עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? "מטב" - עמותה המתמחה במתן ופיתוח שירותים לקשישים ושירותים בתחום הרווחה. איפה? בכל הארץ. מה מחפשים? "ראש צוות מתנדבים" שיעסקו בריכוז וניהול אזורי של מתנדבים הפונים לעמותה. ישמשו כיד ימינו של רכז המתנדבים מטעם העמותה, יסייעו בראיונות מתנדבים וניצולים, יעבירו עדכונים שוטפים מהמתנדבים לרכז האזורי, יגייסו מתנדבים ועוד. מתי? בימים ושעות גמישים, למשך ארבע שעות שבועיות (ניתן להתנדב גם מהבית). בהתחייבות לשנה. למי לפנות? למיכל במייל: michale@matav.org.il.

התנדבות באזור הצפון:

מי? 'בית הזית' - בית אבות קטן, אינטימי ומשפחתי. המכיל מחלקה סיעודית ומחלקת תשושי נפש. איפה? קיבוץ שמרת. מה מחפשים? מתנדבים בני 25 ומעלה, לטובת הפעלה מחלקתית בת 40 דקות באמצעות מוזיקה, נגינה על כלי, שירה בציבור או פעילות עם בעלי חיים. רעיונות נוספים יתקבלו בברכה. מתי? פעם בשבוע או שבועיים, בהתאם ליכולת המתנדב. בעדיפות להתנדבות ארוכת טווח. לא נדרש רקע מקצועי מהמתנדב אלא רצון טוב ורצון להתנדב לצד אוכלוסיית הגיל השלישי. יידרש ראיון המשך עם העובדת הסוציאלית במסגרת שיחה לשם הסבר על אופי המחלקה. למי לפנות? לאפרת במייל: efratoshd@gmail.com.

התנדבות באזור השרון

מי? בית הורים "הדקל" הוא עמותה הפועלת בתחום הטיפול באוכלוסייה המבוגרת, הקשיש והחולה הכרוני, תוך כדי שמירה על ערכי הדת ומסורת ישראל. איפה? פתח תקווה. מה מחפשים? מתנדבים לחונכות וליווי אישי של קשישים סיעודיים וניצולי שואה. ההתנדבות כוללת יצירת קשר אישי, מתן אוזן קשבת, יציאה לטיול וכו', בהתאם לרוח המתנדב. מתי? בימי א'-ה', בין השעות 9:30-12:00 או 16:30-18:00, פעם בשבוע לשעה-שעתיים. בהתחייבות לשלושה חודשים. תינתן הכשרה וליווי לפני תחילת ההתנדבות על ידי רכזת המתנדבים. למי לפנות? לסיגלית במייל: sigalit.golizada@gmail.com.
מי? עמותת "חסדי ליאל" הוקמה על ידי מספר חברים כדי להנציח את זכרו של ליאל גדעוני ז"ל. בכל יום חמישי ובכל מזג אויר, באווירה נעימה ושמחה אורזים ומחלקים מתנדבי העמותה חבילות מזון למשפחות נזקקות. איפה? נתניה. מה מחפשים? מתנדבים שיגיעו לסייע באריזת חבילות מזון ולבעלי רכב סיוע בחלוקת אריזות המזון. מתי? בימי חמישי בשעות אחה"צ-ערב במתחם השוק בנתניה. למי לפנות? ליעקב במייל: segev111@gmail.com.

התנדבות באזור המרכז:

מי? היחידה להתנדבות, עיריית תל-אביב-יפו. איפה? תל אביב. מה מחפשים? מתנדבים לפרויקט "תכלס", ההתנדבות כוללת מפגש שבועי עם ילד או ילדה בגילי 9-1 של אם יחידנית ללא מערכת תמיכה ויכולת כלכלית, במטרה לאפשר לה "מרווח נשימה". מתי? אחת לשבוע או שבועיים, לשלוש שעות, בימים גמישים, בשעות אחה"צ. בהתחייבות לשנה לפחות. למי לפנות? לניב במייל: deri_n@mail.tel-aviv.gov.il.

התנדבות באזור הדרום:

מי? מרכז מצפ"ן הוא מרכז פנאי ייחודי לילדים ונוער עם אוטיזם בתפקוד גבוה. ילדים אלו משולבים רובם במסגרות החינוך הרגילות במהלך היום, אך מתקשים למצוא מסגרת מתאימה לשעות הפנאי, ולכן סובלים פעמים רבות מבדידות וקשיים חברתיים. איפה? כפר מנחם. מה מחפשים? מתנדבים שישולבו בקבוצת פעילות קבועה, כחלק מהצוות ויחד עם מדריכי הקבוצה. הם ילוו את הילדים והנערים אישית וקבוצתית, ויוכלו לבחירתם ליזום ולהביא גם תכנים משלהם. מתי? ההתנדבות אורכת שעתיים בתדירות של פעם בשבוע, בימים שני או חמישי אחר הצהריים או בערב. למי לפנות? להילה במייל: hila@eshkolsd.co.il.