אני רצה בין שש לשבע פעמים בשבוע, לעתים 100 ק"מ בשבוע אחד. אני אימא לשישה ילדים, שזה מרתון בפני עצמו. כבר עברתי אלפי קילומטרים, רבים מהם בגבעות ועליות קשוחות הודות למקום מגוריי במצפה דני, תשעה מרתונים רשמיים ועוד שלושה עצמאיים, אולטרא מרתון, ואף זכיתי מספר פעמים במקום הראשון במסגרת מרוצים של ריצות ארוכות. למרות כל הקילומטרז' שצברתי ושלל המקומות בארץ ובעולם שרצתי בהם, ישנו מרתון אחד שאני מתרגשת במיוחד להשתתף בו - מרתון ניו יורק 2023.
אבל לא הריצה ברחובות העיר האחת והיחידה היא מה שמרגש אותי, כי כבר גמעתי את 42.2 הק"מ שם לפני שנה כשהשתתפתי במירוץ היוקרתי יחד עם נבחרת שלוה, עליה עוד ארחיב בהמשך. מה שמרגש אותי זה האדם איתו ארוץ והתפקיד שאמלא במירוץ.
השנה, בחודש נובמבר, ארוץ יחד עם האלוף הספיישל-אולימפי סער בוכבינדר, בן 29 על הרצף האוטיסטי, אשר זכה במדליות זהב במקצי הריצה ל-5,000 ו-10,000 מ' במשחקי הספיישל אולימפיקס שהתקיימו בגרמניה בחודש יוני 2023 ואשר עתיד להוביל את נבחרת שלוה, המאגדת 120 רצות ורצים שירוצו למען ילדים עם מוגבלויות מארגון שלוה.
את סער הכרתי לראשונה כאשר נתקלתי בהודעה בקבוצת המאמנים כי עמותת 'איתן' מחפשת ליווי לשני חברים אלופים על הרצף האוטיסטי, למקצה המלא של מרתון תל אביב. כאשת חינוך שמנהלת מרכז לנערות נושרות בעיסוקי המקצועי, ישר ידעתי שאני הולכת על זה. יצרתי קשר עם האחראי בעמותה ולאחר שיחת היכרות הוחלט - אני אלווה את סער במרתון תל אביב. ההתרגשות שלי הייתה בשיאה.
כבר ברגע הראשון, באימון הראשון, התחברתי לסער ונדהמתי מהכושר שלו ומהכישורים הרבים שלו. כספורטאי מוכשר החיבור היה חזק ומיידי וכשגיליתי שסער גם מוזיקאי מחונן, ההבנה שעומד מולי ורץ לצידי אדם עם עומק ויכולות מדהימות, חלחלה.
למרתון תל אביב התאמנו היטב, אך מרפי לא אכזב ובבוקר המירוץ הבנו שעומד לפנינו אתגר לא פשוט. המרתון היה בתנאים מאוד מאתגרים שכללו גשם, ברד, רוחות חזקות, ובין היתר גם גל שהגיע מן הים והרטיב אותנו עד העצם. את המרתון הזה אנשים רבים לא סיימו ופרשו באמצע. אך המחשבה הזו כלל לא עברה לסער בראש, ולראות את סער דבק במטרה ומתגבר על כל הקשיים, היה מעורר השראה.
הריצה עם סער היא חוויה מרוממת, לכן הקשר הספורטיבי עמו המשיך ובמהלך השנים האחרונות רצנו יחד את מרתון טבריה ואת המכבייה בירושלים.
כל ריצה עם סער זו חוויה מיוחדת. סער אוהב לשיר וזוכר פסקול ישראלי עצום בעל פה. כשרצים עם סער לא מרגישים את הקושי בריצה, להפך, אני מרגישה שאני מקבלת ונתרמת הרבה יותר משאני תורמת לסער. הוא מהווה עבורי השראה ומקור לסיפוק, גם בלי מדליה או פודיום בסיום.
מעבר לחוויה בריצה עם סער ישנה גם אחריות. אני זו שצריכה לדאוג לכך שישתה מספיק אבל לא יותר מידי, שייקח ג'לים לאנרגיה כל מספר קילומטרים שנקבעו מראש, ושירוץ בקצב שלא יגמור לו את הכוחות מצד אחד אבל שיימצה את היכולות שלו מצד שני.
לכן, כשאני מחברת לעצמי בראש ריצה עם אחריות אישית וערך חברתי, אני מיד חושבת על עמותת 'שלוה', אשר יצאתי איתה במסגרת נבחרת של רצים בשנה שעברה למרתון ניו יורק למען ילדי שלוה. אחרי החוויה המדהימה הזו לרוץ למען ילדים עם מוגבלויות בניו יורק, כשרצתי עם סער במרתון טבריה השנה, היה לי ברור שהמרתון הבא שלנו צריך להיות בנוי יורק כנציגים של עמותת שלוה. וכך הצטרפנו לנבחרת שלוה למרתון ניו יורק 2023.
אחרי האישור כי הוא יוכל לרוץ במרתון ולהוביל את הנבחרת, הגענו לשלוה להכיר את הילדים שלמענם אנו רצים. המפגש המשותף של סער ושלי בשלוה היה מרגש. עצמתי.
סער עשה סיור והתרגש להיות באולם הספורט ובבריכה של העמותה. הוא נכנס בהתרגשות לחדר מוזיקה ובטבעיות התחיל לנגן.
זוהי חוויה עוצמתית ומרגשת לראות את הפלא הזה של שוויון ויכולת הגשמה עצמית לכל אדם באשר הוא.
מגיע לסער לחוות ולהתנסות בכל תחום, וסער מוכיח בכל פעם מחדש שאם רק נותנים לו הזדמנות הוא מגשים אותה על הצד הטוב ביותר. לכן החיבור עם שלוה הוא כל-כך חזק ונכון. כי זה מה שעמותת שלוה עושה בדיוק - היא מאפשרת לאלפי הילדים ומאות המשפחות המיוחדות ליהנות משוויון הזדמנויות, שילוב בחברה ואפס הסתכלות על המגבלה, אלא על היכולות.
גם סער, שרץ עד היום להגשים את חלומותיו הפרטיים, מגיע עכשיו להחזיר ולתת תקווה גם לילדים אחרים עם צרכים מיוחדים, שבזכות שלוה מקבלים תכניות, טיפולים ומעטפת משפחתית שלמה, ללא כל עלות, זאת באמצעות גיוס תרומות לעמותה. סער מוכיח בכל פעם מחדש שהשמיים הם הגבול - ואם מישהו שמתמודד עם אוטיזם יכול לרוץ מרתון (בתוצאה מרשימה) ולהגשים את החלומות שלו, אז לתת לאחר ולרוץ למען, קטן עליו.
אבל, סער זקוק לעזרתכם, עזרת הציבור, כדי לעמוד ביעד הגיוס - 42.2 אלף שקלים, שהם שקל אחד לכל מטר ריצה, הרי שמרתון מלא הוא 42.2 קילומטר.
אז עזרו לסער להגשים חלומות לילדי שלוה, ותרמו לעמוד השגריר שלו, כי יחד איתכם אפילו השמיים הם לא הגבול.
הכותבת היא בוגרת נבחרת 'שלוה' למרתון ניו יורק 2022 והמלווה של סער בוכבינדר למרתון ניו יורק 2023 במסגרת נבחרת 'שלוה'