2 צפייה בגלריה
פתחון לב - תרומות לב בחזית
פתחון לב - תרומות לב בחזית
ניקול יודר, מנהלת הרווחה בשגרירות הנוצרית הבינ"ל בירושלים דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי ישראל
(צילום: לנס הפקות)
אתמול והיום המשיכו מאות מתנדבי פתחון-לב, בפעילותם לסייע לכוחות הביטחון וליישובי הדרום. במסגרת הפעילות אתמול, תגבר הארגון את הסיוע למשפחות הדרום והצפון שפונו מבתיהן לאזור המרכז, למלונות, לדירות ולמשפחות מארחות. המתנדבים הגיעו עמוסים מאות סלי מזון וציוד שהביאו עד לפתח דלתן של המשפחות המפונות, היישר ממרלוג החירום בראשון לציון.
(ניקול יודר וצוות מתנדבי השגרירות הנוצרית הבינ״ל בירושלים נרתמים לסייע)
בנוסף, משעות הבוקר המוקדמות, עובדי קבוצת עזריאלי ישראל בהובלת יו"ר קבוצת עזריאלי, דנה עזריאלי וצוות מתנדבי השגרירות הנוצרית הבינ"ל ירושלים, בהובלת מנהלת הרווחה בארגון, ניקול יודר, ארזו אלפי חבילות חורף לחיילים והלוחמים בגזרות הצפון והדרום. חבילות החורף הייעודיות מכילות חבילות גרביים ולבנים, ציוד טרמי, מעילים ופליזים, שקי שינה, מזרנים, חם צוואר וציוד נוסף שיסייע לחיילים במשימתם גם כעת עם התקררות מזג האוויר.
נתינה שחוצה דורות
(״אמשיך לעשות את זה עד שאף חייל לא יצטרך שום דבר״)
לקראת ערב, הגיעו מתנדבי 'פתחון-לב' גם לביתה של עו"ד סיגל פעיל שפנתה בבקשה לסיוע דרך מערכת קבוצת ידיעות, בהמשך לשיתוף הפעולה בפרויקט "הלב בחזית". פעיל הפכה את ביתה לחמ"ל מהיום הראשון ללחימה ומספרת כי בימים הראשונים קנתה מכיסה את המוצרים. בימים האחרונים היא מתמקדת בחיבור בין הבקשות של יחידות צה"ליות לסיוע מדויק וממוקד, ומקבלת מפתחון-לב מדי יום את המצרכים והציוד לכל יחידה ויחידה, אותם מגיעים לאסוף החיילים מביתה.
עו"ד פעיל, ביתו של ח"כ לשעבר, אלוף משנה מאיר פעיל ז"ל, סיפרה כי המאמץ המלחמתי משותף לכל בני הבית ואפילו אמה, חסידה, לוקחת חלק בסיוע במיון המוצרים המגיעים לבית.
2 צפייה בגלריה
חסידה פעיל פתחון לב
חסידה פעיל פתחון לב
חסידה פעיל ובתה, עו״ד סיגל פעיל
חסידה פעיל בת ה-93, כבר ראתה הכל וחוותה את כל מלחמות ישראל, עוד מהימים בהם נלחמה בפלמ"ח והיותה האשה הראשונה להילחם ב'מבצע עובדה' לכיבוש אילת (שאז עוד נקראה אום רש-רש). במלחמה ההיא, כשהייתה חלק מחטיבת הנגב, היא שימשה כאלחוטאית מורס לצדו של מפקד החטיבה נחום שריג. היא מספרת כי האזעקות ופרוץ המלחמה הנוכחית תפסו אותה בביתה והיא מיהרה למרחב המוגן, ולמרות זאת לא הרגישה לחץ. יחד עם זאת, חסידה מביעה דאגה רבה נוכח המצב ופעולות החמאס.
לדברי חסידה, גם מזיכרונה ארוך השנים את כל המלחמות וניסיון בעלה המנוח, אל"מ מאיר פעיל, מעולם לא היה כדבר הזה במלחמות ישראל, כפי שקורה כעת בישראל וכמות הנרצחים והנעדרים. למרות זאת, היא ביקשה לסיים את דבריה בעידוד החזית והעורף, ניחמה את משפחות הנרצחים, איחלה לכל החיילים והמשפחות לשמור על עצמן ועל האופטימיות וקראה "עם ישראל חי".

פורסם לראשונה: 14:18, 18.10.23