בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
פעם בשנה עוצרים רבים מאזרחי ישראל את הכל ויוצאים עם המשפחה, עם החברים, עם הקולגות בעבודה או עם השכנים – לעשות משהו למען הזולת. דבר אחד טוב שהופך את המדינה שלנו, את העולם כולו בעצם, לטוב יותר: ב־19 במרץ 2024, "יום מעשים טובים" מציין את השנה ה־18 שלו. הרבה שנים, המון מעשים טובים.
"יום מעשים טובים" הוא אירוע השיא של הפעילות השנתית אשר מקיימת עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, המציעה התנדבות בהתאמה אישית לאורך כל השנה. בעמותה מציינים כי במהלך 2023 ובתחילת השנה הנוכחית נרשמה התנדבות שיא של הציבור בישראל. בחודש אוקטובר האחרון נרשמה עלייה של למעלה מ־300% במספר המתנדבים החדשים לעומת אוקטובר אשתקד.
המסר שילווה השנה את הפעילויות הוא "מאוחדים בטוב". הרעיון הוא לקרוא לכל אחת ואחד לצאת לעשות מעשה טוב – קטן או גדול – כל אחד לפי יכולתו ונטיית ליבו, במטרה לייצר מסה קריטית של מעשים שתיצור שינוי חיובי גדול. כולם יכולים.
3 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים 2024
יום מעשים טובים 2024
(צילום: באדיבות עמותת "רוח טובה")
לקחת חלק: פשוט נכנסים לאתר "יום מעשים טובים", שם תמצאו מגוון פעילויות בכל רחבי הארץ: תוכלו להתנדב ליד הבית, במסגרת העבודה, כקבוצות או יחידים, במסגרת ארגונים או עמותות. כמו כן, ניתן כמובן לבחור את סוג ההתנדבות שהכי "מדבר אליכם": אריזות מזון לנזקקים, פעילות למען מפונים, הפעלות משמחות, פעילויות למען איכות הסביבה, למען בעלי חיים, התנדבות עם אוכלוסיות מיוחדות, ילדים ונוער, קשישים ועוד.
באתר ניתן למצוא גם רעיונות ומערכי עשיית טוב להורדה. כך תוכלו ליזום פעילות של עשיית טוב בעצמכם או עם המשפחה, עם הקהילה או עם חברים. ב"יום מעשים טובים" עצמו תהיינה פרוסות ברחבי הארץ כ־100 עמדות של מעשים טובים, בהן ניתן יהיה לעשות מעשה טוב על הדרך.
השנה יתקיים "יום מעשים טובים" בעיצומו של חודש הרמדאן. החברה הערבית תציין זאת באמצעות פרויקטים שיתקיימו במהלך שבוע שלם של עשיית טוב. אירוע השיא בחברה הערבית יתקיים בערב שלפני "יום מעשים טובים": מתנדבים יכינו 116 ארוחות אִפְטַאר המוניות ב־116 מוקדים במקביל.
3 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים 2024
יום מעשים טובים 2024
(צילום: באדיבות עמותת "רוח טובה")
בדומה לאשתקד, גם השנה תתקיים תערוכת ההתנדבות הגדולה בישראל – "עדשה חברתית", שבה יוצגו צילומים המתעדים את התנדבות הציבור במהלך השנה בכלל ובמלחמה בפרט. היא תוקם בעשרה מוקדים שונים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. מטרת התערוכה היא לשתף את העשייה החברתית המקומית ולשים את הזרקור על אנשים שעושים טוב.
אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון, שיזמה את יום מעשים טובים לפני 18 שנים, אומרת: "מאז ומתמיד אני מאמינה שאם נחשוב טוב, נדבר טוב ונעשה טוב העולם שלנו יהיה טוב יותר. יום מעשים טובים יוצר מסה קריטית של יחד בטוב", אומרת אריסון. "ב-7 באוקטובר קרה לנו משהו נוראי כעם ולעולם לא נהיה אותו הדבר. מאז אנחנו כולנו כואבים, אבל אנחנו גם מאוחדים יותר, אוהבים, נותנים, מתגייסים ומתנדבים למען האחר. ביום מעשים טובים השנה – בואו נעצים ונאיר את הטוב בדגש על אחדות, על היחד. כי כולנו עם אחד".
3 צפייה בגלריה
יום מעשים טובים 2024
יום מעשים טובים 2024
שרי אריסון, יוזמת יום מעשים טובים
(צילום: באדיבות עמותת "רוח טובה")
רפי אלול, יו"ר עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון: "מאז 7 באוקטובר אנחנו רואים שאלפי אזרחים ואזרחיות שמים את המחלוקות בצד, יוצאים להתנדב ומציגים אחדות. זו בדיוק הסיבה ש'יום מעשים טובים' נולד לפני 18 שנה. החיבור בין אנשים שאנו עושים כבר כל כך הרבה זמן מקבל השנה תוקף חזק יותר".
רוצים להשתתף? היכנסו לאתר יום מעשים טובים ובחרו את הדרך שלכם לעשות טוב
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
פורסם לראשונה: 18:08, 01.02.24