3 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
מחירי הדיור עלו ביותר מ-18% בשנה החולפת. ההון העצמי הדרוש לרכישת דירה עולה וחלום רכישת הדירה הולך ומתרחק. לצד הזינוק במחירים, צפות ועולות גם הדילמות: האם עדיף לקנות או לשכור דירה, האם נדל"ן הוא עדיין אפיק השקעה מוצלח, מי מבטיח שקבלנים ויזמים יעמדו בהתחייבויות שהם לוקחים במכרזי קרקע של מיליארדים ומה הפתרון למחירי הדירות הגואים? גם היקפי המשכנתאות שברו שיאים ב-2021 כאשר סך היקף המשכנתאות עמד על כ-116 מיליארד שקל, זאת לעומת כ-78 מיליארד שקל ב-2020.
3 צפייה בגלריה
משדר אולפן ynet יום לאחר הבחירות
משדר אולפן ynet יום לאחר הבחירות
שרון כידון
(צילום: ירון ברנר)
עליית הריבית של החודשים האחרונים החלה לצנן את השוק, ונשאלת השאלה האם מחירי הדירות עומדים לרדת ומה יהיה בגורל המשכנתאות המנופחות. במקביל, שורה של רעידות אדמה פקדו לאחרונה את ישראל, מה שמציף גם שאלות אודות התחדשות עירונית ותוכניות החיזוק. איך אפשר לקדם פינוי בינוי בישראל, איך מקצרים תהליכים וכיצד הופכים את תוכניות החיזוק וההתחדשות לרלוונטיות גם בפריפריה?
על כל השאלות האלה נענה בוועידת הנדל"ן של ynet ו"ידיעות אחרונות", שתתקיים באולם לאגו בראשון לציון בהנחיית שרון כידון. האירוע המרכזי יועבר בשידור חי ב-ynet ויביא אל הבמה את כל הנושאים הבוערים בסוגיית הנדל"ן. בוועידה ישתתפו אנשי מפתח, מומחים, אישי ציבור ונציגי גופים ציבוריים ופרטיים מתחום הנדל"ן ועוד. הוועידה תכלול ראיונות אחד על אחד, פאנלים רבי משתתפים, הרצאות יחיד קצרות ותצוגות.
אלו חלק מהנושאים שבהם נדון:
  • שנה חדשה עם ממשלה חדשה – מה על השרים החדשים לעשות ומה על הממשלה לקדם כדי לפתור את המשבר בשוק הדיור.
  • מחירי הדיור קפצו וגם מחירי השכירות בעליה. בחלק מהערים כבר הגיעו המחירים לרף עליון ובלתי מושג להרבה אנשים. מה עושים ומה הפתרונות למצב? האם המחירים יכולים לרדת?
  • משכנתאות גבוהות וריבית עולה – היקפי המשכנתאות שברו שיאים ועכשיו הריבית החלה לעלות. מה יעלה בגורל משקי הבית הממונפים? מה עם החברות הממונפות? האם זה הגורם שיוביל לירידות מחיר? האם צפויות קריסות?
  • התחדשות עירונית - אי וודאות ובירוקרטיה קשה מונעות מהתחום לזנק ולאפשר הגדלת היצע חשובה באזורי הביקוש. מה יכול להניע את הענף קדימה ומה הבעיות המרכזיות שמונעות זאת.
  • עליית מחירי הדירות גורמת גם למשבר חברתי שמחייב פתרונות של דיור בר השגה. מה אפשר לעשות, אילו מסלולים יש לקדם ולפתח בישראל ומדוע הקריטריונים היום לא מעניקים עדיפות למי שבאמת זקוק לעזרה?
  • רכבת קלה ומטרו – התשתיות שעשויות לשנות את ענף הנדל"ן. כיצד משפיעה הרכבת הקלה, כיצד תשפיעה מערכת המטרו על הנדל"ן למגורים והנדל"ן המניב בישראל, והאם בכלל תהיה מטרו.
הוועידה תתקיים ב-26 בדצמבר 2022, תועבר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בהרחבה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". צרו קשר עם מחלקת הוועידות והכנסים במייל: conference@ynet.co.il.