנה שהיינו בחו"ל, חזרנו למדינה שלנו חזרנו לאדמה והקמנו את הציוויליזציה שלנו.
וצריך לספר את הסיפור של ישראל במילים של ליברליזציה, של שחרור, של חופש, של דברים שבאמת נוגעים ברגשות של אנשים, שיבינו מה קורה פה. ואני כן חושב להגיד לאנשים "תסתכלו מה קורה לישראל שאנחנו תחת אש והכול". זה משהו טוב לעשות אבל זה לא מספיק בשבילם כי לא באמת אכפת להם על מה שקורה, לא באמת אכפת להם על למה הפלסטינים בעזה מתים, שכל אחד שמת זה משהו גרוע.
אז אתה בעצם אומר שהמאמץ גם שלך וגם של דניאל וגם של אלירן הוא מאמץ כמעט לא אפקטיבי, כי "האמת" לא מעניינת, אז אם "האמת" לא מעניינת, למי אתה משדר? רודי: לא, ה"אמת" מעניינת, אבל צריך לדבר על ה"אמת" בצורה שאנשים יכולים להבין. אני חושב ששני האנשים פה, שאני מכיר אותם כבר מלא זמן, הם גם עושים את זה, צריך לדבר בשפה שהצעירים מדברים וזו לא שפה שהכול בה עוסק בעובדות, זו שפה גם של רגשות וגם על הבנה של מה המקור של העם הזה? למה אנחנו קשורים לפה? אז בכל פעם שאנשים קוראים לנו "קולוניאליסטים", "מתנחלים", "זרים", כל מיני מילים ששמו אותנו מחו"ל ולא מפה ואנחנו באנו לפה ולקחנו אדמה, זו לא האמת. זה לא נכון, אנחנו צריכים לספר את הסיפור שלנו אבל גם להבין שהיום הצעירים מדברים שפה לגמרי שונה, מהוותיקים, הצעירים הם העתיד של העמים שלנו, באמריקה, באירופה, באסיה, בכל מיני מקומות, אז אנחנו צריכים לא רק לדבר אל אלה שהיום בכוח, אלא אלה שיהיו מחר בכוח.
4 צפייה בגלריה
הסברה ישראלית
הסברה ישראלית
הדמיה של רומא תחת הפגזה
( מתוך סרטון הסברה של דניאל אדרי)

דניאל, לקראת סיום, אנחנו בעמדת מינוס כזאת? אנחנו בעמדת חיסרון מול האחרים שפועלים ברשתות? דניאל: תראה אני יכול להגיד לך שבסופו של דבר שמדינת ישראל ביחס לעולם היא כזו קטנה, ולכן אנחנו צריכים פה הרבה יותר כוח ולכן אנחנו צריכים פה הרבה יותר חבר'ה צעירים שיבואו וידחפו את הדברים האלה קדימה. אני חושב שהחבר'ה המבוגרים יותר, נקרא לזה ככה, שמנהלים את המדינה ושמדבררים את המדינה, הם מדברים בשפה גבוהה, הם מדברים בשפה שהיא לא פחות רלוונטית כמו שכרגע נאמר כאן כי בסופו של דבר, הדור שלנו, הדור של הצעירים, זה הדור שהולך להיות קדימה.
ואני חושב שאנחנו צריכים לדבר בשפה שהיא יותר עכשווית ברשתות האלה, ולמעשה לתת מקרים כאלה ולבוא ולהגיד למשל שרה"מ עולה כדי להגיד עכשיו לפני הפסקת אש "אנחנו לא מעוניינים בהפסקת אש, אנחנו נפסיק לירות שנסיים את הפעולה שלנו ובמידה ויהיה בלון או פצמ"ר או כל דבר כזה אנחנו נגיב בהתאם, מבחינתנו זאת הפסקת אש תמידית: "תפסיקו לירות, אנחנו לא נתקוף, אנחנו לא צריכים איזושהי הפסקת אש". אבל ברגע אומרים: "כן, אנחנו נעשה הפסקת אש", אז אנחנו בעצם פוגעים בכל מה שאנחנו מנסים לייצר כאן.