עובדי ועובדות שבלת עורכי דין ישתתפו בצעדת "עוצרים ומזדהים", במסגרתה יצעדו ממשרדי החברה לכיכר החטופים בתל אביב בחולצות שחורות וסרטים צהובים.
עובדי חברת "ריסקיפייד" ייצאו ממשרדי החברה בתל אביב בשעה 12:00, ויצעדו לכיוון בית אריאלה שם תתקיים התכנסות להפגנת תמיכה במשפחות החטופים ובהחזרתם של כלל החטופים מהשבי.
משפחות החטופים ומטה המשפחות בשיתוף עם איגוד האופניים בישראל, קבוצת הרכיבה המקצועית "פריימר טק" ומשרד החוץ, יקיימו ביום ראשון הקרוב אירוע רכיבת אופניים בערים רבות בעולם, ביניהן גם בישראל, תחת המסר: RIDE TO BRING THEM HOME. במסגרת האירוע, שיתקיים בבולודרום בתל אביב בשעה 15:00, הרוכבים יקיפו את האצטדיון 136 פעמים, כמספר החטופים בעזה. לפרטים נוספים אפשר לפנות לתמי גורלי - 055-460109.
11 צפייה בגלריה
עצרת תפילה להשבת החטופים בכותל המערבי
עצרת תפילה להשבת החטופים בכותל המערבי
צולם בעצרת התפילה להשבת החטופים שהתקיימה השבוע בכותל המערבי בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
עובדות ועובדי מרכז המחקר והפיתוח הישראלי של AT&T בחרו לציין את 100 הימים בהם החטופים בשבי בעזה, בהגעה והזדהות עם החטופים ובני משפחותיהם בכיכר החטופים בתל-אביב.
מאות חברי סגל וסטודנטים במכללת קיי, שהשביתה את לימודיה בין השעות 12:15-11:00, יצאו הבוקר לצעדת הזדהות עם החטופים השבויים בעזה. בצעדה, שנערכה סביב גדר הקמפוס, השתתפה גם ד"ר לירון שוקטי, חברת סגל במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, שאחיה ירדן ביבס, אישתו שירי וילדיהם אריאל וכפיר, נחטפו באכזריות מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר.
מאות מעובדי כלמוביל עצרו היום את עבודתם, ויצאו לצעדת הזדהות עם משפחות החטופים ברחבי פארק אפק בראש העין, כשהם אוחזים בלונים צהובים ואת תמונות החטופים. בסיום הצעדה כתבו מילים מחזקות למשפחות החטופים על גבי קיר צהוב שהוצב במטה החברה. הקיר ישונע בהמשך לכיכר החטופים.
עובדי אלטמן בריאות יצאו היום למשך 100 דקות לאזור התעשייה באור יהודה, שם הם חילקו תמונות וסרטים צהובים לעוברים ושבים, למשרדים באזור ולחנויות, במטרה להעלאת המודעות בנושא ולתמיכה במשפחות החטופים.
עובדי חברת yes יעצרו את יום עבודתם בשעה 11:00 בבוקר, כאות הזדהות עם החטופים והנעדרים, ויפריחו לאוויר 100 בלונים צהובים. כמה שעות מאוחר יותר, ב-20:00 בערב, החברה תעצור את שידורי ערוצי הבית שלה ל-100 שניות. בנוסף, לאורך כל היום תשודר שקופית עם הכיתוב: "כבר 100 ימים הלב שלנו בעזה. החזירו אותם הביתה עכשיו!".
1,500 עובדי חברת אדמה יעצרו את עבודתם לטובת מפגש עם לישי לביא מירן, רעייתו של עמרי מירן מקיבוץ נחל עוז, המוחזק בשבי החמאס מאז 7 באוקטובר. בנוסף, אתרי החברה בישראל (אשדוד, נאות חובב, באר שבע ואיירפורט סיטי), ייצבעו בצהוב כהזדהות עם המאבק להשבת החטופים.
11 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים ביום ה-92 למלחמה
עצרת להחזרת החטופים ביום ה-92 למלחמה
צולם בעצרת למען השבת החטופים שנערכה השבוע בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
חנות הספורט ENERGYM תעמיד הליכון ייעודי באולם התצוגה הראשי בהרצליה לטובת העובדים, המתאמנים וכלל הציבור. מטרת הפעילות היא ללכת או לרוץ על ההליכון במשך 100 ק"מ. כתובת: נתיבות 3, הרצליה.
ביום ראשון הקרוב, ייערכו שלושה משחקים במסגרת ליגת "ווינר סל": מכבי עירוני רמת גן- הפועל ת"א (18:00); הפועל ב"ש/דימונה-הפועל חיפה (19:00) והפועל אילת-הפועל ירושלים (19:40). לפני תחילת כל משחק ייערכו טקסים במהלכם כל הנוכחים יעמדו וימחאו כפיים במשך 100 שניות. בנוסף, לאוהדים יחולקו צמידי "עד שכולם כאן, כולנו עדיין שם".
חברת ישראכרט תעצור את פעילותה למשך 100 דקות בין השעות 11:00 ל-12:40 (פרט למוקדים הטלפוניים). בזמן זה, עובדי החברה יפריחו 136 בלונים צהובים לציון מספר החטופים המוחזקים בשבי. כמו כן, תערוך החברה לעובדיה הרצאת זום עם נאור פקציארז, סמנכ"ל השיווק של דפוס בארי, ועם דור הררי, חבר כיתת הכוננות בבארי. השניים יספרו על החיים בקיבוץ לפני אותה שבת, על הקרב עצמו ועל החיים אחרי.
חברת מגדל ביטוח ופיננסים תצטרף אף היא לשביתה בת 100 דקות ביום ראשון הקרוב, במלאת 100 ימים למתקפת 7 באוקטובר.
במיטב בית השקעות מצטרפים לקריאה של המשפחות להצטרף לעצירה של 100 דקות במשק. בבית ההשקעות אף יאפשרו לעובדים שירצו בכך לקחת חלק במפגש עם גיל דיקמן, בן הדוד של כרמל גת, שמוחזקת בשבי החמאס מאז 7 באוקטובר.
