בשיתוף אסם נסטלה
יום מעשים טובים באסם נסטלה - פועלים למען הקהילה
(חגי דקל )
מדי שנה מתנדבים עובדי אסם נסטלה לארוז חבילות שי ממוצרי החברה, שיעזרו למשפחות שיזדקקו לכך לחגוג את ארוחת חג הפסח ואת החג כולו, בכבוד ובשובע. השנה עשו זאת עובדי המפעל של החברה בשדרות. "יחד עם ארגון 'לתת' כבר למעלה מ-20 שנה, אנחנו תורמים מעל 50 אלף חבילות סיוע", אבי בן אסאייג, מנכ"ל החברה
"אנחנו נמצאים במפעל שדרות, זה המפעל הראשון שעבדתי בו אי פעם כנער, כי גדלתי לא רחוק מכאן", מספר בהתרגשות אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם נסטלה. "הבאנו את מפעל ההתרמות שלנו מהמרכז למפעל בשדרות", הוא אומר ומסמן בכך את תחילתו של "יום המעשים הטובים", במסגרתו תרמו מזמנם מאות עובדי אסם נסטלה במפעל החברה בשדרות וארזו אלפי חבילות, שיועברו על ידי ארגון "לתת" לאלפי משפחות הזקוקות לכך, לקראת ליל הסדר וחג הפסח.
2 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים במפעל אסם נסטלה בשדרות
יום מעשים טובים במפעל אסם נסטלה בשדרות
יום מעשים טובים במפעל אסם נסטלה בשדרות
(צילום: ארז עוזיר)

לתת למי שצריך

"בזכות התנדבות של מאות עובדים והתרומה של אסם נסטלה, אלפי משפחות יוכלו להנות מארוחת חג ומחבילת מזון שתסייע להם לעבור את תקופת החגים בצורה מכבדת", אומר ערן ויינטרוב, מנכ"ל ארגון 'לתת' מליבו של אזור האריזות במפעל בשדרות.
ארגון 'לתת' הוא ארגון גג שעובד עם רשת של 200 עמותות מקומיות, שפרוסות ב-125 ישובים בכל הארץ, בכל המגזרים והקבוצות של החברה הישראלית. "לפני הקורונה תמכנו ב-60 אלף משפחות ומאז נוספו אליהן עוד 20 אלף. אנחנו רואים משפחות, שהיו במעמד הביניים לפני הקורונה, והתדרדרו לתחתית הסולם, חלקן נמצא היום על סף העוני. למעשה רבע מהאוכלוסייה בישראל נמצאת בסכנת התדרדרות לעוני ואנחנו מקווים שהן תצלחנה לטפס חזרה ולא יחוו התדרדרות", אומר ויינטרוב.

ערבות הדדית ותרומה

כבר למעלה מ-20 שנה אסם נסטלה פעילה מול ארגון 'לתת', ועם הרבה אהבה, החברה אורזת ותורמת מדי שנה, למעלה מ-50 אלף חבילות סיוע לאזרחים שונים שנזקקים לכך.
"כששאלו מה דעתי לעשות את יום המעשים הטובים אצלנו, באתר, היה לי ברור שזה הדבר הראשון, שכולנו נעשה כאן היום", אומרת רונית גבע, מנהלת משאבי אנוש במפעל אסם-נסטלה שדרות, "עצרנו את הפעילות השוטפת, היומיומית שלנו במפעל ואת היום הזה אנחנו מקדישים לטובת 'יום המעשים הטובים'".
מצטרף אליה דוד אמויאל, עובד במפעל אסם נסטלה, שעוזר באריזה, ואומר: "ההתנדבות אינה זרה לי. היא מושרשת אצלנו במשפחה. בכלל, לראות אנשים עם מוגבלויות שבאים ונותנים את חלקם, עשה לי רק הרגשה עילאית, כזו שאי אפשר לתאר אותה", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים במפעל אסם נסטלה בשדרות
יום מעשים טובים במפעל אסם נסטלה בשדרות
יום מעשים טובים במפעל אסם נסטלה בשדרות
(צילום: ארז עוזיר)
נדמה שההתרגשות דבקה בכולם ביום הזה. "אין משהו יותר מספק או מרגש, מלראות מנהלי חברה יחד עם העובדים שלה - המלגזנים, עובדי קווי הייצור, המחסנאים - כולם, כאן יחד, עושים את הדבר הכל כך פשוט והכל כך אנושי הזה", אומר המנכ"ל בן אסאייג. גם מהצד השני יש מי שרואה, "אני תמיד אומר שמתנדבים הם בהיררכיה הגבוהה ביותר, וארגון 'לתת' בלי מתנדבים, לא יכולים לעשות את זה. זה לא רק ביום המעשים הטובים, זה לאורך כל ימות השנה", אומר ויינטרוב.
הפעם החליטו באסם וב'לתת' לעשות את זה מעט אחרת וכפי שסיפר אבי בן אסאייג, הם חברו לעמותות מאזור שדרות, שיבואו לעזור באריזות ובמשלוח, כך שמקבלי החבילות יהיו אנשים מהאזור, שיקבלו אותן מידי העמותות הפעילות בחברה המקומית ובעוטף עזה.

שנהיה בצד הנותן

השילוב של היעדים עם הקהילה המקומית מובילים את שיתוף הפעולה הזה בצורה מרשימה. "כשהגעתי לאתר המקסים כאן תמיד ברכו אותי העובדים שאהיה בצד שנותן", אומרת רונית גבע מאסם נסטלה. "אני חושבת שהנתינה כאן, של העובדים, באה לידי ביטוי גם ביום יום. כל הזמן אנחנו כאן עבור הקהילה ועבור העובדים שלנו".
"חלק מהחזון ומהייעוד של 'לתת' זה לעבוד יחד עם החברה הישראלית ולגרום לערבות הדדית ולסולידריות, נתינה והתנדבות, להיות חלק מהערכים הבסיסיים שלנו כבני אדם, כאנשים. זו ההזדמנות להעביר למי שצריך גם את המסר שאינו חשוב פחות מהחבילות עצמן, שהוא לא לבד" אומר ויינטרוב.
עכשיו כל שנותר הוא לשלוח ברכת חג שמח לכולם.
בשיתוף אסם נסטלה
פורסם לראשונה: 17:24, 30.03.22