צפו בריאיון באולפן ynet עם רס"ן במיל' יונתן מיכאלי:
יונתן, למען הפוסט טראומתיים, אתה תרוץ חמישה מרתונים בחמישה ימים רצופים כדי להגביר את המודעות. זה אפשרי בכלל פיזית? מיכאלי: "כן. זה אפשרי. אנחנו אחרי שני מרתונים, בדיוק סיימתי את המרתון השני בעצם כאן בתל-חי. בדרך לעוד שלושה".
מה החיבור שלך לפוסט טראומה? מיכאלי: "בצוק איתן הייתי מ"פ בחטיבה 188 בגדוד 71, ואחרי המבצע נשארתי בקשר עם הלוחמים ודיברנו לא מעט על חוויות ותחושות. כשבע שנים אחרי המבצע עשינו ערב פלוגה, בערב עלו המון חוויות ועשינו עיבוד של המבצע, לא עשינו את זה לפני. צף מלא רגש ובכי ובסוף הערב הזה הבנתי שצריך לעשות משהו נוסף כדי להעלות את המודעות. בדיוק השתחררתי ורציתי לעשות פרויקט כדי לייצר באז ושיח ציבורי רחב ככל שניתן, משם הגיע הרעיון".
1 צפייה בגלריה
חמישה מרתונים בחמישה ימים
חמישה מרתונים בחמישה ימים
רס"ן במיל' יונתן מיכאלי, בריצה
אתה מרגיש שהחברה הישראלית יותר פתוחה להכיל, לקבל, לטפל? מיכאלי: "כן, אני חושב שאנחנו במקום אחר מאיפה שהיינו לפני כמה שנים. עדיין צריך להשקיע שלא ידעך מאיפה שזה היום, אבל גם להמשיך לייצר שיח גם בקרב אנשים שחוו פוסט טראומה וחוויות קרב וגם בקרב משפחות וחברים שירגישו בנוח לבוא ולשתף".
42 ק"מ כל יום, כפול חמש – הגוף עומד בזה? יש מי שמגבה אותך? מיכאלי: "כן, יש כאן צוות שמגבה אותי בהיבט תזונה ולוגיסטיקה, והייתי בתוכנית אימונים והכל על פי מה שצריך. עובדים לאט ועובדים נכון ואני מאמין שנסיים עם חיוך".
יש הד סטארט שפתחת כדי לגייס מימון המונים. לאן זה הולך? מיכאלי: "אנחנו ביחד עם עמותת 'תקוות'. זה מתחיל בלממן את הפרויקט אבל בעיקר להכניס כסף לעמותת 'תקוות', שעוזרת ללוחמים ונפגעי טרור להתמודד עם האתגרים שלהם דרך ספורט, זו מטרת העמותה, התמודדות עם אתגרים דרך ספורט".
  • לתרומה ותמיכה בפרויקט לחצו כאן. ניתן להצטרף לריצה במקצה מלא, לחצי מרתון, לעשרה ק"מ, לחמישה וגם לריצת שני ק"מ. לדף הפייסבוק להעלאת המודעות לפוסט טרואמה לחצו כאן.