חברת סודהסטרים תעצור את יום עבודתה למשך 100 דקות החל מהשעה 11:00 בבוקר. במהלך ההשבתה יתקיימו אירועי הזדהות במפעל ובמטה, ביניהם הנפת תמונות החטופים ודגלי ישראל, חלוקת סרטים צהובים, הקראת שמות החטופים והשמעת סיפורו של עובד החברה, ישראל גיא גלבוע-דלל, החטוף בעזה. בנוסף, ההנהלה תאפשר התארגנויות של עובדים שירצו להגיע יחד כקבוצה לכיכר החטופים, לעצרות השונות ולכינוסים שייערכו ברחבי הארץ.
בחברת ההייטק נובה הזמינו את העובדים להתנדב במהלך היום במטה המשפחות לשחרור החטופים. בנוסף, החברה תעצור את שגרת היום ותציע לכל העובדים והעובדות להשתתף בהרצאה של העיתונאי והפרשן לענייני פלסטינים אוהד חמו, שתתקיים במשרדי נובה.
חברת "מורפיסק" מצטרפת למפגן שייערך ב"כיכר החטופים" ביום הראשון הקרוב, ובנוסף תעצור את פעילותה ל-100 דקות. בהמשך היום, עובדי החברה יערכו מפגש עם מרגלית מוזס (אימו של עודד מוזס, עובד החברה), ששוחררה בפעימה הראשונה משבי החמאס. גדי מוזס (אביו של עודד) עדיין בשבי.
בבניין מטה שופרסל בראשון לציון יוצבו עמדות לחלוקת מאות חולצות עם הכיתוב: BRING THEM HOME. בהמשך היום ההחברה תערוך לעובדי המטה מפגש בהשתתפות מנכ"ל הקבוצה, במהלכו יפריחו יחד בלונים צהובים וירטואליים.
חברת המובייל גיימינג Playtika (פלייטיקה), תצטרף ביום ראשון הקרוב לשביתת 100 הדקות ותחדל בזמן זה מכל פעילות עסקית קבועה. בנוסף, המתקנים הקבועים של החברה, לרבות בית הקפה ומרכז הוולנס, יעצרו את פעילותם בין השעות 12:30-11:00. מחוץ לרחבת המשרדים יוקם מיצג קיר ענק בדמות 100 הימים שעברו, עליו העובדים יוכלו לשתף בתחושותיהם.
ביום ראשון הקרוב, בשעה 11:00, עובדי חברת "טבע" יעצרו את פעילותם ויקשיבו לסיפור מאבקו של עובד החברה יאיר מוזס להשבת הוריו, בני משפחה נוספים והחטופים כולם. בעוד אימו מרגלית מוזס, מקיבוץ ניר עוז, וקרובי משפחה נוספים (דורון כץ-אשר ובנותיה רז ואביב) הוחזרו לישראל במהלך הפעימות הראשונות, אביו, גדי, עדיין מוחזק בשבי.
חברת ויסוצקי מצטרפת ליוזמה לציון "100 ימים בשבי", שמובילים נציגי משפחות החטופים, וביום ראשון הקרוב בשעה 11:00 יעצרו העובדים במטה החברה בכל האתרים את עבודתם לאות הזדהות עם המאבק.
רשת האופנה "פקטורי 54" תסגור את חנויותיה ל-100 דקות ביום ראשון הקרוב.
עשרות עובדיה ומבקריה של הספרייה הלאומית, ציינו את יום ה-100 באמצעות הפרחת 136 בלונים צהובים מרחבת הספרייה אל עבר כנסת ישראל.
11 צפייה בגלריה
מפריחים בלונים צהובים בספרייה הלאומית
מפריחים בלונים צהובים בספרייה הלאומית
מפריחים בלונים צהובים בספרייה הלאומית
עיריית הרצליה מצטרפת לשביתה הסמלית במשק, וביום ראשון בשעה 11:00 תעצור את פעילותה ל-100 דקות. בזמן זה לא תיערך קבלת קהל במשרדי העירייה, ועובדי העירייה יקיימו מפגשי שיח והסברה ייעודיים בנושא החטופים והמלחמה.
לאות תמיכה והזדהות עם משפחות החטופים שנמצאים בשבי חמאס, ביום ראשון הקרוב בשעה 11:00 עובדי חברת יורופה נדל"ן במטה בישראל וכן במשרדי החברה בפורטוגל, יעצרו את פעילותם ל-100 דקות.
חברת "נטפים" תעצור את פעילותה העסקית ל-100 דקות ביום ראשון הקרוב, והעובדים יקיימו מפגש וירטואלי עם אסתר בוכשטב, אמו של יגב בוכשטב, שנחטף עם בת זוגו רימון מקיבוץ נירים. בנוסף, אתרי החברה השונים ברחבי הארץ יוארו ביום זה, ובמהלך השבוע שלאחריו, בצבע צהוב לאות הזדהות.
רשת "קפה לנדוור" מצטרפת ליוזמה לציון '100 ימים בשבי', וביום ראשון הקרוב בין השעות 12:30-11:00 תעצור את פעילות האתר, ויופיע הבאנר: "הם מחכים לשתות קפה בבית כבר 100 ימים, אתם תוכלו להזמין בעוד 100 דקות".
ביום ראשון הקרוב אתר האינטרנט של מועדון הייטקזון, המשרת כ-400 אלף לקוחות מתעשיית ההייטק, יפנה לראשונה לציבור הרוכשים בבקשה שלא יבצעו רכישה במהלך 100 הדקות הקרובות. האתר אמנם ימשיך לעבוד (הכרח משפטי) אך בצעד פרובוקטיבי ונועז, יצטרכו הקונים להחליט קודם אם הם מחכים 100 דקות או ממשיכים ברכישה.
