מתקפת הפתע של 7 באוקטובר שינתה את פני החברה הישראלית לתמיד. רבים כל כך איבדו את יקיריהם - חלקם עדיין חטופים או נעדרים - ותחושות האמון והביטחון הבסיסיות כל כך נפגעו באופן עמוק. באותה שבת שחורה נפער חור ענק בלבבותיהם של כל הישראלים.
תושבי הדרום ספגו מכה קשה ביותר ונאלצים כעת להתמודד עם שורה של אתגרים במטרה לשקם את הנפש והגוף. גם תושבי הצפון - שרבים מהם לא יודעים מתי ישובו לבתיהם - מנסים לייצר שגרה בתוך הכאוס. מתוך הצער, הכאב והעצב נוצרו גם נקודות של אור. תחושות אחווה, הזדהות וערבות הדדית מייצרים תקווה ומזכירים לכולנו שלמרות הקושי אפשר לראות את הטוב ולבחור בחיים, לקום מול האויב האכזר ולהרים את הראש.
קבוצת "ידיעות אחרונות" מגיעה להצדיע לתושבי הדרום והצפון בוועידה מיוחדת. הביטחון, הכלכלה, החקלאות והיזמות, החינוך, הקהילה והחברה – כל אלו יהיו במרכז הוועידה שתתקיים ב-20 בפברואר במרכז האקדמי המכללה למינהל בראשון לציון.

הנושאים שבהם נעסוק בוועידה

הגזרה שלהם: ראשי רשויות מהנגב המערבי וצפון הארץ בשיחה משותפת ונוקבת על איך מחזירים את האמון ותחושת הביטחון. נדבר על כל האתגרים והמשימות, וגם על החזון לעתיד.
אות גבורה: שיחה פתוחה ומרגשת עם גיבורים מקומיים - מהדרום והצפון - שבזכות אומץ הלב והתעוזה שלהם, תוך שהם מסכנים את חייהם, הצילו חיים של אחרים.
בחזית הביטחונית: בכירים במערכת הביטחון בריאיונות עם הפרשנים של קבוצת "ידיעות אחרונות".
מתופת לתקומה: המלחמה הותירה אחריה, ועדיין מותירה, הרס רב בכל יישובי הנגב המערבי. האזור שהפך לחזית צבאית נפגע: הבתים, התשתיות והשטחים הפתוחים – רבים מהם צריכים כעת לעבור חידוש יסודי. בפאנל זה נדון על אחת המשימות החשובות ביותר: שיקום העוטף, ואיך אפשר לבצע זאת.
פצע פתוח: פצועים שעוברים תהליך החלמה מספרים על הקרב שלהם ועל הליך השיקום.
המערכה הכלכלית: איך מחזקים את המשק בעת מלחמה, כיצד ניתן לאושש עשרות אלפי משפחות שנפגעו כלכלית, מי דואג לעסקים הקטנים ולחקלאות ומה יסייע לנו לצאת מהמשבר.
הילדים של חורף שנת 2023: איך אפשר לגדול לצד הטראומה וכיצד מערכת החינוך נערכת לאחת מהשנים הקשות ביותר שידעו ילדי הדרום והצפון שנעקרו מבתיהם.
לא לעולם חוסן: כבר למעלה מ-20 שנה שתושבי הדרום מתמודדים עם אי-שקט ביטחוני, כזה שמשפיע על הנפש הרכה. אלא שמאז 7 באוקטובר תחושות החרדה וחוסר הביטחון גברו. גם בצפון מרחף איום מתמיד שמערער את תחושת הביטחון ומגביר את החרדות. כיצד נערכים מרכזי החוסן לתת מענה לתושבים, האם המדינה דואגת לטיפול נפשי ופסיכולוגי ואיך אפשר בכלל לשקם את הנפש.
רגעים של תקווה: התרומות, היוזמות המרגשות והמיזמים המדהימים: אנשים שלא הרימו ידיים ועשו לילות כימים על מנת שיהיה פה טוב יותר.
הוועידה תתקיים ב-20 בפברואר 2024, תועבר בשידור ישיר ב-ynet ותסוקר בכל המדיות של ynet ו-"ידיעות אחרונות".
לפרטים נוספים, מחלקת ועידות וכנסים: conference@ynet.co.il