בשיתוף רשת אורט ישראל
"כל אחד רוצה שיגידו לו מילה טובה, כל אחד רוצה לרגיש עטוף בחום ואהבה, כל אחד רוצה שיראו לו את הדרך אל הטוב, כל אחד רוצה לא לפחד ולא להיות לבד". את המילים החזקות הללו כתבו תלמידי "אורט יובלי אריאל" כחלק מהפרויקט הלאומי של "יום המילה הטובה" שמדגים איך מילים יכולות לגעת בבני אדם ולשנות מציאות.
המציאות שהתהפכה בשבת אחת שחורה הותירה אותנו כואבים ומבולבלים. ארבעה חודשים לתוך המלחמה והצורך באחדות, בתקווה ובמילים קטנות שיחזקו אותנו - רק עולה. בפרויקט חדש ומרגש, כחלק ממיזם "יום המילה הטובה" שמובילה אורט, תלמידי בתי הספר של הרשת מכל רחבי הארץ כתבו, הלחינו וצילמו קליפים לשירים שיצרו בעצמם שהמשותף להם: אחדות ותקווה.
הזמנו לאולפן ynet כמה מתלמידי אורט לספר לנו על השירים שיצרו, התהליך שעברו יחד עם הכיתה – ומה המסר החשוב שלהם.
אילונה אוסלון, תלמידי באורט אפרידר רונסון באשקלון, משתפת: "יום המילה הטובה זה יום שיש בו המון משמעות במיוחד בבית הספר שלנו. אנחנו מקליטים שירים, מדברים על החשיבות של המילים".
גם תבור מליק, תלמיד באורט "בן גוריון" בעפולה, מספר כי "זה מיזם שנולד להעלות את המודעות לשיח מכבד יותר וטוב יותר בחברה" ושי שכטמן, חברתו לספסל הלימודים מוסיפה: "כדי שאנשים ידברו יפה יותר ובכבוד. שנזכור שבסופו של דבר כולנו ביחד, כולנו אותו דבר. השנה בעקבות המצב בארץ הוחלט להוסיף מסרים של תקווה ואחדות".
באוסקר השירים של "יום המילה הטובה" מגמות המוזיקה השונות בחטיבות והתיכונים של אורט ברחבי הארץ, כותבים שירים, מקליטים ומצלמים קליפים – שכולם בנושאי שיח חיובי ומכבד.
"השיר שהקלטנו ליום המילה הטובה נקרא 'בארץ הזאת'", מספר יהונתן וויס, תלמיד באורט אפרידר רונסון באשקלון, "השיר מדבר על האחווה הישראלית אחרי האסון שנפל עלינו בשבעה באוקטובר, אני חושב שכל יהודי באשר הוא שישמע את השיר ירגיש חיבור. ירגיש שהוא חלק ממשהו גדול, מהעם היהודי. "כל אחד הוא עולם וכולנו אחד" – כך מתחיל הפזמון. זה כוחו של העם שלנו שהוא יחיד ומיוחד".
בעפולה, לשיר קראו "אנחנו לא לבד" והוא מדבר על הצורך באחדות ובתקווה – ותמיד להישאר יחד. במילים נכתב: "אין תרופה ללב שבור ואין סוף טוב לכל סיפור. צריך לבחור כל יום להאמין ולזכור שאנחנו אחד ולא לבד".
שי שכטמן מספרת על הרגע המהפנט בו כל התלמידים שרו את השיר יחד: "כולנו שרנו אותו ביחד והרגשנו מאוד מאוחדים וזה היה מאוד יפה ומרגש לראות איך כולם מתאחדים לרגע אחד ושרים את המילים היפות והאופטימיות האלו".
לסיכום אופטימי, המסר של כל אחד מהתלמידים: "שנאהב אחד את השני ושיהיה שיח נעים יותר", אומר תבור. "תנו מילה טובה ותפתחו את הלב לרווחה", מוסיף יהונתן שלו מוסיפה גם שי: "המסר שלי הוא בדיוק כמו שכתבנו בשיר: כולנו אחד ואנחנו לא לבד ובסוף הכל יסתדר לטובה".

האזינו ל-5 השירים הפיינליסטים:
"בארץ הזאת" - שירם של תלמידי אורט אפרידר רונסון באשקלון.
"ביחד" - שירם של תלמידי חטיבת אורט דפנה בקרית ביאליק.
"כל אחד רוצה" - שירם של תלמידי אורט יובלי באריאל.
"אנחנו לא לבד" - שירם של תלמידי אורט בן גוריון בעפולה.
"הכל טמון בדיבור" - שירם של תלמידי אורט שלאון - חלל ותעופה בקרית גת.
בשיתוף רשת אורט ישראל
פורסם לראשונה: 09:23, 07.02.24