רשת נעלי "טבע נאות", המיוצרות בקיבוץ נאות מרדכי הנמצא כ- 5 ק"מ מקו העימות, תעצור את כל פעילותה למשך 100 דקות, החל מהשעה 11:00 ביום ראשון הקרוב. במהלך 100 הדקות אלו יתכנסו עובדי החברה לשיחות הזדהות עם משפחות החטופים ולהקראת שמות החטופים.
החל מהשעה 11:00 בבוקר ביום ראשון הקרוב, מאות מעובדי חברת "אנלייט אנרגיה מתחדשת" יעצרו את פעילותם ל-100 דקות. במקביל, יתקיימו בחברה אירועי הזדהות, ביניהם חלוקת חומרים אודות החטופים, חלוקת סרטים צהובים, הקראת שמות החטופים והשמעת סיפוריהם. בנוסף, יתאפשרו התארגנויות של עובדים אשר ירצו להגיע יחד כקבוצה לכיכר החטופים, לעצרות השונות שיתקיימו ברחבי הארץ.
ביום חמישי האחרון (11 בינואר), תנועת הצופים ובני עקיבא חברו יחד ליום הוקרה ותודה משותף. חניכי שתי התנועות נפגשו במספר תחנות רכבת ברחבי הארץ, והמתינו לחיילים ולאנשי המילואים עם שלטי הוקרה, פרחים ומאכלים טעימים, כדי להודות להם פנים מול פנים ולהביע את הערכתם לצה"ל, מפקדיו וחייליו, בשם החברה הישראלית.
קבוצת סלקום, דינמיקה וגולן טלקום מצטרפת ליוזמה לציון "100 ימים בשבי", ובשעה 10:00 תעצור את פעילותם של המטות ושל מרכזי ומוקדי השירות, למשך 100 דקות. בנוסף, החל מהשעה 10:00 ולמשך 100 שניות, סלקום TV תעצור את השידור בערוצי הבית של החברה (ישראלי TV, סרטים, HBO, דוקו וערוץ הסרטים ברוסית).
חברת סיימוטיב טכנולוגיות בע"מ תצטרף לשביתה הסמלית במשק, וביום ראשון בשעה 11:00 תעצור את פעילותה ל-100 דקות ותקרא לעובדיה לצאת לכיכר החטופים או לכל מקום התקהלות אחר שבו יציינו את 100 הימים של החטופים בשבי חמאס. בנוסף, החברה תציג את תמונותיהם של כל החטופים על קיר ייעודי במרכז המשרדים, וכן תקרין מצגת עם מידע על כל אחד ואחת מהחטופים ומהחטופות. בכניסה למשרדי החברה יוצב הכסא הצהוב, כתזכורת תמידית לחוסר העצום של החטופים.
בהמשך החודש, ב-24 בינואר, החברה תקיים מפגש בין עובדי החברה לאחת ממשפחות החטופים, ושבוע לאחר מכן ייערך מפגש נוסף עם משפחתו של סשה טריפנוב במסגרת מיזם "קפה בשביל סשה".
המכון למורשת בן-גוריון מצטרף לשביתת "100 הימים", וישבות ביום א' למשך 100 דקות בניסיון להעלות את המודעות לחטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס, ולהביע הזדהות עם בני משפחותיהם. בנוסף, במהלך היום העובדים ישתתפו בפעילויות חינוכיות מטעם המכון שיתמקדו במשמעות הנגב, בחשיבותו ההיסטורית ובאחריות המדינה לחיים ולביטחון התושבים החיים בו.
רשת הפטיסרי "דודו אוטמזגין", המונה 18 סניפים ברחבי הארץ, תשבית את פעילותה בכלל הסניפים למשך 100 דקות בשעה 11:00 בבוקר.
עובדי חברת כאל יתכנסו בשעה 11:00 לטקס לציון 100 ימים בשבי. במהלך הטקס יאזינו לדבריו של רונן בנימין, עובד החברה, שבן דודו רון בנימין חטוף בעזה.
רדיו 103fm ישהה את שידוריו ל-100 שניות אחרי חדשות השעה 12:00. בזמן זה, יוקראו שמות החטופות והחטופים המוחזקים 100 ימים בעזה.
קבוצת אביב תפסיק את פעילותה בשעה 11:00 בדיוק למשך כשעה, ובזמן זה עובדי הקבוצה יפריחו 136 בלונים צהובים. בנוסף, מגדל "משה אביב" יואר בשילוט בצבע צהוב ובמגדל "רוטשילד 22" ייתלו דגלים צהובים.
סניפי דומינו'ס פיצה יהיו סגורים למשך 100 דקות. החברה תחזור לפעילות החל מהשעה 12:40.
ביום ראשון עובדי מרכז השיקום "עדי נגב - נחלת ערן" יגיעו למרכז בלבוש כתום, ובשעה 11:00 יצלמו סרטון תמיכה להחזרת החטופים ביניהם גם משפחת ביבס, בני משפחתה של עופרי, אחותו של ירדן ביבס, שעבדה בכפר כמרפאה בעיסוק.
קרן ההון סיכון, AnD Ventures, תשבית את פעילותה ביום ראשון הקרוב ותחשיך את האתר ל-100 דקות.
חנות הספרים הדיגיטליים והמודפסים "עברית", עוצרת את פעילותה בשעה 11:00 ל-100 דקות.
עובדי פארמה ישראל עצרו את פעילותם העסקית והתכנסו לשיחות הזדהות עם החטופים. בין השאר, קרובי משפחה של עובדים סיפרו על מכריהם ובני משפחותיהם שעדיין חטופים בעזה, ונערכו שיחות זום עם מפונים, שסיפרו על חבריהם שעדיין נמצאים בשבי החמאס.
מוזיאוני חיפה יעצרו את כל הפעילויות במוזיאונים ל-100 דקות לציון 100 ימים בשבי. בין היתר, במועדון תרבות במוזיאון טיקוטין תיפסק ההרצאה בשעה 11:00 ויושארו כיסאות ריקים שעליהם יודבקו הכרזות של החטופים בחמשת המוזיאונים: מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, מוזיאון חיפה לאמנות, המוזיאון הימי הלאומי, מוזיאון העיר חיפה ומוזיאון הרמן שטרוק. בנוסף, יתקיימו סיורים מיוחדים לעובדי עיריית חיפה בתערוכת "בארי" המוצגת במוזיאון חיפה ומציגה צילומים מטבח 7 באוקטובר.
