1 צפייה בגלריה
איליה וינוקר חייל על הרצף האוטיסטי
איליה וינוקר חייל על הרצף האוטיסטי
איליה וינוקר בבסיס חיל האוויר. מפקדו אומר עליו: "הוא דורש מהמפקדים משימות, מבצע אותן על הצד המקצועי ביותר"
(פרטי)
איליה וינוקר, בן 21 מערד, הוא חייל על הרצף האוטיסטי, שגויס במסגרת "שילוב במדים" ומשרת באחד מבסיסי חיל האוויר כתומך לחימה. בימים אלה של לחימה אומר עליו מפקדו "מדובר באחד החיילים האיכותיים, המקצועיים והחרוצים שיש".
איליה הצטרף לפני כשנתיים לתוכנית "שילוב במדים" של עמותת אלווין ישראל, שנבחרה להפעיל את התוכנית בידי צה"ל ומשרד הרווחה והביטחון החברתי. התוכנית מאפשרת לצעירים וצעירות עם מוגבלות שקיבלו פטור - להתנדב לשירות משמעותי, וחלקם אף משתלבים ומתגייסים לצה"ל כחיילים מן המניין.
"איליה הוא ללא ספק סיפור הצלחה אחד מרבים", אומרת דורית עבדו, מנהלת תוכניות הצעירים באזור הדרום באלווין ישראל. "מיד כשהגיע לתוכנית, הביע נכונות ורצון לשירות משמעותי בצה"ל. הוא לא רצה להיות במעמד 'מתנדב', אלא להתגייס, ככל בני גילו. הוא שובץ לתפקיד תומך לחימה במעבדת המחשבים של אגף התקשוב בבסיס חיל האוויר".
איליה: "אני גאה לשרת בצבא כמו כולם. אני אוהב את התפקיד שלי - הוא חשוב! אני אוהב את היחידה, את החברים ואת המפקדים, ואעשה כל מה שצריך כדי לסייע לצה"ל ולחיילים לעשות את המשימות החשובות שלהם
איליה וינוקר חייל על הרצף האוטיסטי"אוהב את התפקיד שלי". איליה וינוקרפרטי
א', מפקדו של איליה מספר כי עם פרוץ המלחמה, איליה נרתם מיוזמתו למאמץ הכללי, וביקש להישאר בבסיס ולעבוד לילות כימים, ביחד עם חבריו ליחידה, ולהשתתף בכל המשימות הנדרשות לחיל האוויר לביצוע משימותיו המבצעיות. זאת, למרות שיש לו אפשרות וזכות ללון בביתו על בסיס יומי.
"מדובר בחייל מצטיין, שלא נותן למוגבלות שלו לנהל אותו, והוא אחד החיילים המצטיינים של היחידה. הוא חרוץ, איכותי ומקצועי. הוא מתעקש שיתייחסו אליו כמו אל כל חייל - דורש מהמפקדים משימות, מבצע אותן על הצד המקצועי ביותר, ומפקדיו וחבריו ליחידה מעריכים אותו מאוד. איליה הוא השראה לחבריו ליחידה".
איליה: "אני גאה לשרת בצבא כמו כולם. אני אוהב את התפקיד שלי - הוא חשוב! אני אוהב את היחידה, את החברים ואת המפקדים, ואעשה כל מה שצריך כדי לסייע לצה"ל ולחיילים לעשות את המשימות החשובות שלהם. אנחנו חזקים ויחד ננצח!".
גטה וונדיה, מנהל תכנית "שילוב במדים" מטעם משרד הרווחה והביטחון החברתי: "תכנית שילוב במדים לצד תכניות נוספות של מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה, נועדה לאפשר לצעירים עם מוגבלות להשתלב בכל תחומי החיים כשווים בני שווים. משרד הרווחה פועל במיוחד בעת הזו על מנת להעניק מענה רגשי וחומרי לאוכלוסייה ככלל ולאנשים עם מוגבלות בפרט, וכך נמשיך לעשות כל העת".