עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? עמותת מטב, המתמחה בטיפול בקשישים, מפעילה את תכנית "עכשיו זה הזמן" למען ניצולי שואה ברחבי הארץ. איפה? כל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים לחונכות, ליווי אישי וביקורי בית לניצולי שואה. החונכות מתבצעת באמצעות הגעת המתנדב לבית הניצול, יצירת קשר אישי, הפגת בדידותו של הניצול, שיחה משותפת ועוד. מתי? ימי א'-ש' בין השעות 9:00-18:00, אחת לשבוע למשך כשעתיים. ההתחייבות לפרויקט הינה למשך שנה. למי לפנות? למיכל במייל: michale@matav.org.il.

התנדבות באזור הצפון:

מי? רשות הטבע והגנים היא רשות הפועלת מטעם החוק ואמונה על שמירת ערכי טבע ומורשת בישראל, ואחראית על ניהול שמורות טבע וגנים לאומיים ועל אכיפת חוקי שמירת הטבע בישראל. איפה? גן לאומי פארק הכרמל. מה מחפשים? קבוצות מתנדבים בגילאי 14+ לניקיון ועקירת זריעי אורנים. הגעה לגן והשתתפות באחת מתוכניות ההתנדבות של הרשות במקום. באתר מעל 40 מסלולי טיול וחניוני יום ומשימות מתאימות לכל הגילאים, בהן: איסוף אשפה שמקורה במטיילים לאורך מסלולי הטיול וחניוני היום (אשפה זו עלולה לפגוע בחיות הבר), גיזום צומח לאורך מסלולי הליכה לנוחיות המטיילים ועקירה של זריעי אורנים, בעיקר באזורים בהם התרחשו שרפות, כדי לצמצם את התפשטות האורנים ולאפשר צמיחה של מגוון גדול יותר של צומח בחורש. מתי? ימי א'-ה', בין השעות 10:00-13:00. למי לפנות? לשרון במייל: hitnadvut@npa.org.il.

התנדבות באזור המרכז:

מי? "פרויקט סאנשיין" - ארגון בינלאומי המפעיל מתנדבים במחלקות ילדים בבתי חולים ובגני ילדים שיקומיים. איפה? רמת-גן וביה"ח שיבא-תל השומר. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18 ומעלה להגעה לגני הילדים השיקומיים, המותאמים לילדים בגילאי 3-6. במהלך הפעילות המתנדבים מחבקים, משחקים, מספרים סיפור – ועושים כל מה שנדרש כדי ליצור קשר אישי עם הילדים. על הדרך, המתנדבים גם מקלים קצת על עבודת צוות הגן הנאמן והמסור. מתי? משמרת אחת בחודש, בימי שישי בין השעות 8:30-12:30. למי לפנות? לאריאלה במייל: ariela@projectsunshine.org.
מי? עמותת 'לב אוהב' פועלת בערים ובשכונות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל, לצמצום פערים ולהעצמת ילדים ובני נוער עד גיל 18. איפה? ראשון לציון. מה מחפשים? מתנדבים בעלי רקע בהנחיה להעברת סדנת חיזוק והעצמה לילדים ונוער, בדרך חווייתית. ההתנדבות כוללת הגעה למתנ"ס והעברת סדנה בתחומים שונים: ספורט/כושר גופני/ אימון/ תזונה/ אורח חיים בריא ועוד. מתי? ימי שלישי וחמישי, בין השעות 17:00-19:00. למי לפנות? ליפעת במייל: ifat@levohev.org.il.

התנדבות באזור הדרום:

מי? "מגדל אור" - ארגון ארצי לשיקום תפקודי-תעסוקתי לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה. איפה? באר-שבע. מה מחפשים? מתנדבים דוברי רוסית לליווי פעילויות לאנשים עם לקות ראייה או עיוורון במועדון החברתי שמפעיל הארגון. ההתנדבות כוללת הגעה למועדון, ליווי חברי המועדון בפעילויות וחוגים, סיוע בתרגום שיח ומסמכים, פעילות חברתית, משחק משחקי שולחן, פתירת תשבצים עם הדיירים וכו'. מתי? ימי א'-ד', בין השעות 08:00-12:00. למי לפנות? לסמדר במייל: smadara@migdalor.org.il.
מי? 'בית הדר' הוא בית אבות סיעודי המציע למטופליו מסגרת מגורים איכותית ונוחה בשילוב עם כל השירותים הרפואיים הנחוצים. איפה? אשדוד. מה מחפשים? מתנדבים לסיוע בגינון ותחזוקה שוטפת למען קשישים. ההתנדבות כוללת סיוע בתפעול המחלקות השונות, גינון החצר, תחזוקה ועזרה שוטפת לצוות הלוגיסטי, שינוע, תיקונים קלים של המרכז הרפואי ועוד. מתי? ימי א'-ה', בין השעות 08:00-17:00. למי לפנות? לויקטוריה במייל:victoriam@bethadar.com.
  • לחיפוש התנדבות נוספת באזורכם היכנסו לאתר רוח טובה.