חברת אטרה (Atera) מזמינה את עובדיה לקחת חלק בציון 100 יום בשבי, ולהגיע לכיכר מטה משפחות החטופים ב-11:00 עם חולצות של "bring them home", סרטים צהובים ודיסקיות שהחברה רכשה עבורם כתרומה למטה משפחות החטופים.
כ-150 חברי קיבוץ בית העמק שבגליל המערבי ועובדי מפעל סרטוריוס שבקבוץ, הפסיקו את פעילותם למשך 100 דקות וקיימו עצרת בכיכר שבכניסה ליישוב עם שלטי החטופים בקריאה להשיבם הביתה.
11 צפייה בגלריה
חברי קיבוץ בית העמק ועובדי מפעל סרטוריוס שבקיבוץ בקריאה להחזרת החטופים
חברי קיבוץ בית העמק ועובדי מפעל סרטוריוס שבקיבוץ בקריאה להחזרת החטופים
חברי קיבוץ בית העמק ועובדי מפעל "סרטוריוס" בעצרת הזדהות וקריאה להשבת החטופים
בחברת "סיסקו" מארחים את שרון שרעבי, ששני אחיו נחטפו ב-7 באוקטובר, להרצאה במשרדי החברה על אחיו ועל החיים בצל האיום המתמיד לחייהם. החברה מזמינה את הציבור הרחב לצפות בהרצאה בלייב. למעוניינים להצטרף - לחצו על הקישור.
הרשתות והחנויות במרכזי "ביג" עצרו פעילותן למשך 100 דקות, ומרכז "ביג יהוד" נערך הטקס המרכזי של מיזם עצירת הפעילות כאות הזדהות למען החטופים ובני משפחותיהם. בטקס נאמו ונשאו דברים יוני אשר, שאישתו, דורון כץ-אשר ושתי בנותיו, אביב ורז, חזרו מהשבי לפני כ-50 יום, וכן משפחתו של אלון אהל שחטוף בעזה, איתן בר זאב יו"ר קבוצת ביג ויערה מכליס, ראש עיריית יהוד. במהלך הטקס נחשפו מייצגים שונים שילוו את תמיכת מרכזי ביג בנושא חיזוק המודעות להשבת החטופים הביתה.
רשת הריהוט "עצמל'ה", תעצור את פעילותה החל מהשעה 11:00 למשך 100 דקות כהזדהות עם 100 ימי השבי בעזה. בזמן זה, תופסק הפעילות בחנויות ובמשרדי המטה יתכנסו העובדים להקראת שמות החטופים.
במטה ההנהלה של רשת "המשביר" עצרו בשעה 11:00 את הפעילות ל-100 דקות. בזמן זה, מסכי ה-LTD בכלל סניפי הרשת נצבעו בצהוב.
מועדון הצרכנות "הוט" יעצור את פעילותו ביום ראשון הקרוב ל-100 דקות, במהלכן ישבית את כלל הפעילות העסקית שלו, כולל מוקד שירות הלקוחות, פעילות באתר ובאפליקציה. בנוסף, החברה תפרסם מודעות עם קריאה להשבתם של החטופים ברשתות החברתיות, ותזמין את כלל עובדיה להצטרף לעצרת בכיכר החטופים.
עובדי חברת NESS ערכה היום מפגש עם אמו ודודו של אלמוג מאיר ג'אן, שנחטף מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. במסגרת המפגש, שהתקיים לאות הזדהות ותמיכה במאבק להשבת החטופים, אורית - אמו של אלמוג, ואבירם מאיר דודו, שיתפו את העובדים בסיפורו האישי של אלמוג ובמסע המטלטל שהמשפחה עוברת במהלך 100 הימים מאז החטיפה.
מיליון פעמונים יצלצלו ביום ראשון בדיוק בשעה 16:00 במסגרת יוזמה מקורית לציון יום ה-100. בירושלים: בגן הפעמון וגם מול מלון המלך דוד; בבית ג'אן - ליד עץ השלום; בתל- אביב: בבית הירוק באוניברסיטת תל אביב, בכיכר החטופים ובבורסה לניירות ערך. לצד אורחים בכירים ממשרד החוץ, רשויות מקומיות, חברות הזנק וארגונים חברתיים, ישתתפו באירועי הצלצולים סטודנטים, תלמידי תיכון, תיירים וחברים בסגל הדיפלומטי המכהנים בישראל. בעולם, יתקיימו באותה שעה צלצולי פעמונים בכנסיות, תחנות כיבוי אש, רוכבי אופניים, שגרירויות ישראל וכן קבוצות של אנשים שמתארגנים יחד לצלצל.
חברת פלאפון תערוך מיצג אלומות אור צהובות על גג בניין "פלאפון" בצומת מורשה, שיוקרנו לגובה של עשרות מטרים. במקביל, על קיר הבניין יוקרן הכיתוב "Bring Them Home" בו יוכלו לצפות נוסעי כביש 4. לצד המיצגים, העובדים יעצרו את יום עבודתם לטובת מיצג שבו יעמדו בצורת המספר 100 עם מטריות צהובות והכיתוב "Bring Them Home".
11 צפייה בגלריה
המחווה של רשת "פלאפון"
המחווה של רשת "פלאפון"
המחווה של רשת "פלאפון"
(צילום: אורן דאי, דני שכטמן)
בבורסה לניירות ערך יקיימו טקס סגירת מסחר ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00, בהשתתפות היו"ר פרופ' יוג'ין קנדל והמנכ"ל איתי בן זאב במסגרת יוזמת "מיליון פעמונים מצלצלים". באותו יום אף יוקרנו תמונות החטופים והחטופות על גבי מסכי הבורסה, בתוך ומחוץ לבניין, למשך 100 דקות. בנוסף, העובדים ישתתפו במפגש עם משפחה מניר עוז ויפריחו בלונים צהובים מחוץ לבניין.
