בשיתוף "פתחון לב"
יום החלוקה במרכז הסיוע של 'פתחון לב' לקראת פסח היה מלא במתנדבים מכל קצוות האוכלוסייה, שהגיעו כדי לארוז. "התרומות לארגון מאוד עוזרות לנו ומאפשרות לנו לתת מענה לאלפי משפחות לקראת החג", אומרת מאיה מור-יוסף, מנהלת תחום מתנדבים ומקבלי סיוע בארגון. "במהלך השנה אנחנו עוזרים ל-160 אלף משפחות ולקראת החג אנחנו בעלייה קיצונית מאוד".
בתקופת המלחמה ניהלה מור-יוסף את מרלו"ג החירום והייתה בורג מרכזי וחשוב באספקת הסיוע למאות אלפי משפחות, יחידות מילואים, חיילי סדיר וכוחות הביטחון בנוסף לפעילות השוטפת. "לאחרונה אנחנו נחשפים גם למשפחות מפונות, משפחות צעירות שלא היו אצלנו בכמויות האלו לפני זה. אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי לתת מענה, כדי שכולם יוכלו לחגוג את החג". לדבריה של מור-יוסף, התרומות מאוד עוזרות. "יש מוקד שאפשר לתרום דרכו תרומות כספיות, ובנוסף אנחנו מקבלים למרכז הסיוע מוצרים".
"הסיוע עוזר לי מאוד. לא הייתי יכולה להתקיים בכבוד בלעדיו"
מאיה ארונובה (67), מקבלת מזון ומצרכים באופן קבוע מ'פתחון לב', הגיעה לקבל את מארז הסיוע המיוחד לחג. ארונובה עלתה לישראל מאוזבקיסטן ב-2012, ובעלה נפטר מדום לב בספטמבר האחרון. שני בניה מתגוררים בחו"ל, כך שהיא חיה לגמרי לבד. בנוסף, ארונובה מחלימה מסרטן, אשר צמצם את היכולת שלה לעבוד. את הסיוע מ'פתחון לב' היא מקבלת כבר 7 שנים. "העובדת הסוציאלית סיפרה לי על הארגון, והאפשרות לקבל מהם מזון. זה מאוד עוזר. בלי הסיוע לא אוכל להתקיים בכבוד", היא מספרת.
"מרגש אותנו לתרום ולהיות כאן למען הקהילה"
מיכל נחום, מנהלת מחלקת חווית עובד, מיתוג מעסיק, גיוון וקהילה מכלל ביטוח ופיננסים, הגיעה להתנדב יחד עם עובדים נוספים ביום החלוקה. "יש לנו עובדים מדהימים שנרתמים לפעילויות במהלך כל השנה. זה מרגש אותנו לתרום ולעשות למען הקהילה. הם חוזרים עם לב רחב, ואין לי ספק שזה תורם לנו לא פחות מאשר שזה תורם להם".
"יש לנו מעטפת רחבה למי שמקבל מאיתנו סיוע. אנחנו פוגשים אותם כל שבוע ומקשיבים לצרכים שלהם", מסכמת מור-יוסף. "המפגש הזה הוא חלק מהמעטפת שאנחנו רוצים לתת להם. זה עוזר לנו לשבור את מעגל העוני".
בשיתוף "פתחון לב"
פורסם לראשונה: 14:30, 21.04.24