בשיתוף עמותת עולל - פרוייקט תינוקות של החיים
לאחר הטבח הנורא ביישובי הדרום ותחילת המלחמה, הגיע אל פרוייקט "תינוקות של החיים" מקרה קשה במיוחד ויוצא דופן. אמא בת 36 בהריון בחודש שמיני עם תאומות, שנאלצה לעזוב את ביתה לאחר שרקטה פגעה בבית שלהם פגיעה ישירה. במצב קשה וללא פרנסה היא ובעלה עזבו למרכז בלי כל ציוד עבור התינוקות שיוולדו. "זו טרגדיה אנושית. זוג שבעוד זמן קצר מאוד יהפוך להורים בפעם הראשונה, איבדו את ביתם ומתמודדים עם מציאות חיים לא פשוטה שלא דמיינו כלל. נרתמנו למשימה בצורה מלאה", כך סיפרה בכאב גלי ניצן מייסדת הפרויקט. "דאגנו לציוד מלא עבור התאומות שבבטן. עריסות, עגלות, בגדים וכמובן גם טיטולים, בקבוקים ומוצצים והכי חשוב תחליף חלב אוכל בסיסי. התגייסו למענם גם המון אנשים טובים שהעבירו חבילות עם דברים מדהימים", הוסיפה עדי ממון, אחראית על הקשר עם המשפחות מטעם הפרוייקט.
4 צפייה בגלריה
תינוקות של החיים
תינוקות של החיים
הקומיקאית עדי אשכנזי עם סל החירום לתינוקות
"יש לי 6 ילדים, בעלי הפסיק לעבוד בגלל המלחמה"
זה לא המקרה היחיד שהגיע אל הפרוייקט. בכל יום מגיעות עשרות פניות ובניהן גם אורטל (שם בדוי) מאשדוד, אמא ל-6 ילדים בהריון מתקדם ועם תינוקת קטנה. אורטל פנתה אל העמותה עקב קושי כלכלי עצום. בעלה הפסיק לעבוד עקב המלחמה, החובות שהיו שם גם קודם הולכים וגדלים ואין להם איך לקנות אוכל לילדים ובטח לא תחליף חלב יקר לתינוקת "התביישתי לקבל את העזרה, אבל אין לנו ברירה, אנו נמצאים באזור שיש בו אזעקות כל הזמן ובעלי כרגע לא יכול להיכנס לעבודה חדשה. בלי העזרה של הפרוייקט התינוקת שלי תישאר רעבה וזה קורע לי את הלב לשמוע אותה בוכה מרעב".
4 צפייה בגלריה
תינוקות של החיים
תינוקות של החיים
תינוקות של החיים
(תינוקות של החיים)
בפרויקט "תינוקות של החיים" דואגים בכל שנה לעשרות אלפי אמהות ותינוקות רעבים . כעת, בזמן המלחמה, נולדו צרכים חדשים והפעילות הורחבה. משפחות שלמות עזבו את ביתם ללא בגדים, אוכל או כל ציוד הכרחי להם, לילדים ולתינוקות. אנשים שהיו במצב כלכלי לא טוב לפני המלחמה, כעת מתמודדים עם מצב כלכלי גרוע. בנוסף, ישנן המון משפחות בהן האב גויס למילואים והאם נשארה לבד עם הילדים וללא עבודה.
אל המקרים הקשים והעצובים בדרום מצטרפות עוד עשרות פניות של אימהות ממרכז הארץ שגם הן חוות אזעקות לסירוגין, ופוחדות לצאת מהבית לרכוש מוצרים לתינוקות שלהן. ישנן גם פניות רבות מאמהות חד-הוריות, שהקושי אצלן בימים אלו מתעצם והופך לבלתי אפשרי. אין להן איך לסיים את החודש ולקנות מוצרי מזון בסיסיים לבית ולתינוק.
4 צפייה בגלריה
תינוקות של החיים
תינוקות של החיים
תינוקות של החיים
(עמותת תינוקות של החיים)
חבל הצלה עבור 26,000 תינוקות רעבים
על מנת שהפרויקט יוכל להמשיך לפעול ולהציל תינוקות, התרומות הן חשובות והכרחיות יותר מתמיד. כל תרומה מאפשרת להעניק סיוע מיידי לאימהות שנקלעו למצוקה כלכלית בשנה הראשונה שלאחר הלידה, ועכשיו גם למשפחות שלמות שנקלעו למצב קשה עקב המלחמה. "עובדות סוציאליות פונות אלינו לעזרה כי הבירוקרטיה לא פשוטה ומייגעת״, אומרת ליטל שטיין דבי, מנהלת הפרוייקט, ״התרומות הן פשוט קרש הצלה מידי להמון משפחות שברחו והמלחמה תפסה אותם לא מוכנים״.
הפרוייקט מספק לתינוקות מידי חודש ארגז מזון מציל חיים, המכיל תחליף חלב וציוד הכרחי, וכעת, בזמן המלחמה, גם סלי מזון וציוד נוסף כמו בגדים, ומשחקים. ״כבר השבוע הוצאנו 150 סלי חירום לאימהות מפונות מהדרום והצפון שהתקשרו למוקד החירום״, מספרת ממון, "אנו משתדלים למלא את החסר עבור המשפחות שנוספו ועדיין לדאוג לכל המשפחות שאנו מסייעים להן בשגרה. בזכות התרומות של עם ישראל אנו יכולים לעזור ליותר, אבל לצערנו זה עדיין לא מספיק יש מעל ל-2000 פניות בשבוע אחד״.
4 צפייה בגלריה
עמותת תינוקות של החיים
עמותת תינוקות של החיים
שאף תינוק לא יישאר רעב
(עמותת תינוקות של החיים)
״להבטיח ביטחון תזונתי לתינוקות נפגעי המלחמה"
הפרוייקט מברך כל התנדבות או יוזמה חברתית שקמה בזמן הזה של המלחמה, אך ככל שהמלחמה תמשיך לאורך זמן, יותר ויותר משפחות יסבלו ממצב כלכלי קשה ולא יוכלו לספק לתינוקות צורך הכי בסיסי -תחליף חלב.
לתמיכה בפרויקט הצטרפו במהלך השנים מובילות דעה שבאו לראות מקרוב כמו אנה אהרונוב, עדי אשכנזי, סמדר שיר ועוד רבות במטרה להעלות את המודעות לתופעה הבלתי נתפסת של תינוקות רעבים.
הפרוייקט נערך גם ליום שאחרי, כאשר כל היוזמות החברתיות יעצרו בבת אחת ואלפי משפחות ואמהות יהיו במצב כלכלי קשה. התרומות שיגיעו עכשיו לעמותה יאפשרו להמשיך את הסיוע גם בתום המלחמה. אנחנו חייבים להבטיח את הביטחון התזונתי של אלפי תינוקות בזמן הזה שמשפחות מתאוששות ומשתקמות.
בשיתוף עמותת עולל - פרוייקט תינוקות של החיים
פורסם לראשונה: 17:12, 01.01.24