הטיסה המזוהה ביותר עם חברת "אל על" - LY001, שתצא ב-14 בינואר בשעה 1:00 בלילה מתל אביב לנמל התעופה JFK שבניו יורק, תיקרא LY100 - לציון 100 ימים בלעדיהם. בנוסף, הרקע באתר החברה יוחלף ויותאם למסר של "100 הימים". כמו כן, בכלל הטיסות תושמע כריזה ייעודית אותה יקריאו צוותי האוויר, שמטרתה להדהד את סיפור 136 החטופים לאלפי הנוסעים מהארץ ומהעולם.
המועצה האזורית עמק יזרעאל רתמה את פסלו של אלכסנדר זייד, הניצב ליד הגן הלאומי בית שערים, לטובת ציון 100 ימים לשבי באמצעות שלט מחאה הקורא להשבת החטופים הביתה. בנוסף, המועצה מצטרפת לשביתת 100 הדקות החל מהשעה 11:00. במהלך הזמן הזה לא תתקיים קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני.
11 צפייה בגלריה
מיצג של מועצת עמק יזרעאל להחזרת החטופים הביתה
מיצג של מועצת עמק יזרעאל להחזרת החטופים הביתה
מיצג של מועצת עמק יזרעאל להחזרת החטופים הביתה
(צילום: עינב קמרון)
לציבור הלקוחות שיגיע לסניפי שופרסל ורשת Be ביום ראשון בין השעות 13:00-11:00, יחולק צמיד הזדהות ותמיכה עם הכיתוב "עד שכולם כאן, כולנו עדיין שם".
על רקע הבשורה המרגשת על קיומו של "דרום אדום" השנה, יתקיים עד סוף החודש מיזם "דרום אדום בכל מקום" - חנות פופ אפ שתביא את עבודותיהם של אמני ויצרני הדרום שעדיין לא שבו לבתיהם. בחנות, ניתן יהיה למצוא יינות מיקבי בוטיק, שמני זית, תבלינים, תכשיטים, עבודות קרמיקה ויודאיקה, מוצרי קוסמטיקה ועוד. בנוסף, יימכרו פקעות של כלניות במארזים מעוצבים. ההכנסות כולן יועברו ליוצרים וליצרנים. פרטים נוספים אפשר למצוא באתר המיזם.
החל מיום חמישי האחרון (11 בינואר) ועד להשבת כל 136 החטופים, מוזיאון ישראל בירושלים מקרין את סמל המאבק להחזרת החטופים – הסרט הצהוב, על קיר הכניסה למתחם המוזיאון.
עמותת "אלומה" תציין את 100 הימים עם הקרנת תמונותיהם של החטופים על מסך גדול בכניסה למתחם, וברקע יושמעו שירים האהובים על החטופים. במהלך היום יחולקו לעובדי העמותה דגלים וסרטים צהובים לרכב וליד. את המשך היום העובדים בעמותה יקדישו לשיח משותף על החטופים.
כאות הזדהות עם החטופים ובני משפחותיהם, ביום ראשון הקרוב עובדי חברת "מימון ישיר" יציגו את המיצג "100 כלניות לשובם". במהלך המיצג, עובדי החברה יציירו כלניות על חלוקי נחל, ויסדרו את החלוקים בצורת "100" באודיטוריום החברה.
חברת אמדוקס מזמינה את עובדיה ברחבי הקמפוסים להצטרף לבניית מייצג מיוחד למען החטופים, שיוקם ביום ראשון הקרוב בסמוך לתמונותיהם של 136 החטופים והחטופות המוצגות ברחבי המתחם. בנוסף, ביום ד' (17 בינואר) יתקיים במרכז הלמידה והחדשנות באמדוקס פארק ברעננה, מפגש בהשתתפות נציגי משפחות החטופים שיספרו על המאבק להשבתם הביתה מהשבי.
קבוצת התקשורת פרטנר תציין גם היא ביום ראשון את 100 הימים של החטופים בשבי על ידי שילוב מעברונים בערוצי הסדרות והסרטים בשירות הטלוויזיה שלה, פרטנר TV. בנוסף, החברה תעלה את המודעות לנושא בהודעה מוקלטת שתושמע לפונים למוקדי שירות הלקוחות. בשעה 11:00 עובדי החברה יפריחו בלונים צהובים מגג מטה החברה בראש העין, ויחולקו צמידים צהובים.
באתרי חברת אלביט מערכות ברחבי הארץ הוקמו פינות זיכרון ממותגות "100 ימים", בהם ידליקו העובדים 100 נורות של תקווה , וייכתבו מילים מחזקות לשובם של כל החטופות והחטופים במהרה הביתה.
ביום ראשון הקרוב, החל מהשעה 16:00, ייערך טקס לציון 100 ימים לשבי ב"פארק השלום" בבית ג'אן. הטקס יתקיים במעמד ראש הרשות, חברי המועצה וקבוצת הנוער "לתת". במהלכו, יצלצלו 100 פעמונים שייתלו בהמשך על "עץ המשאלות" הניצב במקום.
ילדי בית חולים אלי"ן מציינים את היום ה-100 בשבי של החטופים והחטופות, על ידי יצירת 100 ציורים שהכינו בימים האחרונים ונתלו על קירות בית החולים.
מוזיאון בית לוחמי הגטאות מאיר באור צהוב את אמת המים הסמוכה, לאות הזדהות עם 136 החטופים ברצועת עזה. בנוסף, צוות המוזיאון וחברי קיבוץ לוחמי הגטאות הצטרפו למשפחות החטופים ולזעקתם להשבת החטופים והחטופות הביתה.
תנועת הנוער העובד והלומד מוחה נגד שתיקת העולם בעצרת 100 הימים, ולאות הזדהות הקימו מיצג אנושי בכיכר החטופים בסימן "והעולם שותק".
