בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
בגיל 15 קראה נילי יעקב בעיתון על איש מירושלים שעוזר לחיילים בודדים, מכין עבורם ארוחות חמות בימי שישי ודואג להם לקורת גג. היא הבינה שזה משהו שתרצה לעשות כשתגדל, אך השנים חלפו והיא שכחה מהחלום.
"ואז, לפני שבע שנים, בתקופה הכי מאתגרת שהייתה בחיי, קיבלתי הודעה אם אני יכולה לעזור במאה שקל לחייל שזקוק לאוכל לשבת", מספרת נילי בהתרגשות, "התגייסתי ישר למשימה ועשיתי קנייה גדולה של אוכל ושתייה".
2 צפייה בגלריה
נילי יעקב
נילי יעקב
נילי יעקב
(צילום: אלבום פרטי)
אחרי שפגשה אותו, היא הבינה שזה לא יכול להיות חד-פעמי. "הוא חי בתנאים קשים, בלי חימום בחורף. זה היה נורא", היא מספרת, "התחלתי לעזור לשאר החיילים באותה דירה, שהיו במצב דומה, ולאט-לאט הם התחילו להפנות אליי עוד ועוד חיילים. ככה זה התחיל. עבר מפה לאוזן".
כיום נילי מסייעת ללא פחות מ-‭140‬ חיילים ללא עורף משפחתי. "יש חיילים שחוזרים בשאלה, יש כאלה שגדלו בבתים אלימים וברחו משם, חיילים שהמשפחה מנדה אותם", היא מסבירה, "אנחנו תומכים בהם באופן קבוע. הפכתי למשפחה שלהם. חלקם אפילו קוראים לי אמא. אני נוסעת לבקר אותם בבסיס והם מגיעים אליי הביתה. אנחנו חוגגים יחד, עושים ארוחות שישי משותפות. הקשר הוא יום-יומי. ביום ההולדת שלי הם מגיעים אליי עם בלונים ופרחים".
עם הזמן המיזם סחף אחריו מתנדבים ומתנדבות נוספים, בהם אחיה ובנה של נילי, ואף קיבל שם: "עטופים באהבה". כ-‭60‬ נשים עוזרות לנילי באופן קבוע ויש עוד אנשים שעוזרים בשינוע המוצרים. "כל קבוצת נשים מסייעת באופן שוטף לדירה אחת או שתיים, לפי אזורים", היא מסבירה, "יש בסביבות ‭ 40‬ דירות שאנחנו דואגים להן מדי שבוע. אנחנו מבשלים לחיילים, משיגים להם בגדים, נעליים, מחשבים ניידים, כל דבר שהם זקוקים לו".
2 צפייה בגלריה
נילי יעקב
נילי יעקב
(צילום: אלבום פרטי)

גם כשהחיילים משתחררים, הקשר נשמר. נילי מסייעת להם במציאת עבודה, פתרונות מגורים ומלגות. "תמיד חלמתי על משפחה גדולה, ועכשיו יש לי ילד אחד ביולוגי ועוד יותר ממאה ילדים שאוהבים אותי אהבה ללא תנאים", היא אומרת, "יש שתי חיילות שליוויתי שמתחילות עכשיו לימודי רפואה, ועוד המון סיפורי הצלחה דומים. אני ממש גאה בהם. ובשורה התחתונה: אני מרגישה שהתמורה שאני מקבלת מהקשר איתם הרבה יותר גדולה מהמאמץ שאני משקיעה".
יש לה גם חלום: "שיהיה בניין, אפילו כמה בניינים, שיהיו בהם דירות לחיילים בודדים, ואני ואנשים אחרים שעושים דברים דומים ננהל אותם. זאת מטרה מקודשת".
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון