ב-7 באוקטובר, יובל סימן טוב (23) מרחובות, פעיל חברתי והמתמודד הצעיר ביותר למועצת העיר רחובות, מצא את עצמו בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית במהלכה הוא נורה בגבו ונאלץ לצפות בחברו, עמו הגיע למסיבת הנובה ויחד הם ניסו להימלט מהאזור, נרצח על ידי מחבלי חמאס.
"הגעתי למסיבה באמצע הלילה יחד עם רון ויינברג ז"ל ותמיר לשץ, שני חברים קרובים. היה כיף מאוד ורקדנו עד שעות הבוקר המוקדמות. בשעה 6:29 התחילה מתקפת הטילים הראשונה, ומצאנו את עצמנו משתטחים על הרצפה. מסביבנו נשמעו קולות פיצוצים חזקים, והתחלנו מיד לקפל את הדברים שלנו ולרוץ לכיוון הרכב. אני התיישבתי מקדימה, תמיר נהג ורון ישב במושב האחורי", משחזר סימן טוב.
2 צפייה בגלריה
יובל סימן טוב
יובל סימן טוב
יובל סימן טוב. שרד את הטבח ובחר להקדיש את חייו לקהילה
"הדרך החוצה הייתה עמוסה באנשים, הכביש צפונה היה חסום והתחלנו בנסיעה דרומה. לאחר כעשר דקות של נסיעה, כשראינו שאף אחד לא נמצא מאחורינו, הסתובבנו ונסענו צפונה. לאחר כמה דקות נתקלנו בשוטר שהזהיר אותנו שהמחבלים מתקרבים לכיווננו, ותוך כמה שניות התחילו לירות בנו".
בשלב הזה סימן טוב וחבריו ביצעו פניית פרסה והחלו לנסוע דרומה. לרוע מזלם, מטרים ספורים מהם, באמצע הכביש, המתינה חוליית מחבלים עם נשקים שלופים. "היו שם כשמונה אופנועים, שני טרקטורונים וטנדר עם תת-מקלע. הם ירו לכיווננו מאות כדורים. אחד מהכדורים פגע ברון והרג אותו. בשלב הזה מצאנו את עצמנו מתכופפים באוטו ומתפללים על חיינו", מוסיף סימן טוב.
2 צפייה בגלריה
הרכב שיובל וחבריו היו בתוכו ושעליו ירו המחבלים
הרכב שיובל וחבריו היו בתוכו ושעליו ירו המחבלים
הרכב הירוי שבו נסעו סימן טוב וחבריו
"כתוצאה מהירי המאסיבי הרכב נעצר בצד, והתחלנו לרוץ לכיוון השדות כשבמקביל שתי חוליות מחבלים ממשיכות לירות לעברנו ממקומות שונים. כשהבנתי שאני לא עומד בלחץ יותר נשכבתי על הקרקע, סמוך לשיחים, והתחזיתי למת. תמיר המשיך לרוץ קדימה. שכבתי כך, בדממה מוחלטת, במשך כ-45 דקות. בשלב הזה גיליתי שאני מלא בדם ושנוריתי בגבי. התרוממתי ורצתי במהירות למיגונית שנמצאת בכניסה ליישוב ישע, שם המתנתי תוך כדי שאני נצמד עם הגב לקיר כדי לנסות ולעצור את הדימום".
כעבור כשעה שנדמתה לו כמו נצח, עבר במקום ארז גוזן, תושב ישע, שהבחין בו ולקח אותו לביתו שבמושב. במשך 28 שעות הם התחבאו בממ"ד, בזמן שסימן טוב ממשיך לדמם מגבו, עד שהגיע צוות חילוץ והוא פונה לבית החולים "אסף הרופא". "כשהגעתי לבית החולים גיליתי שמתן זנטי, חבר קרוב שלי מהשירות הצבאי, נרצח אף הוא בזמן שניסה להימלט מהמחבלים ברכבו. זה עדיין בלתי נתפס".

"הבנתי שהגיע הזמן לפעול למען המדינה"

מאז אותה מתקפת טרור ארורה, אותה הוא לא ישכח לעולם, סימן טוב החליט להקדיש את חייו לקהילה; הוא הרחיב את עמותת "ג'סטה", אותה הקים עוד בתקופת הקורונה במטרה לסייע לבני הגיל השלישי, בהשתתפותם של בני נוער וצעירים תושבי העיר. בימים אלו נפתחו שישה סניפים נוספים של העמותה ברחבי הארץ, ולדבריו היד עוד נטויה.
במקביל לפעילותו בעמותה, סימן טוב מתמודד למועצת העיר רחובות עם רשימת "רחובותי". "אחרי תקופה ארוכה של לבטים ובעקבות האירועים הנוראיים שעברנו כאן, הבנתי שהגיע הזמן שנפעל כדי להרים את המדינה מהמקום הנמוך שבו היא נמצאת כעת", הוא מסכם.