בשיתוף קניוני עזריאלי
כתבת: מור גורן | צילום: ירון ברנר | עורך: חן מרקוביץ
דוח העוני של הביטוח הלאומי שפורסם בשבוע שעבר מעלה תמונה מדאיגה. מנתוני הדוח עולה שבשנת 2022 חיו בישראלי 1.98 מיליון נפשות מתחת לקו העוני, בהן 873.3 אלף ילדים ו-125.5 אלף אזרחים ותיקים. גם השנה, בטרם הסתיימה הלחימה, יש עדויות לכך שאלפי משפחות ישראליות חדשות נקלעו למעגל העוני וקיימת הרעה במצבן של אלו שנמצאות בו כבר עכשיו. בארגון "פתחון לב" למשל מתריעים על גל עוני משמעותי שקורה בימים אלו ועלייה משמעותית בבקשות לסיוע שהארגון מספר מדי שבוע.
עבור אותם האנשים, ימי החורף הקרים מייצרים מציאות של הישרדות בלתי נתפסת והצורך בפרטי לבוש שיחממו את הגוף, כמו מעילים, הוא קריטי. בדיוק לשם כך יזמו בקניוני עזריאלי מהלך סביבתי וקהילתי במסגרתו הוקמו עמדות לאיסוף מעילים בכל קניוני הרשת ברחבי הארץ והם ידאגו להעביר אותם לעמותות שימסרו אותם למשפחות שישמחו לקבל מעיל חם.
היוזמה, שיצאה השבוע לדרך ותתקיים עד ה-5.1, נקראת "מפזרים חום" ואלפי ישראלים טובים צפויים להגיע ולתרום את המעילים שאינם בשימוש יותר כדי שיעברו הלאה לאלו הזקוקים להם ויעזרו במעט לחמם את הגוף, והשנה במיוחד – גם את הלב.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
נועה אוני, מנכ"לית סוכנות GOODVERTISING שמובילה את המהלך החברתי, מסבירה: "אנו מאמינים שמותגים וחברות יכולים לחולל שינוי חיובי אמיתי בחברה הישראלית, המלחמה שהחלה באוקטובר גורמת למותגים גדולים כמו עזריאלי להיכנס לזירה ולהוביל מהלכים שיעשו פה טוב יותר", היא אומרת. לדבריה, מטרת המהלך היא לחבר בין מותגים לעמותות ולהוביל יחד מהלכי שיווק שיש להם אימפקט אמיתי, "כמו איסוף של עשרות אלפי מעילים למשפחת מעוטות יכולות".
4 צפייה בגלריה
בתמונה: עינת מצליח, סמנכ״לית שיווק קניונים; ליאת גלצר, מנכ״לית עזריאלי אילון; רינה טל, מנהלת אשכול קניוני עזריאלי; נועה אוני, מנכ״לית סוכנות goodvertising.
בתמונה: עינת מצליח, סמנכ״לית שיווק קניונים; ליאת גלצר, מנכ״לית עזריאלי אילון; רינה טל, מנהלת אשכול קניוני עזריאלי; נועה אוני, מנכ״לית סוכנות goodvertising.
בתמונה: עינת מצליח, סמנכ״לית שיווק קניונים; ליאת גלצר, מנכ״לית עזריאלי אילון; רינה טל, מנהלת אשכול קניוני עזריאלי; נועה אוני, מנכ״לית סוכנות goodvertising.
(צילום: ירון ברנר)

גם למבוגרים וגם לילדים

בעמדת האיסוף בקניון עזריאלי איילון פגשנו את שני האחים הצעירים איתי ואלה שהגיעו לתרום את המעילים שלהם. "אמא שלי סיפרה לי שיש את העמדות בקניון לתרומת מעילים", מספר איתי, "אז בדיוק עשיתי סדר בארון אז זאת הזדמנות לתרום את המעילים שאני לא משתמש בהם למי שאין לו", הוא אומר. גם אלה, אחותו, שהגיעה לתרום את המעיל שלה שכבר לא נמצא בשימוש משתפת בהרגשה: "זאת הרגשה ממש טובה לתת למישהו אחר. אני כבר לא צריכה את זה כי המעיל כבר קטן עליי".
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)

"לכל אחד מאיתנו יש אחריות ויכולת להשפיע לטובה"

"קבוצת עזריאלי דוגלת ומקדמת תהליכים מגוונים של אחריות חברתית וסביבתית", מוסיפה עינת מצליח, סמנכ"לית השיווק של קניוני עזריאלי, ומשתפת שהמהלך הוא המשך ישיר ליוזמות הרבות שמתקיימות בנכסי הקבוצה. "אנו מזמינים את הקהל הרחב להצטרף אלינו, להגיע לעמדות האיסוף ולהיות חלק מאמץ המשותף לתרום לקהילה ולשמור על הסביבה. אנו מאמינים שתפקידה של קבוצת עזריאלי אינו מסתכם רק בבניית הארץ, אלא גם בשמירה עליה למען הדורות הבאים, והם אלה שיש בידיהם לחולל שינוי אמיתי. במהלך שיזמנו אנו שואפים להדהד את המסר הסביבתי והחברתי ולהמחיש כיצד לכל אחד מאיתנו, בכל גיל, יש אחריות ויכולת להשפיע לטובה על העולם שבו אנו חיים".
יש לכם בארון מעיל במצב טוב שאתם לא משתמשים בו יותר? הוא יכול לחמם את הגוף והלב של אנשים שצריכים אותו וקשה להם לרכוש מעיל כזה בעצמם. מוזמנים להגיע לאחד מקניוני עזריאלי ולמסור את המעיל לטובת מי שצריך.
לפרטים נוספים על עמדות האיסוף והקניונים המשתתפים ניתן לבקר באתר או באפליקציית קניוני עזריאלי: לחצו כאן
-----------------------------
בשיתוף קניוני עזריאלי