"הכל התחיל לפני מספר ימים, כשליאל חיכה להסעה שתיקח אותו לבסיס במסגרת פרויקט "שווים במדים", פנה אליו שוטר ושאל אותו למה אתה עם מדי ב' של צה"ל? למה אין לך נעלים צבאיות?" מספרת מלי זיתון (43), תושבת בית שאן ואימו של ליאל(21), צעיר עם צרכים מיוחדים שהתנדב לצבא במסגרת תוכנית "שווים במדים" שהתחילה לפעול בשבועות האחרונים בבית שאן.
"ליאל הסביר לו שהוא בפרויקט וזה מה שקיבל ללבוש. הוא מאוד נבהל והתקשר אלי, וסיפר גם למפקד שלו בבסיס. הוא מאוד נלחץ ואני הסברתי לו שהשוטרים עושים את העבודה שלהם בגלל המצב הבטחוני הרגיש, וממפקד הבסיס זה הגיע למשטרה", מסבירה זיתון.
3 צפייה בגלריה
"גדולים במדים" בתחנת המשטרה
"גדולים במדים" בתחנת המשטרה
"שווים במדים" בתחנת המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה מחוז צפון)
מהצד השני של המפגש תחילת הסיפור הוא בדיווח שהגיע למוקד 100 של המחוז הצפוני על חשד להתחזות לחייל בבית שאן. "צוות סיור הגיע למקום ופגש את הצעיר, ביקשו ממנו תעודת זהות ושאלו אותו למה הוא על מדים. הם הבינו מיד שמדובר בצעיר בעל צרכים מיוחדים שמשתתף בפרויקט צה"לי ואינו מתחזה, לאחר מכן קיבלתי דיווח ממפקדי הבסיס שהצעיר בטראומה מהמפגש עם השוטר", סיפרה סנ"צ רונה מורד, מפקדת משטרת בית שאן.
"כאמא לצעירה עם צרכים מיוחדים ששירתה בדיוק בפרויקט הזה 'שווים במדים' - שמופעל ע"י אקים בשיתוף משרד הרווחה, אני מכירה היטב את הרגישות של הצעירם האלה. הודעתי שאני מזמינה את כל ששת הצעירים שמשתתפים בפרויקט: חמישה בנים ובת, לחוויה מתקנת בתחנה", הוסיפה סנ"צ מורד.
3 צפייה בגלריה
"גדולים במדים" בתחנת המשטרה
"גדולים במדים" בתחנת המשטרה
"שווים במדים" בתחנת המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה מחוז צפון)
ששת הצעירים הגיעו למחרת לתחנה ובמשך יום שלם למדו להכיר את שוטרי התחנה, חבלנים, פרשים, ולבנים וזכו לקבל תעודות שוטר ולצפות בכל אמצעי המחוז הצפוני של המשטרה ובתוכם רחפנים. הם נפרדו מהשוטרים רק לאחר שקיבלו מתנות אישיות.
"אי ההבנה בין ליאל לבין השוטר יצר פתח ליום כיף מקסים של כל הילדים שלנו בתחנת המשטרה" הוסיפה מלי זיתון. "ליאל יצא הכי מאושר בעולם מהיום הזה, הילדים היו חצי יום בתחנה והכירו את כל בעלי התפקידים במשטרה כולל פרשים, כלבנים ומשמר הגבול ואירחו אותם כיד המלך, נתנו להם כובעי שוטרים, תעודות שוטר ותיק מלא במתנות".
3 צפייה בגלריה
ליאל זיתון ביום כיף בתחנת המשטרה
ליאל זיתון ביום כיף בתחנת המשטרה
ליאל זיתון ביום כיף בתחנת המשטרה
(צילום: באדיבות אקי"ם)
"הכי חשוב עבורנו שהילדים שלנו למדו שלא צריך לפחד משוטרים והם עושים עבודה חשובה, וזה בזכות השוטרות הילה אלקובי ודורית אלמקיאס ומפקדת התחנה רונה מורד", הסבירה מלי זיתון.
"השוטרים הפסיקו פעילות והקדישו את זמנם לטובת הצעירים שהתארחו בתחנה, זה היה הפנינג מרגש מאוד, יצאנו מאוד נשכרים מהחוויה הזו, הצעירם סיכמו את היום הזה בכך שהם רוצים להיות שוטרים", סיכמה סנ"צ מורד.
פורסם לראשונה: 08:58, 15.12.22