תוכנית המנהיגות הראשונה של הקרן למנהיגות ציונית יצאה לדרך הבוקר (יום ה') בירושלים. מחזור א' של תוכנית "סיני" התכנס בחצר בית הקרן לאירוע פתיחה בהשתתפות מייסדי הקרן, חברי מועצה ציבורית ו-23 העמיתים החדשים שמחזיקים בתפקידי עשייה ומנהיגות בשדה הציבורי והפרטי.
תוכנית סיני היא תוכנית מנהיגות למובילי דעה ודרך בשירות המדינה, בחברה האזרחית ובמגזר העסקי. העמיתים, שנבחרו לאחר תהליך מיון מקצועי, הם לפי הגדרת מפעילי המיזם "בעלי תודעת שליחות לאומית ובעלי פוטנציאל מנהיגותי מוכח ואופק קידום לעמדות השפעה ותפקידים בכירים".
בשם המועצה הציבורית בירך את העמיתים חבר המועצה, תא"ל במיל' גל הירש, שהתייחס לצורך הגדול של מדינת ישראל בבניית הנהגה ציונית: "מדינת ישראל היא מדינה בהקמה, אנחנו מקימים אותה מדי יום, מניחים אבנים לבניין הארץ ושמים רגל אחת בעתיד כל הזמן. ראוי שהציונות שהיא אידיאל שאין לו סוף, שהיא תתחדש, תתעצם, תיבנה ונמשיך לחזק את מדינת ישראל כדי שנצח ישראל לא ישקר".
הירש הוסיף ואמר לעמיתים כי "אנחנו זקוקים למנהיגות בשם הדגל, בשם המשותף שלנו. אנחנו צריכים להוביל בדרך השליחות, למידה ומקצוענות, מנהיגות מקרוב".
2 צפייה בגלריה
תא"ל במיל' גל הירש ומנכ"לית הקרן למנהיגות ציונית, אפרת שהם הילדסהיימר
תא"ל במיל' גל הירש ומנכ"לית הקרן למנהיגות ציונית, אפרת שהם הילדסהיימר
תא"ל במיל' גל הירש ומנכ"לית הקרן למנהיגות ציונית, אפרת שהם הילדסהיימר
(צילום: מאיה משל)
מנכ"לית הקרן למנהיגות ציונית, אפרת שהם הילדסהיימר, דיברה על הצורך במנהיגות "שתותיר מאחור את המחלוקת והקיטוב" ותאחד מחדש את החברה הישראלית ברוח "כלל ישראל ואחדות ישראל, המחויבים כולם לרעיון העומד בבסיס הציונות – בית לאומי לעם היהודי".
"ישראל זקוקה למכבים, להנהגה ציונית", אמרה הילדסהיימר, "לא פחות ואולי אף יותר מאשר בתקופות קודמות בהיסטוריה הקצרה של התנועה הציונית. אתמול המאבק היה על עצמאות – היום הקרב על עצמיות - לשם מה? למה? ייחוד וייעוד. מטרתה של תוכנית סיני היא ללוות ולטפח את המכבים והמכביות שדורנו זקוק להם. והוא זקוק". לדבריה, "רק יחד, במאמץ משותף ומעמיק, תוכל ישראל למצוא את הטוב הציוני המשותף והמאחד".
הילדסהיימר התייחסה גם לימים המורכבים שעוברת החברה הישראלית. "הימים ימי מחלוקות וקיטוב, אך גם ימים של הזדמנות לברוא ארץ חדשה. את חבלי הלידה כעם אנו מרגישים על בשרנו ממש. כך ששאלות שהסתתרו תחת אתגרי ההישרדות צפות ועולות מעל פני השטח. שאלת הציונות 2023 עומדת בימים אלה בראש סדר היום הציבורי ובלב הבירור הפנימי".
2 צפייה בגלריה
משתתפי "תוכנית סיני" בירושלים ביום הראשון
משתתפי "תוכנית סיני" בירושלים ביום הראשון
משתתפי "תוכנית סיני" בירושלים ביום הראשון
(צילום: מאיה משל)
את העמיתים ייצג א', לשעבר ראש אגף במשרד ראש הממשלה, שסיפר שכששאל את עצמו מה בכלל הביא אותו לתוכנית, הבין שהוא חש "רעב עז" לתרומה להנהגה ולבניין הרוח הציונית, גם אחרי עשרות שנות שירות ביטחוני משמעותי ורב אתגרים.
הקרן למנהיגות ציונית היא קרן שמגדירה עצמה על מפלגתית וא-פוליטית, הנועדה "לקדם הוויה ציונית ורוח יהודית במרחבי ההשפעה על דמותה של המדינה, דרך פיתוח ורישות מנהיגות בעלת תודעה לאומית איתנה". הקרן מיועדת לבנות רשת מנהיגות ומנהיגים "הפועלים מתוך גאווה במורשת היהודית ובזהות הציונית, מתוך תחושת שליחות ומחויבות להמשך שרשרת הדורות ולשגשוג הציונות, מתוך אמונה בצדקת הדרך ורגש של אחריות לאומית".