פרויקט הסיוע הגדול לקראת פסח יוצא לדרך: 1,600 בני נוער מתנועות בני עקיבא והצופים משלבים כוחות במסגרת עמותת "בנתיבי אודי" ויוצאים מחר (יום ג') למבצע שיפוץ וניקוי של 400 בתי קשישים נזקקים בבאר שבע וירושלים. בחירת הבתים נעשתה בשיתוף עיריית ירושלים ובאר שבע ובהמלצת אגפי הרווחה בערים.
תוכנית "גרעיני אודי" פועלת ברחבי הארץ ליצירת חיבור בין בני ובנות נוער דתיים, חילונים ומסורתיים בכיתות י' עד י"ב על ידי עשיית טוב וסיוע לנזקקים. חברי הגרעינים נפגשים בקביעות, עוברים תהליך הכשרה בנושאי זהות, קהילה וחברה ובשאלות שעל סדר היום הישראלי, ובמקביל הם יוזמים ומפעילים פרויקטים קהילתיים, בשיתוף פעולה מלא עם אגף הרווחה והשירותים החברתיים בערים.
הנערים והנערות של גרעיני אודי מיפו את צרכי הניקיון והשיפוץ הנדרשים בשטח וגייסו למבצע 1,600 בני נוער נוספים. המשתתפים יחולקו לקבוצות של ארבעה נערים ונערות דתיים, חילוניים ומסורתיים ויבצעו יחדיו את המשימה.
עלות הפרויקט מסתכמת במאות אלפי שקלים. לפרויקט נרתמו כמה חברות מסחריות, בהן "נירלט" שתרמה מהניסיון המקצועי וחומרי צביעה הנדרשים וחברת סנו שתרמה חומרי ניקיון.
בנוסף לשיפוץ יקבל כל קשיש סל מזון מושקע לחג הפסח. ניסיון העבר מראה שהשפעת הפרויקט מתרחבת הרבה מעבר לשיפור תנאי המחיה הפיזיים של הקשישים: היא תורמת ליצירת החיבור בין בני הנוער הדתיים והחילוניים סביב עשייה קהילתית ערכית, מסייעת בהפגת תחושת הבדידות ממנה סובלים קשישים רבים, ומאפשרת יצירת קשר בין הקשישים לבני הנוער הרבה מעבר למשך הפרויקט.
איתי בן חיים, מנהל תכנית "גרעיני אודי": "בתהליך המיפוי של הבתים עם בני הנוער נכנסנו לבתים ופגשנו קשישים קשיי יום שחיים בבדידות. הם התרגשו מאוד עד דמעות מהמפגש עם בני הנוער. אחד מהקשישים קטוע רגליים פרץ בבכי כשאמרו לו שבשבוע הבא נגיע לשפץ את ביתו לפסח.
"הסיפור של הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לא עוזב אותי לרגע", מוסיף בן חיים. "מה יקרה פה? מי יקח אחריות על אוכלוסיית הקשישים? לכך בדיוק מובילות כל התוכניות שמפעילה עמותת 'נתיבי אודי' - לפיתוח תחושת האחריות והשליחות של בני הנוער כלפי הקהילות בפריפריה.
מנכ"ל עמותת בנתיבי אודי, אופיר אלגרבלי, הזכיר כי "ימים קשים עוברים על החברה הישראלית. הפרויקט של העמותה נותן תקווה. בנות ובני הנוער יתעלו מעל המחלוקות והקשיים, ישלבו כוחות ויפעלו – הלכה למעשה – למימוש ערכי היהדות והישראליות שמאחדים את כולנו. סולידריות, מעורבות, ועזרה לזולת. הם יהוו דוגמה חיה ומעוררת השראה לחברה ישראלית אחרת, טובה יותר, מאוחדת יותר, סובלנית יותר. זה נותן תקוה לכולנו".
עמותת "בנתיבי אודי" פועלת יותר משני עשורים כדי להפוך את החברה הישראלית לחברה מאוחדת יותר וערכית יותר. העמותה שמה לה למטרה לחבר בין גווניה השונים של החברה הישראלית על ידי עשייה משותפת והתנדבות עם אלו שזקוקים לכך, כאשר מטרת העל היא ליצור קהילות ישראליות בכל שכונה ועיר המושתתות על ערכי האחדות והנתינה. העמותה הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל שנפל בלבנון בשנת 1994. כאות הוקרה על פעילותה, זכתה העמותה בפרס השותפות של שרת החינוך בשנת 2022.