ביום ראשון הקרוב עובדי חברת בזק יעצרו את עבודתם וישתלו מאות פרחים צהובים ב-100 אדניות שיסודרו למייצג בצורת הספרות 100. הפרחים, שנקנו ממגדלים בדרום, ייתרמו לאחר מכן למטה החטופים ויוצבו בכיכר החטופים. בנוסף, בשעות הערב בית בזק יואר בצהוב לתמיכה ולהזדהות.
11 צפייה בגלריה
המחווה של חברת בזק
המחווה של חברת בזק
המחווה של חברת בזק
עובדי חברת ההיי-טק אפספלייר (AppsFlyer) עמדו דקת דומיה לציון החטופים שנמצאים בשבי החמאס, ותלו דגלים צהובים בבניין החברה בתל אביב. בסניף בהרצליה עשרות עובדים שתלו פרחים צהובים לציון החטופים וכבקשה לשחרורם המהיר.
חברת Deloitte ישראל תציין את האירוע במספר דרכים, בהם מיצג סולידריות שיתקיים במשרדי הפירמה ברחבי הארץ, הכולל קיר משאלות עליו יכתבו עובדי החברה במהלך "100 הדקות" תפילות ואיחולים למענם של החטופים ובני משפחותיהם, על רקע פלייליסט של שירים האהובים על החטופים. בנוסף, משלחת של עובדי הפירמה תפקוד את הכיכר ונציגיה ייקחו חלק בפעילות שתתקיים שם.
אמש (שבת) הוצבו 3,000 ארגזי תנובה צהובים בעצרת שנערכה בכיכר החטופים במוזיאון תל אביב. בנוסף, חברת "תנובה" מפרסמת שילוט חוצות על גג קניון עזריאלי הקורא להשבת החטופים. היום (ראשון) מטה החברה בפתח תקווה יעצור ל-100 דקות, במהלכן יתקיים מפגש בין עובדי החברה לנועם כץ, עובדת משאבי אנוש בתנובה שאביה, ליאור רודאיף, נחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר יצחק.
משרד עוה"ד "מיתר" יחליף את צבעי הלוגו המשרדי שלו בכל הרשתות החברתיות מכחול לצהוב, הצבע המזוהה עם המאבק להשבת החטופים הביתה. מהלך זה נכנס לתוקף החל ממוצאי שבת ועד ליום שני בבוקר.
לציון 100 הימים, ב-34 מועדוני אייקון פיטנס ברחבי הארץ יוצב היום לוח מיוחד, בו כל מתאמן שיבצע ריצה על ההליכון יכתוב את המרחק אליו הגיע במטרה שביחד יגיעו ל-100 ק"מ ריצה בכל מועדון.
רשת "מגדלי הים התיכון" מובילה מגוון יוזמות למען החטופים: בסניף בית ים פרסו שלטים לאורך רצועת החוף עם הקריאה להחזרתם של כל 136 החטופים והחטופות מהשבי; ברמת השרון יצרו שרשרת אנושית של דיירים שאחזו בבד בצבע צהוב.
עובדי ועובדות חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס ישתתפו בצעדה שתצא ממכון ויצמן ברחובות בשעה 11:00, בה ייקחו חלק גם בני נוער מהעיר, אל עבר מטה החטופים של העיר בקניון רחובות, וישתתפו בעצרת מיוחדת שתתקיים במקום. קמפוס החברה יעוטר בסרטי ענק צהובים, ולאורך היום יוקרנו תמונות החטופים והחטופות על גבי המסכים הפזורים ברחבי המבנה. בנוסף, יתקיים מפגש וירטואלי בנושא החטופים, שיהיה זמין עבור כלל העובדים.
ביום ראשון הקרוב, בשעה 11:00, בנק דיסקונט יקיים עצרת לציון 100 ימים למלחמה והזדהות עם משפחות החטופות והחטופים. בעצרת, שתיערך בקמפוס המטה של הבנק בראשון לציון, ייחשפו העובדים לסיפורה האישי של עובדת הבנק שקרוב משפחתה חטוף בעזה, ייערך מופע שירה ויחולקו סרטים צהובים.
חברת הביטוח AIG תעצור את פעילותה ל-100 דקות, ובמהלך הזמן הזה תפעל במתכונת מצומצמת. החברה תאפשר לעובדיה לצאת לעצרת ההזדהות במעמד נציגי משפחות החטופים והחטופות, שתתקיים באולם מופת בפתח תקווה. במקביל, יוכלו העובדים להצטרף לצעדת ההזדהות המתקיימת בצומת המרכזית ברחוב הסיבים ז'בוטינסקי בפתח תקווה.
חברת הצבע "נירלט", שמפעלה בקיבוץ ניר עוז נשרף בטבח 7 באוקטובר, תעצור את פעילותה ל-100 דקות כאות הזדהות עם 100 ימי השבי בעזה ובהמתנה לחזרתם של סשה טרופנוב, אלכס דנציג, בני משפחתם של עובדי "נירלט", וכל החטופים משבי חמאס בעזה. בנוסף, החברה תקיים התכנסויות בשלושת האתרים שלה, כשההתכנסות המרכזית מתוכננת במפעל בניר עוז יחד עם ילנה טרופנוב, עובדת החברה, שנחטפה לשבי חמאס.
11 צפייה בגלריה
ילנה טרופנוב, שנחטפה לעזה ושוחררה. בנה, סשה, עדיין חטוף. ילנה היא עובדת במפעל נירלט והגיעה הבוקר למפעל יחד עם עובדי החברה לעצרת הזדהות
ילנה טרופנוב, שנחטפה לעזה ושוחררה. בנה, סשה, עדיין חטוף. ילנה היא עובדת במפעל נירלט והגיעה הבוקר למפעל יחד עם עובדי החברה לעצרת הזדהות
עצרת הזדהות במפעל "נירלט" שבניר עוז, בהשתתפות ילנה טרופנוב, עובדת החברה שהוחזרה מהשבי לפני כ-50 יום. בנה, סשה טרופנוב, עדיין מוחזק בשבי
(צילום: לירון מולדובן)
חברי האומות המאוחדות למען ישראל (UNITED NATIONS FOR ISRAEL), ארגון בינלאומי התומך בישראל, מזמינים את הקהל הירושלמי, בליווי דגלי ישראל, להצטרף לאירוע הנצחה שייערך ביום ראשון הקרוב (14 בינואר), החל מהשעה 15:30, בגן הפעמון בירושלים. במהלך האירוע מיליון פעמונים יהדהדו ושופרות יישמעו בכל העולם לזכר הנרצחים, הפצועים, בני משפחותיהם ויקיריהם, וכן כקריאה להשבת החטופים וליצירת עולם ללא טרור ואנטישמיות.
