יותר מ-2,000 מילואימניקים ומילואימניקיות האו אמש (ב') להאנגר 11 בתל אביב לאירוע השקת קהילת המילואימניקים של תנועת "נפגשים".
לצד הופעה של "התקוה 6", האירוע המרכזי על הבמה היה פאנל שכלל את איש ההסברה הלאומי לשעבר איילון לוי, אלה קינן, יוסף חדאד והקומיקאי גיא הוכמן. לוי כינה את המערכה ההסברתית "קרב של דוד נגד גוליית", והוסיף: "לצערי אנחנו לא הולכים לנצח במערכה הסברתית בעולם. יש עשרות מדינות אנטישמיות שהן עושות קמפיין נגדנו במיליארדים. זו אותה מנטרה של עשרות שנים של שנאה נגד העם היהודי. אפילו למזכ"ל האו"ם לקח המון זמן עד שגינה את מעשי חמאס ודרש להשיב את החטופים. הארגון הזה יחד עם עוד מדינות נוספות מכתיב את הנרטיב היום בעולם, ככה שאין לנו מה להיות מופתעים שבמערכה הסברתית אנחנו מפסידים בגדול".
לעומתו לוי, חדאד נשמע כמי שלא הרים ידיים: "אף אחד מאיתנו לא ישנה את דעתו של תומך חמאס או תומך טרור. אנחנו צריכים להתרכז באלה שהם על הגדר, אלה שהם באמצע", הוא קבע. "הם המחנה הגדול והם רוצים לראות הוכחות ועובדות ואותם אנחנו צריכים לשכנע. רוב המפגינים מחוץ לארץ אין להם מושג על מה הם צועקים, ואפילו לא יודעים מי גר פה, איפה זה ישראל ומה זה בכלל זה מהים עד הנהר. רובם יוצאים צועקים שטויות ונכנסים לשתות בירה. הם לא יודעים כמה נזק הם עושים כאן לכולם. הכל זה סיפור של כסף שנשפך כנגדנו".
האירוע התקיים כחלק מקמפיין מימון המונים לטובת בניית קהילת המילואימניקים, ולפי המארגנים "כדי להוקיר את משרתי המילואים ולדאוג לרווחתם, ובמטרה להמשיך את רוח האחדות הגדולה איתה יצאו עשרות אלפי לוחמים משדה הקרב אל תוך החיים האזרחיים".
קהילת המילואימניקים היא תוצר של תנועת "נפגשים" ומאגדת תחתיה תנועות כמו אחריי, ישראליז, בני עקיבא, אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, מועצת המכינות הקדם צבאיות, השומר החדש, ידידים בדרכים ואחרות.
1 צפייה בגלריה
הפאנל המרכזי על הבמה, אמש בהנאגר 11
הפאנל המרכזי על הבמה, אמש בהנאגר 11
הפאנל המרכזי על הבמה, אמש בהנאגר 11
תנועת "נפגשים" שיזמה את האירוע הוקמה בשנת 2021 בזמן מגפת הקורונה במטרה "להפגיש בין חלקי העם, לאחות את הקרע בחברה הישראלית, ולבנות מנהיגות צעירה שתאחד ותייצר אתוס ישראלי-יהודי משותף".
משה לוי, בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, אמר בפאנל אחר אמש: "קם דור חדש שבא לשנות. אם נמשיך להיות מאוחדים כמו בעזה שם כולם היו מוכנים להיהרג יחד, או נחזור להיות מפולגים. זה לא יכול להוביל אותנו לשום דבר. התפקיד של החבורה הנהדרת הזאת היא לארגן את מי שייתן עזרה למי שמחכה בתור - פסיכולוגים לנשים שחיכו חצי שנה בבית, לילדים שלא ראו את האבות שלהם. לצערי אין לנו ממשלה שיכולה לטפל בזה. אני אחרי 7 מלחמות שהשתתפתי אף פעם לא האמנתי שיהיה לנו דור כזה, שהילדים האלה עם העגילים והסייבר יילחמו, אבל הם הוכיחו לנו שהתלמידים עלו על רבם".
דוד סלומון, מייסד תנועת נפגשים וקהילת המילואימניקים, אמר על הבמה: "בשבעה באוקטובר מאות אלפי מילואימניקים יצאו כדי להילחם על הבית. הם פגשו שם את כל חלקי עם ישראל על שלל גווניו ואנשיו. את הרוח הגדולה הזו אנחנו נעביר הלאה לכל חלקי עם ישראל. צו האחדות שגילנו בסג'אעייה, חאן יונס ובגבול הצפון חייב להיכנס לכל בית בישראל".