להקת "גדולים במדים" למען המורל הלאומי: ב-7 באוקטובר חברי הלהקה הצבאית המיוחדת, המורכבת מארבעה הרכבים ו-30 חיילים עם צרכים מיוחדים שונים (בין היתר אוטיזם, שיתוק מוחין, מוגבלות קוגניטיבית ועוד), יצאו לסיבוב הופעות מרגש בין בסיסי צה"ל בכל הארץ, במלונות מפונים, בבתי חולים מול חיילים פצועים וכן מול בכירים, בהם ראש הממשלה, שר הביטחון, נשיא המדינה, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ועוד.
הלהקה, שהוקמה במטרה להעלות את המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, מנוהלת על ידי עידו דקל - מפקד להקת חיל האוויר לשעבר. הקמתה היא חלק מתוכנית "גדולים במדים" של עמותת "יד לילד המיוחד" ו-JNF ארה"ב, במסגרתה כאלף צעירים עם צרכים מיוחדים משולבים בימים אלו בכ-60 בסיסי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
חברי הלהקה. "רוצים להרים את המורל"
חברי הלהקה. "רוצים להרים את המורל"
חברי הלהקה. "רוצים להרים את המורל"
(מתוך הווידאו)
"כשהופענו בפני הרמטכ"ל הוא אמר שאנחנו להקת הבית שלו, וזה היה מאוד מרגש ועשה לנו טוב", מספרת נטע סולימן, אחת מחברות הלהקה. "מבחינתי, מה שהוא אמר בעצם זה שאנחנו להקה מקובלת ומרגשת למרות שאנחנו עם מוגבלויות".
"מאז תחילת המלחמה אנחנו עוברים בין המון בסיסים ומופיעים בפני חיילים, ולפעמים אנחנו גם מגיעים לחיילים הפצועים בבתי החולים. גם בפני מפונים אנחנו מופיעים", אומרת עדי יהודה, חברת הלהקה. "המטרה שלנו היא לעשות שמח ולהרים את המורל".
"אנחנו גם טסים למאמי בקרוב, לשיר בפני האנשים שתורמים לנו ול'גדולים מהחיים'", מוסיף דניאל יצחק דהרי, אף הוא חבר בלהקה. "אנחנו מאמינים בזכותו של כל אחד לתרום ולהשתלב בדרכו שלו, ויחד ניצור כאן חברה טובה יותר".
2 צפייה בגלריה
  "החיילים שמחים כשהם רואים אותנו". הלהקה בהופעה בבית החולים
  "החיילים שמחים כשהם רואים אותנו". הלהקה בהופעה בבית החולים
"החיילים שמחים כשהם רואים אותנו". הלהקה בהופעה בבית החולים
(צילום: אלי מנדלבאום)
איך הקהל מגיב להופעות שלכם? יהודה: "בכל הופעה, כשאני מסתכלת על הקהל, אני רואה את השמחה על פניהם וגם את ההפתעה שלהם כשהיא מסתיימת, כשהם מבינים שיש מסגרת שעוזרת לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה. פעם, באחת מההופעות, הייתה משפחה שאמרה לי שבזכות ההופעה שלנו הם נחשפו לתוכנית, ועכשיו הם רגועים יותר בנוגע לאח שלהם שעומד לסיים את התיכון בקרוב".
דהרי: "בהופעות שלנו אנחנו מעבירים מסר מאוד חשוב לחיילים ולכולם, ומראים להם שאפשר ליהנות איתנו ושאנחנו יכולים להשתלב בכל תחומי החיים".
בטח ההורים מתרגשים לראות אתכם מופיעים. עמית סמוכי: "ההורים שלי תמיד כאן בשבילי. הם מעריכים אותי על כך שאני עוסק בתחום שאני אוהב. בעבר הופעתי מול ה'פרויקט של רביבו' ועם עמיר בניון מול אנשי זק"א, וזה היה מרגש מאוד. גם כשאני מופיע בפני שרי ממשלה, אלופים וחיילים מאוד מרגש את ההורים שלי, וגם אותי".