עובדי חברת נמל חיפה יוצאים למפגן תמיכה ויצעדו יחד ברחוב העצמאות בחיפה עם חולצות, בלונים ושלטים במפגן תמיכה למען חזרתם של החטופים הביתה.
אלפי עובדות ועובדי מרכזי חברות Hp Indigo & Scitex בנס ציונה, קריית גת ונתניה, יוזמנו לעצור את עבודתם למשך 100 דקות. בזמן זה, במשרדי החברה ייערכו טקסים במהלכם יישאו דברים וישירו כחלק מהזדהותם עם מאבקן של המשפחות.
"אסותא" מרכזים רפואיים בטקס הזדהות לציון "100 ימים בשבי חמאס", בכל בתי החולים ברחבי הארץ, בהשתתפות יו"ר "אסותא" הפרופ' שוקי שמר, מנכ"ל "אסותא" גידי לשץ, מגי מור, יו"ר ועד העובדים, ונציגת משפחת החטוף טל שוהם.
400 עובדי משרד עוה"ד גורניצקי GNY יצאו ביום ראשון, בשעה 11:00 בבוקר, לגשר לה-גארדיה ויעמדו שם לזכר הנרצחים והנופלים, וכאות הזדהות עם החטופים ותמיכה בבני משפחותיהם.
עובדי חברת Bright Data יגיעו למשרדי החברה בחולצות שחורות, והחברה תתלה סרטים צהובים לאורך כל הגדר החיצונית של המשרדים. בשעה 11:00 יתקבצו העובדים ברחבת הכניסה לבניין עם שלטים למען החזרת החטופים והחללים.
עובדי חברת Digital Turbine יעצרו את עבודתם, ויערכו טקס במהלכו יודלקו 136 נרות עבור החטופים. בנוסף יארחו את אביבית יבלונקה, אחותו של חנן יבלונקה, שלאחרונה נודע כי הוא נמצא בין החטופים. אביבית תספר על אחיה ותשתף בסיפור גילוי חטיפתו ובתחושות המשפחה.
ארגון "מתן - משקיעים בקהילה", הפועל ליצירת חברה אזרחית מעורבת, פעיל מרכזי בסיוע לנפגעי המלחמה והמפונים החל מ-7 באוקטובר. ביום ראשון יעצור הארגון את עבודתו למשך 100 דקות, ועובדיו יצטרפו לעצרות התמיכה במשפחות החטופים, ויעלו תכני הסברה באתרי הרשת של הארגון.
חברת אלקטרה מיזוג אוויר קיימה אירוע לציון 100 ימים ללחימה הקשה, במהלכו התאספו כלל עובדי החברה כשהם לבושים בפריט לבוש צהוב והניפו כמאה בלונים צהובים, מתוך קריאה לשחרור החטופים וכאות הזדהות ותמיכה במשפחותיהם.
אוניברסיטת תל אביב תקיים אירוע משותף בן 100 דקות עם מוזיאון "אנו". האירוע יכלול הרצאות וסיור בתערוכה בנושא החטופים. בנוסף, האוניברסיטה תקיים עצרת בהשתתפות משפחות החטופים וכן צעדה של חברי הסגל והסטודנטים מקמפוס האוניברסיטה לכיכר החטופים. בנוסף, בשעה 16:00 האוניברסיטה תערוך טקס באנגלית, במסגרתו עורכי הטקס יצלצלו בפעמון כחלק מפרויקט עולמי של צלצול בפעמונים לציון ההזדהות עם הלחימה בעזה ועם החטופים הישראלים. הציבור הרחב מוזמן להגיע ולהצטרף.
11 צפייה בגלריה
תמונות של 1000 חטופים נעדרים וחללים הוצגו באוניברסית תל אביב
תמונות של 1000 חטופים נעדרים וחללים הוצגו באוניברסית תל אביב
מיצג באוניברסיטת תל אביב שכולל את תמונותיהם של אלף חטופים, נעדרים וחללי
(צילום: חן חלילי)
מכון ויצמן למדע יעצור את פעילות המחקר וההוראה ל-100 דקות, ויקיים אירוע סולידריות בקריאה למען שחרורם. בשעה 11:00 צפויה לצאת צעדה משער המכון אליה יצטרפו חברות וחברי קהילת מכון ויצמן.
ברחבה המרכזית של בניין הסנאט באוניברסיטת בן-גוריון העמידו מיצב אומנותי עם תמונות ופרטי החטופים. בכל אחת מהכיתות בקמפוס יהיה כסא שמור לנועה ארגמני, סטודנטית באוניברסיטה, שעדיין חטופה, וכן תוקם עמדה לשיתוף של תחושות באמצעות כתיבה. בנוסף, ביום ראשון יופץ סרטון שצולם בשיתוף האוניברסיטה ואגודת הסטודנטים לציון 100 ימים בשבי, וייערך טקס לכלל הסטודנטים וצוות האוניברסיטה.
הנהלת אוניברסיטת בר-אילן תציין 100 ימים באירוע הזדהות שיחל בשעה 9:30 ב"גינת השבים והשבות" שממוקמת במרכז הקמפוס. בגינה נשתלו חרציות ופרחים נוספים שהובאו מדרום הארץ, כמספר החטופים שנמצאים כעת בעזה. בשעה 11:00, אגודת הסטודנטים תוביל צעדה ברחבי הקמפוס שתעבור בין מיצגים של תמונות החטופים והחטופות, ותסתיים בהפרחת בלונים ב"גינת השבים והשבות".
