בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
חנית איכר (‭44‬) מכפר גדעון היא כנראה האישה הכי עסוקה שתכירו. היא עובדת, מגדלת שבעה ילדים ביולוגיים ועוד ילדת אומנה, סבתא לשלושה נכדים ומנהלת של קבוצת מתנדבים גדולה.
הכל החל כשחנית הצטרפה לקבוצת הווטסאפ "מחוברים לחיים" של עמותת "עזר מציון". מדובר במיזם התנדבותי גדול שמסייע לחולי סרטן ולקשישים בהסעות לטיפולים, מזון מבושל, השגת ציוד רפואי ועוד.
1 צפייה בגלריה
חגית איכר, כל המשפחה מתנדבת בזכותה
חגית איכר, כל המשפחה מתנדבת בזכותה
חגית איכר, כל המשפחה מתנדבת בזכותה
(צילום: אלבום משפחתי)
"חברה שלחה לי לינק לקבוצה באזור הגלבוע", היא מספרת, "נרשמתי, ואחריי הצטרפו גם אמא שלי, דודה שלי ובעלי. בשלב כלשהו הבנתי שהאנשים שהקימו את הקבוצה לא גרים באזור ולא מכירים את המרחקים. ואז רכז העמותה פנה אליי בבקשה שאנהל את הקבוצה – ונעניתי בשמחה".
עם האוכל בא התיאבון. מדי שבוע מבשלת כל המשפחה שלה – כולל אמא שלה, הבנות והחתנים – ארוחות עבור משפחות שצריכות סיוע. איכר גם מפעילה את הקבוצה באזור מגדל-העמק–עפולה–נוף-הגליל, שבה כמאה מתנדבים אשר מבשלים ומשנעים את האוכל, והכל בהתנדבות מלאה.
‭'"‬עזר מציון' מאתרים משפחות שמתמודדות עם מחלה כלשהי במשפחה, למשל סרטן או טיפולי דיאליזה. הם שואלים אותם מה העזרה שהם זקוקים לה, ואנחנו מקבלים כרטיס שכתוב בו איפה הם גרים ומה העזרה שהם מבקשים", מסבירה חנית, שאחראית על הסיוע בתחום המזון.
לדבריה, "הילדים שלי כבר נושמים את רוח ההתנדבות, וזאת גאווה מאוד גדולה. הבנות שלי ואמא שלי מבשלות, החתנים מסייעים בשינוע וזה הפך להיות משהו מאוד משפחתי. אם אני כבר מכינה למשפחה שלי, מה אכפת לי להכין עוד כמה עופות".
הסיוע באוכל חם הוא סיוע משמעותי מאוד עבור משפחות שנמצאות שעות וימים בבתי חולים עם יקיריהן. "יושבת משפחה שאין לה אוכל", מדגישה חנית, "ולא כי הם חלילה עניים, אלא כי ההורים נמצאים עם הילד בבית חולים או שהאימא עצמה מאושפזת. יש סיפורים מהממים כמו מישהי שחלתה בסרטן וסייענו לה, והיום היא נמצאת בקבוצת ההתנדבות כי חשוב לה לתת בחזרה".
כאשר בתה אושפזה בבית חולים לפני מספר חודשים, היא הבינה לעומק כמה גדול הסיוע שהם מעניקים. "תמיד הייתי רגילה להיות בצד הנותן, וברגע אחד הייתי במקום של המקבל", היא מספרת, "ופתאום, משום מקום, מישהו שולח לך ארוחת ערב, וזה פשוט מחמם את הלב. אני מודה על היכולת והכוח להעניק ולתת, באהבה רבה ובשמחה".
גם אתם רוצים לעשות משהו למען הזולת? ב-14.3 יתקיים "יום מעשים טובים". אם עוד לא נרשמתם, מהרו להיכנס לאתר הפרויקט, שם תמצאו אלפי אפשרויות התנדבות בכל רחבי הארץ.
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון