בשיתוף שופרסל
בימי הקורונה, כולנו חיפשנו מפלט חזרה לשפיות – ועבור רבים זה היה הסופרמרקט: המקום שנשאר פתוח וזמין גם כשהכל סגור, שאפשר לבקר בו גם בזמן הגבלות התנועה ולנקות את הראש לטובת ענייני היומיום. אבל מה עושים כשגם ההנאה זוטא הזו נמנעת מאיתנו, ומאימת הטילים אנו לא מוציאים את הראש החוצה? בטח במקומות המועדים לפורענות. בטח ובטח במקומות בהם כלל לא מתאפשרת פעילות סופרמרקטים, שלא לדבר על משלוחים.
זו המציאות הבלתי נתפסת שאפיינה את חייהם של תושבים רבים בצפונה ודרומה של המדינה, בשבועות הראשונים של מלחמת חרבות ברזל, שבועות בהם שרתה מדינה שלמה בהלם אחרי הטבח של ה-7 באוקטובר. אבל לאחר שלב ההלם הראשוני החלו גופים שונים במדינה לספק פתרונות ומענים לאזרחים, כשאחד היצירתיים שבהם הגיע מכיוונה של רשת שופרסל. מפוני העוטף השוהים במלונות ים המלח, שיוועו לקצת נורמליות ושפיות, - וכך הוסבה לה משאית ענקית המיועדת בימים כתיקונם להובלת סחורה, למה שניתן לכנות כסופרמרקט על גלגלים.
4 צפייה בגלריה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
(באדיבות שופרסל)
מוצרי בסיס – עד הבית
המשאית המיוחדת הגיעה לאזור ים המלח שבועות ספורים מפרוץ הלחימה והיא נותנת מאז מענה למפונים ששוהים במלונות האזור, תוך שהיא צפויה להגיע למוקדים נוספים, בהתאם לצרכים שיעלו מהשטח. מדובר במשאית ענק להובלת סחורה שכוללת מידוף, אמצעי קירור וקופות ניידות, שלצידה מתלווה משאית אספקת מלאי צמודה למילוי המדפים והסחורה. המוצרים במשאית כוללים מגוון מוצרים לרבות אוכל מצונן, מוצרי פארם והם נמכרים בהנחה מיוחדת.
בין המוצרים הנמכרים במשאית ניתן למצוא לחם בפיקוח, פיתות, מגוון קמחים, תבלינים, כלים חד פעמיים, מזון לתינוקות, חיתולים, מוצרי מזון ללא גלוטן, אורז, פסטות, שקדי מרק, בייגלה, חטיפים, שוקולד, מסטיקים, תמרים, פיצוחים, שתיה קלה, שמן, קפה, תה, רטבים וממרחים, קופסאות שימורים, דגני בוקר, שמפו ואביזרי רחצה, ניקיון וטיפוח, סוללות, מגבונים, נייר טואלט ועוד.
4 צפייה בגלריה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
סופרמרקט על גלגלים
(באדיבות שופרסל)
"החלטנו להסב משאית ענק המיועדת בשוטף להובלת סחורה, ולהפוך אותה לסופר נייד על גלגלים במטרה לאפשר פתרון מהיר ונוח של מוצרי מכולת בזמינות מלאה המונגשים לאוכלוסיות שצריכות אותם", מספר אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל. "המשאית מציעה מוצרי בסיס לצריכה מהירה, בהנחה משמעותית. מבחינתנו, לא נשאיר אף אזרח במדינה ללא גישה למוצרי בסיס הכרחיים. אנו חשים כי זו המחויבות שלנו כחברה ישראלית מובילה".
אחת מאלו שנהנות מהסופר הנייד המיוחד הזה היא נורית אדרי (53) משדרות. נורית, שני ילדיה הגדולים וארבעת נכדיה שוהים במלונות מזה כחודשיים, והמקום הפך עבורם למעין בית שני. אבל בית כמו בית דורש גם מוצרים ביתיים אותם לא ניתן למצוא במלונות ואת המענה הזה מספקת בצורה מדויקת המשאית של שופרסל. "המשאית שהיא בעצם סופר נייד ממוקמת במיקום מרכזי בין כל מלונות ים המלח בהם שוהים המפונים", היא מספרת. "מדובר על משאית ענקית עם מדפים ומוצרים מגוונים ביניהם מוצרי מזון שונים, שתייה, מוצרי חלב, שמנים, קטניות, מוצרי טואלטיקה ועוד. לצידה של המשאית הזו חונה משאית נוספת שמהווה בעצם מחסן על גלגלים ובעזרתה משלימים את כל מה שחסר במדפים."
4 צפייה בגלריה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
נורית אדרי: "זה נותן לנו תחושה של בית"
(באדיבות שופרסל)
עד כמה המשאית מסייעת לכם בשהייה במקום?
"זה מאוד עוזר לנו. בהתחלה לא היה לנו שום מחסור כי הוקם באזור המלונות מחסן לוגיסטי ענק אליו זרמו תרומות מכל הארץ, וכל מי שהיה חסר לו משהו, היה יכול לקחת משם. אך בשלב כלשהוא המחסן הזה הצטמצם ואז נוצר מצב שאם היה מתחשק לנו משהו שהוא לא במסגרת המזון במלונות, לא היה כדאי לקנות אותו בחנויות שהיו זמנינות מסביב למלון, כי הוא נמכר במחירים מאוד יקרים כמו למשל בקבוק קולה ב-17 שקל או שקית פיצוחים ב-25 שקלים."
"אני חייבת לומר שבמלונות דואגים לנו ויש ארוחות שלוש פעמים ביום כך שבאמת לא חסר לנו אוכל, אבל בכל זאת לפעמים הילדים רוצים חטיפים או ממתקים, או שמתחשק לנו לקנות שתייה קלה לשבת, ואת זה יכולנו למצוא במחירי עלות רק בסופר הנייד של שופרסל. כך קרה שהתחלנו לקנות במשאית מוצרי יסוד וכשאנו רוצים לאכול משהו אחר אנו מבשלים בחדרים על פלטה חשמלית."
נורית מספרת כי ההרגשה הביתית שהמשאית מספקת לא מתבטאת רק במוצרי מזון אלא גם למשל במוצרי ניקיון. "במלונות יש אמנם שירותי ניקיון, אבל אנחנו שוהים בהם כבר חודשיים ולכן רוצים גם לנקות בעצמנו את החדרים. זה נותן לנו הרגשה של בית ואת מוצרי הניקיון האלו יכולנו למצוא במשאית."
4 צפייה בגלריה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
שופרסל בדרכים: הכירו את החנות הניידת החדשה
יוזמת עובדי שופרסל: צעצועים לילדים מחוץ למשאית הניידת
(באדיבות שופרסל)
ומסתבר שמעבר למשאית פעל במקום מיזם התנדבות נוסף של עובדי שופרסל שתרמו מכספם צעצועים לילדים. "בשבועות הראשונים לפעילות של המשאית, חילקו לכל קונה בובות וצעצועים לילדים וזה ממש חימם את הלב. הצוות של שופרסל בהובלת קובי כהן ממש פינקו אותנו. הם עושים הכל בצורה מאוד חמה ואדיבה ונותנים לנו להרגיש בבית."
בשיתוף שופרסל
פורסם לראשונה: 07:00, 10.12.23