עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? "הבית של בנג'י" היא עמותה הפועלת למען חיילים בודדים ומתפעלת עבורם בית חם ופרויקט ליווי חיילים לקראת שחרורם מהצבא או אחרי השחרור. איפה? בכל הארץ. מה מחפשים? מלווים ומלוות מסורים ואחראיים מגיל 30 ומעלה לחונכות וליווי חייל בודד לאזרחות. ההתנדבות כוללת: סיוע לחייל בתהליך מציאת עבודה יציבה המכסה את ההוצאות, מציאת דירה, טיפול בבירוקרטיה וקבלת זכויות שלאחר השחרור, התנהלות כלכלית נכונה, איסוף מידע על לימודים ו/או רישום ללימודים.
מתי? אחת לשבוע/שבועיים, בימים ובשעות גמישים, וכוללת גם ליווי טלפוני שוטף וגם פגישות פנים מול פנים עם החייל. ההתנדבות מתאימה לאנשים עם ניסיון חיים בתחומי הסיוע הנ"ל, בעלי שליטה מלאה באינטרנט, בוואטסאפ ובאקסל. רצוי בעלי תואר אקדמי, עם עברית ברמה גבוהה. ההתנדבות היא לטווח ארוך. למי לפנות? לשני במייל: shani@benjihillman.org.

התנדבות באזור הצפון:

מי? עמותת לב ח"ש פועלת למען פרטיים ומשפחות נזקקות. העמותה מפעילה את פרויקט "פינוק מהלב"- הפעלת עגלת קפה ופינוקים לחולים במחלקה האונקולוגית לילדים ברמב"ם. איפה? חיפה. מה מחפשים? מתנדבים לאיוש העגלה, להכנה ולחלוקה באהבה, של קפה, שתיה חמה ופינוקים למשפחות של הילדים המאושפזים במחלקה. מתי? בימים א'-ה' בין השעות 08:00-12:00 אחת לשבוע. בהתחייבות לארבעה חודשים. למי לפנות? לקרן במייל: nisharimb@levchash.co.il.

התנדבות באזור השרון:

מי? "ניגון חוזר" היא עמותה של אוהבי מוסיקה שמאמינים שמוזיקה יכולה ליצור שינוי אמיתי. כלל הכנסותיה של העמותה מושקעות בפרויקט לימוד דיג'יי בפנימיות נוער בסיכון. הפרויקט נותן לבני הנוער מקצוע ומעניק להם כלים וידע להתמודדות בחיים - ביטחון עצמי, עמידה מול קהל, התמדה, יוזמה, ניהול עסק ועוד. איפה? כוכב יאיר. מה מחפשים? דיג'יים מתנדבים לעמותה. במסגרת ההתנדבות תירשמו למאגר הדיג'יי החברתיים של העמותה וקבלו אירועים בהתאם לצרכי העמותה והזמינות. כלל ההכנסות מהאירוע יושקעו בחזרה לקורס לימוד דיג'יי בפנימיות נוער, בו ירכשו כלים ויקבלו מקצוע לחיים. מדובר בחתונות, בר/בת מצווה, ימי הולדת ואירועים לחברות ורשויות. מתי? העמותה מנהלת ומתאימה בין הדיג'יי החברתי לאירוע בהתאם לזמינות, קרבה פיזית והתאמת הסגנון המוזיקלי הנבחר. למי לפנות? לאסף במייל: asafshva@gmail.com.
מי? עמותת "חדרה אוהבת חיות" פועלת למען כלבים נטושים ומתמקדת במציאת בתי אומנה ובעלים מאמצים לכלבים. איפה? חדרה. מה מחפשים? מתנדבים ומשפחות מתנדבות שיטיילו עם הכלב, ישתלבו עם הצוות המפעיל לאימוצים והאכלות וישמשו כעזר לאחראי המשמרת. מתי? בימי א'-ה' בין השעות 16:00-18:00, בימי ו' בין השעות 12:00-16:00, ובימי שבת בין השעות 15:30-18:00, לפני תחילת ההתנדבות המתנדב יעבור הכשרה קצרה. למי לפנות? לורד במייל: haderapets@gmail.com.

התנדבות באזור המרכז:

מי? "טרנסיות ישראל", העמותה שהקימה את "הבית הטרנסי" הראשון בישראל, מסייעת לנשים טרנסיות באוכלוסיית קצה, ביציאה ממעגל הזנות באמצעות, ליווי פרטני, מיצוי זכויות, העשרה ולימודים. איפה? תל אביב. מה מחפשים? מתנדבים לפרויקט "בזכות ולא בחסד" - ליווי אישי לטרנסיות בגיל השלישי, שמתמודדות עם זקנה, חולי ובעיקר עם בדידות. ההתנדבות כוללת קיום מפגשים קבועים עם אישה טרנסית, מתן אוזן קשבת וכתף תומכת, יצירת קשר אישי, בדיקת הצרכים שלהן, סיוע בצרכי מזון ועוד.
מתי? ההתנדבות מתקיימת בבית הטרנסית או במקום ציבורי אחת לשבוע, בימים ושעות גמישים לכשעתיים. בהתחייבות לשלושה חודשים. למי לפנות? לליבי במייל: libi.israeltrans@gmail.com .
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התנדבות באזור הדרום:

מי? "הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל" - עמותה שהוקמה על ידי ניצולי שואה עבור ניצולי שואה במטרה לסייע לניצולי השואה שניצלו שלא הצליחו להשתקם. העמותה פועלת ככל שבידה לרווחת נפגעי שואה בישראל הזקוקים לעזרה פרטנית ולשמר את נושא רווחתם של ניצולי השואה ככלל, על סדר היום הציבורי. איפה? אשקלון. מה מחפשים? לקרן לרווחת נפגעי השואה דרושים מתנדבים לביקור וחונכות אישית עבור ניצולי שואה. ההתנדבות כוללת: מתן אוזן קשבת, יצירת קשר חברי, עידוד, ליווי אישי ותמיכתי ועשיית פעילויות מהנות יחד כגון - בישול, צפייה בטלוויזיה, טיולים משותפים ועוד, כל אלו במטרה להפיג את בדידותם של הניצולים. מתי? לשנה שבועית בימים ושעות גמישים, בתיאום בין המתנדב לניצול. המתנדבים יקבלו הדרכה אחת לפני ההתנדבות ותמיכה במהלכה. בהתחייבות לשנה. למי לפנות? לשיר במייל: shir.g@k-shoa.org.
  • לחיפוש התנדבות נוספת באזורכם היכנסו לאתר רוח טובה.