בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
תחת הסיסמה 'נעשה טוב יהיה טוב', יוצא לדרכו, זו השנה ה-17, 'יום המעשים הטובים', מיזם הדגל של עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, שיתקיים ב-14 במרץ ויצוין באלפי פעילויות של התנדבות של הרבה מאד ישראלים טובים בכל רחבי הארץ.
4 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים 2023
יום מעשים טובים 2023
(צילום: באדיבות עמותת רוח טובה)

שיא של שנה שלמה

"לכל אחת ואחד יש את האמת שלו. ביום מעשים טובים השנה בואו נשים את הדגש על לחשוב טוב, לדבר טוב ולעשות טוב. עם אהבת חינם ואחריות אישית אפשר לגשר ולממש את הטוב", אומרת שרי אריסון, יוזמת 'יום המעשים הטובים', שמהווה, מדי שנה, שיא לפעילות שנתית של עמותת "רוח טובה", שמאפשרת התאמה של התנדבות אישית ולכל מטרה, גם לאורך כל השנה.
בשנה שעברה, השתתפו יותר מ-2 מיליון ישראלים בהתנדבויות היום הזה וכמעט כל הרשויות המקומיות השתתפו בו. כאן לא נעצרה תנופת ההתנדבות ומה שהחל כיום מעשים טובים בישראל, חצה במשך השנים את הים ומיליוני בני אדם מ-110 מדינות כבר השתתפו בו.
4 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים 2023
יום מעשים טובים 2023
(צילום: אלי דאסה)
בישראל הקימו ביום זה ספריות קהילתיות, ארזו מזון, נתנו סיוע לאוכלוסיות נזקקות, פעלו לשמירה על הסביבה, התנדבו לרווחת בעלי חיים, עזרו לקשישים בביתם, הכינו אוכל למי שזקוק לארוחה חמה ומה לא. כל אלו נעשו תחת מסגרות שונות – בשכונה, דרך בתי הספר, במקומות העבודה או באמצעות גיוס ארגונים שלמים לפעילות, בשיתוף יחידות שלמות של חיילים, שוטרים, סטודנטים, חניכי תנועות הנוער וחברות פרטיות.
גם מי שלא התנדב באופן יזום, יכול היה לעשות את זה "על הדרך", במעל ל-100 עמדות המעשים הטובים שנפרשו בערים רבות ברחבי הארץ.
כל הפעילות גובתה בתרומה של מפורסמים ושל הציבור ברשתות החברתיות על ידי אתגר ה-FAMING# , שהזמין את הציבור ליצור הד חיובי ויראלי לכל הפעילות הזו. היה שמח מאד ומועיל מאד. השנה מקווים שהפעילות אף תתעלה על זה.
4 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים 2023
יום מעשים טובים 2023
(צילום: באדיבות עמותת רוח טובה)

"חושבים טוב, מדברים טוב, עושים טוב"

זה המסר שיוביל את יום המעשים הטובים 2023 ובעזרתו מקווים לייצר טוב – קטן או גדול – על ידי כל אחת ואחד, שרק רוצה ויכול, בין אם באופן אישי או כחלק מקבוצה גדולה כי זאת יש לדעת, כל אחד יכול לעשות בעצמו התנדבות מיטיבה או לארגן כל קבוצה שירצה, כדי להתנדב באופן פעיל באותו יום ולאורך השנה בכלל ולייצר שינוי חיובי.
"ביום מעשים טובים השנה בואו נשים את הדגש על לחשוב טוב, לדבר טוב ולעשות טוב. עם אהבת חינם ואחריות אישית אפשר לגשר ולממש את הטוב", אומרת שרי אריסון ומוסיף גם רפי אלול, יו"ר עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון: "במסגרת יום מעשים טובים, נקיים השנה לראשונה, את התערוכה החברתית הגדולה בישראל - 'עדשה חברתית', שתתקיים ב-6 מוקדים: דימונה, אשדוד, עפולה, גבעתיים, אבן יהודה וכפר יאסיף. בתערוכות, שישימו זרקור על התנדבות ועשיית טוב, יוכל הקהל להיחשף לשלל העמותות הפועלות בעיר ולהירשם להתנדבות לכל השנה".
4 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים 2023
יום מעשים טובים 2023
(צילום: באדיבות עמותת רוח טובה)

גם אתם לבטח רוצים לקחת חלק ביום מעשים טובים ה-17, אז איך עושים את זה?

היכנסו כבר עכשיו לאתר 'יום המעשים הטובים', בחרו את דרך שלכם לעשיית טוב - ליד הבית, במסגרת העבודה, בקבוצות או כיחידים, במסגרות של ארגונים או עמותות, ובכל פעילות המתאימה לכם - אריזות מזון, הפעלות משמחות, פעילויות למען איכות הסביבה, התנדבות למען בעלי חיים, התנדבות עם אוכלוסיות מיוחדות, ילדים ונוער, קשישים ועוד.
אם, בכל זאת, תרצו ליזום פעילות רק עבורכם או עם המשפחה הפרטית שלכם, בקבוצה בתוך הקהילה או של החברים, יש באתר הרבה רעיונות שתוכלו לממש. העיקר – הרבו בעשיית טוב.
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון