בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
לקראת יום מעשים טובים שיתקיים ב-19.3, הפגשנו את השחקנית, הדוגמנית ויוצרת התוכן ליאל אלי עם כוהנת המינימליזם אבישג קופלמן בכר, שהגיעו לכלביה העירונית של ראשון לציון כדי להתנדב עם הכלבים החמודים ולשמוע שהמצב משפיע גם על הכלבים במדינת ישראל.
כמו שאתם יכולים לראות, הכימיה בין אבישג לליאל הייתה חייתית מהרגע הראשון. אבישג הזהירה מראש שהיא בסדר עם חיה שאפשר ללטף אבל לא חיה עם מקור שיכולה לנקר אותנו, מחוץ לכלביה של השירות הווטרינרי העירוני של ראשון לציון. ליאל הודתה שהיא מאוד מתרגשת, הן עלו על 'מדים' (חולצת יום מעשים טובים) ויצאו לדרך!
מי שקיבל את פניהן הוא שובל נהוראי, מאלף ומתאם האימוצים בכלבייה. שובל הסביר שההתנדבות שלהן תכלול הוצאת הכלבים לטיול במתחם, תוך זה שהן יעניקו להם הרבה חום ואהבה. כשליאל שאלה האם הם גדולים וקופצניים, שובל ענה, "יש ויש" בחיוך. אבישג, לעומת זאת, ביקשה את הכי קופצניים.
בתוך הכלבייה הן הכירו את מולי, הכלב הכי חמוד בעולם, ושמעו על כך שהוא נמצא בכלביה כבר שנה וחודשיים. הכלבים שמגיעים לכלבייה לרוב נמצאים משוטטים ברחוב. שובל סיפר עוד כי בתקופה האחרונה יש גל של נטישות כלבים, מה שמוביל למספר גבוה של כלבים שהגיעו לכלביה.
בהמשך היום, ליאל מספרת כי ההתנדבות עם כלבים ממש מספקת, ושעל רקע ההתנדבות עם המפונים, ושהיא לא חשבה אפילו על המצב של הכלבים, "שהם עולם ומלואו". בתגובה, אבישג קראה לכולנו "לתת ביום מעשים טובים תשומת לב גם לכלבים, ללטף ולחבק אותם".
2 צפייה בגלריה
ליאל אלי ואבישג קופלמן בכר
ליאל אלי ואבישג קופלמן בכר
ליאל אלי, אבישג קופלמן בכר ומולי הכלב
(צילום: ירון שרון)
"8 תרנגולות ו-20 אלף דבורים"
כאשר ליאל שואלת על חיות המחמד של אבישג, היא לא מצפה לתשובה המפתיעה. "יש לי לול תרנגולות עם 8 תרנגולות ותרנגול, כך שלפעמים יש אפרוחים. יש גם כוורת עם 20 אלף דבורים, ובקיץ המספר מגיע ל-80 אלף דבורים".
"בתוך הבית שלך?" ליאל שואלת בחרדה. "בגינה", אבישג מרגיעה אותה בחיוך.
יום שהתחיל באילוף נגמר בזכות לתת שם לגורת הכלבים החמודה
בהמשך, אבישג וליאל לוקחת על עצמן לעזור באילוף של מולי. שובל מראה להן איך לגרום לו לשבת, ומולי בהחלט זורם עם הניסיונות של ליאל ואבישג. תוך כדי סיור בחצר, שובל מסביר כי צוות הכלבייה מפרסמים לאימוץ את הכלבים מהכלבייה ברשתות החברתיות. חפשו 'כלביה עירונית ראשון לציון'! כל הכלבים שמגיעים לכלבייה עוברים בדיקה רפואית, חיסונים, וכמובן עיקור וסירוס במידת הצורך.
לסיום, אחרי שליאל ואבישג זכו באמון של אנשי הכלבייה (והכלבים שלה), ליאל מקבלת את הזכות האולטימטיבית- לתת שם לגורת הכלבים חדשה שהגיעה ממש לאחרונה למתחם. "וייקרא שמה בישראל – צ'יקה!". ליאל ואבישג מסכמות שהיה כיף, ליאל מבטיחה לחזור לכלבייה ולהתנדב ואבישג מזכירה לכולנו שאפשר להתנדב במגוון עצום של מקומות ועמותות ביום מעשים טובים, המתקרב ב- 19.3.
2 צפייה בגלריה
ליאל אלי ואבישג קופלמן בכר
ליאל אלי ואבישג קופלמן בכר
(צילום: ירון שרון)
יום מעשים טובים - פעם בשנה עושים משהו למען הזולת
יום מעשים טובים הוא אחת המסורות הוותיקות ביותר בתחום ההתנדבות בישראל, אשר עומד להתקיים השנה בפעם ה-18. היום המיוחד, שיתקיים ב-19 במרץ 2024, מציע לכל אזרחי ותושבי ישראל לעצור הכל ולצאת עם המשפחה, החברים או הקהילה ולעשות משהו למען הזולת.
היום עצמו הוא אירוע השיא לפעילות השנתית של עמותת 'רוח טובה' מקבוצת אריסון, אשר מאגדת תחתיה מגוון עצום של סוגי התנדבויות, בכל יום במהלך השנה. על פי הנתונים של העמותה, ההתנדבות של הציבור הישראלי שוברת שיאים בחודשים האחרונים, שלא במפתיע.
אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון: "יש המון אנשים טובים ומלא ארגונים טובים שעושים טוב כל השנה, ויום מעשים טובים זה יום שמחבר את כל העשייה השנתית המופלאה, כדי שביחד נעצים ונאיר את הטוב. אני מאמינה שאם נחשוב טוב, נדבר טוב ונעשה – העולם שלנו ייראה אחרת".
"מאוחדים בטוב" - כל אחד מאיתנו יכול להיות חלק משינוי גדול
המסר המרכזי שילווה השנה את 'יום מעשים טובים' הוא 'מאוחדים בטוב' – קריאה לכל אחד ואחת מאיתנו לעשות מעשה טוב, ביחד. לא משנה אם מדובר במעשה קטן או גדול, כל אחד עושה לפי נטיית הלב וההעדפות שלו, על מנת ליצור יחד שינוי גדול לטובה.
הדרך לקחת חלק ב'יום מעשים טובים' קלה במיוחד - פשוט נכנסים לאתר 'יום מעשים טובים' ובוחרים פעילות מתוך מאות האפשרויות הקיימות, בכל רחבי ישראל. אפשר להתנדב באופן עצמאי, במסגרת העבודה, בקבוצות, בעמותות או ארגונים. אפשר לבחור סוגי התנדבויות מגוונים, החל מאריזת סלי מזון, פעילות למען המפונים, הגנה על הסביבה, פעילות למען בעלי חיים (מסרו ד"ש לצ'יקה בשמנו!), התנדבות עם אוכלוסיות מיוחדות ועוד.
גם אתם רוצים לקחת חלק? היכנסו לאתר יום מעשים טובים ובחרו את הדרך שלכם לעשות טוב
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון

פורסם לראשונה: 07:00, 12.03.24