שמואל וסיוון (השמות המלאים שמורים במערכת), בני 29 מירושלים, כבר לא חשבו שיצליחו להגשים את החלום שלהם להתחתן. שניהם מגיעים ממשפחות ללא עורף כלכלי, יתומים מאב ועם סיפור חיים מורכב - החתן מגיע ממשפחה של עולים חדשים והכלה ממשפחה ענפה בבני ברק.
כאן נכנס לתמונה פרויקט "מברוק", פרויקט שפועל כבר כשש שנים והספיק לארגן מעל ל-50 חתונות בכל הארץ. לאחר בחירה קפדנית של הזוגות, מארגנים צוות מברוק, מתנדבים כולם, חתונה מקצה לקצה שבה כל הספקים - מהמאפרת והצלם ועד אחרון המלצרים - כולם מגיעים בהתנדבות מלאה.
צפו ברגעים מהחתונה של סיוון ושמואל:
כשסיוון שמעה על מברוק היא הייתה בחודש הרביעי להריון והשבוע, חודשיים אחרי, היא זכתה לעמוד מתחת לחופה עם אהובה בחתונה שמורכבת כולה ממתנדבים.
החתונה נערכה באולם הבוטיק "בטחנה" שבירושלים, והופקה בשיתוף פעולה בין "מברוק" לעמותת OneDay המארגנת פעילויות התנדבוית לצעירים/ות וחברות. מטרת העמותה היא לאפשר לצעירים וחברות להתנדב במגוון פעילויות קהילתיות שמותאמות לתפיסת עולמם ולאורח חייהם בדוגמת שיפוץ בתים עבור ניצולי שואה, אריזות מזון, הפגת בדידות לקשישים, פעילויות בחוות חופש לבעלי חיים וכו'. עד היום הצטרפו ל-OneDay מעל ל-40,000 מתנדבות ומתנדבים.
לטובת החתונה, התקיים שיתוף פעולה ראשון בין שני הארגונים - פרויקט מברוק גיבשו קהילת מתנדבים ספקים מעולם האירועים וארגון OneDay תרם את המתנדבים.
לאירוע עצמו הגיעו כמאה מוזמנים ועוד כ-30 מתנדבים שהגיעו למלצר, לברמן ולשמח את הזוג ביום חתונתם. "בהתחלה כששמעתי על מברוק, אמרתי לעצמי – אין מצב שזה אמיתי", מודה סיוון. "לקח לי כמה ימים לשלוח בקשה כי נורא התביישתי ולא ידעתי למה לצפות. הראיתי לארוסי והוא הסכים איתי שכדאי לנסות ומה כבר נפסיד".
3 צפייה בגלריה
מברוק
מברוק
""לא דמיינו שיחזרו אלינו כל כך מהר ויארגנו לנו תוך חודשיים חתונה חלומית"
(צילום: גלי שוורץ)
"לא דמיינו שיחזרו אלינו כל כך מהר ויארגנו לנו תוך חודשיים חתונה חלומית", היא מוסיפה. "עכשיו, כשאנחנו יודעים מי הם 'מברוק', אנחנו מבקשים מזוגות לא להתבייש ולהאמין שזה אפשרי ומציאותי להתחתן בצורה מכובדת, ולהבין שלקבל עזרה זה בסדר. אנחנו בטוח נהיה אנשים טובים יותר אחרי המפגש עם 'מברוק'".
נעמה שריקי, ראש צוות מברוק ירושלים, מוסיפה: ''בתהליך ארגון החתונה מצאנו המון רצון טוב, נתינה ומוטיבציה של אנשים זרים לגמרי, שרק רוצים לשמח את הזוגות שלנו. קשה להישאר אדישים אל מול תחושת האחווה והסולידריות הכל כך מיוחדת הזאת. פרויקט מברוק בראש ובראשונה שם לו למטרה להגביר את ההתנדבות והסולידריות בחברה הישראלית - אחרי אירוע כזה, אפשר לומר שהצלחנו''.
3 צפייה בגלריה
מברוק
מברוק
התנדבו למלצר בשמחה
(צילום: גלי שוורץ )
אור חזקיהו, סמנכ"ל תפעול מעמותת OneDay, מסכם: "אנו שמחים ומתרגשים מאוד על שיתוף הפעולה עם 'מברוק', שמאפשרת למתנדבים שלנו לשמח חתן וכלה ביום כל כך חשוב בחייהם. בתקופה הזאת, של אי ודאות גדולה בחברה הישראלית ובעולם, היכולת להגיע ולהשפיע על זוג צעיר ולשמח אותם היא זכות גדולה עבורנו. העמותה תמשיך ותשאף להגדיל את שיתופי הפעולה שלה עם עמותת נוספות בכדי לעשות טוב, לכל מי שנוכל להגיע אליו".
3 צפייה בגלריה
מברוק
מברוק
"היכולת להגיע ולהשפיע על זוג צעיר ולשמח אותם היא זכות גדולה עבורנו"
( צילום: גלי שוורץ )