באוניברסיטת אריאל יתקיים בשעה 11:00 טקס הזדהות עם משפחות החטופים וחיזוק חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון, במסגרתו יופרחו 100 בלונים צהובים. בטקס יישא דברים חן אביגדורי, מרצה בבי"ס לתקשורת, שמשפחתו נחטפה לעזה והוחזרה במסגרת עסקת החטופים. בנוסף, בספריית האוניברסיטה הוקם מיצב שכותרתו "שסיפור חייהם ימשיך להכתב לטובה", ובו מייצג כל ספר את סיפורו של כל אחד מהחטופים.
האוניברסיטה העברית תקיים עצרת הזדהות עם משפחות החטופים בשעה 12:00 בכל אחד מארבעת הקמפוסים שלה. בכל אחת מהעצרות יישאו דברים דיקני הפקולטות ונציגי משפחות החטופים, ויופרחו 100 בלונים צהובים.
באוניברסיטת חיפה יתקיים טקס הזדהות עם משפחות החטופים. יישאו דברים סטודנטים וחברי קהילת האוניברסיטה שבני משפחותיהם או חבריהם הקרובים, חטופים בעזה.
האוניברסיטה הפתוחה תקיים אירוע בהשתתפות הזמר והיוצר, דניאל וייס, שהוריו נרצחו בקיבוץ בארי, וכן תיערך ההרצאה "מטרגדיה לאקטיביזם חברתי" של אפרת אברהם-ליבנה. בתום האירוע יבוצע צילום קבוצתי של חברי הסגל והעובדים עם תמונות החטופים.
המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט מצטרף ליוזמה של אוניברסיטת תל-אביב לקיים עצרת לשחרור החטופים, וביום ראשון הקרוב חברי הסגל המנהלי יתכנסו בקמפוס וינגייט ובדרך נמיר בקמפוס לוינסקי, ויישאו כרזות ושילוט. במקביל, הפקולטה לחינוך מוזיקלי תקיים את שיעוריה בשעות הבוקר של יום ראשון בכיכר החטופים בתל אביב.
11 צפייה בגלריה
מיצג הזדהות וקריאה להשבת החטופים במרכז האקדמי וינגייט-לוינסקי
מיצג הזדהות וקריאה להשבת החטופים במרכז האקדמי וינגייט-לוינסקי
מיצג הזדהות וקריאה להשבת החטופים במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט
בטכניון יעצרו את יום הלימודים בשעה 11:00 לטובת עצרת משותפת עם אגודת הסטודנטים. במהלך העצרת נשאו דברים נציגי הנהלת הטכניון, אגודת הסטודנטים ובני משפחות החטופים.
המכללה האקדמית בית ברל תערוך עצרת להשבת החטופים ברחבת המתחם ביום ראשון הקרוב בשעה 14:00. בעצרת יישאו דברים נשיאת המכללה ושרת החינוך לשעבר, פרופ' יולי תמיר, מנכ"ל המכללה, צביקה לוין ויו"ר אגודת הסטודנטים, ענת גלפמן. בנוסף, לאורך כל היממה יואר הבניין בתאורה צהובה ובכל רחבי הקמפוס יתלו שלטים, שמשוניות, רולאפים ותמונות להשבת החטופים.
בנוסף, אגודת הסטודנטים בקמפוס לוינסקי תציב ברחבת הכניסה לקמפוס 136 בלונים, כמספר החטופים, ולצידם בלונים היוצרים את הספרה 100. ביוזמת מטה החטופים הוצב ברחבת הכניסה לקמפוס הכיסא הריק ולצידו כרזה עם הכיתוב "הכיסא הריק - עד שכולם ישובו הביתה". כמו כן, ביוזמת ועד הסגל האקדמי, חברי סגל וסטודנטים המעוניינים בכך יוכלו לכתוב מכתבים אישיים לחטופים מתוך תקווה שיוכלו להתקבל בצלב האדום.
המכללה האקדמית נתניה תערוך ביום א' מפגן עוצמה וסולידריות ישראלית להשבת החטופים והחטופות. במפגן תשתתף ותישא דברים משפחתם של החטופים שלומי זיו, מאבטח המסיבה ברעים, והחייל איתי חן שנחטף מבסיס נחל עוז.
המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל תקיים מיצג להבעת תמיכה וסולידריות עם משפחות החטופים והנעדרים. במסגרת המיצג, שיימשך לכל אורך היום, 136 בלוני הליום צהובים וורדים אדומים יקשרו לכיסאות פלסטיק שיוצבו במקום, ותמונות החטופים יתלו על כל כיסא.
בחטיבות הביניים ובתיכונים ברחבי הארץ, יוקדשו 100 דקות ביום א' הקרוב, להעברה של סדנה חינוכית להעלאת המודעות למצוקת החטופים ולקידום שחרורם. במהלך הסדנה יעסקו התלמידים בערך של קדושת החיים, וינסו לייצר מפגש אישי עם השמות והפנים של 136 החטופים. הסדנה היא חלק מתוכנית "בארי" של מכון הרטמן, הפועלת להעמקת זהות יהודית-ישראלית פלורליסטית ולקידום ערכים יהודיים ודמוקרטיים בבתי הספר הממלכתיים העל-יסודיים, ובמערכות החינוך השונות.
מכללת אורנים שבקריית טבעון, תעצור את הלימודים בשעה 11:30 ותקיים טקס בהשתתפות הסטודנטים, סגל המכללה ושותפי הקמפוס. בטקס יושק הפסל "לצאת אל האור" - מיזם אומנותי שיצרה גל ניר, סטודנטית מהחוג לאמנות, ולקחו בו חלק סטודנטים ואנשי סגל. הפסל, בצורת חמנייה, נועד לסמל תקווה, אור ואופטימיות בתקופה קשה זו, ובשבוע הבא יועבר אל כיכר החטופים בתל אביב.
המרצים והסגל במרכז האקדמי ויצו חיפה יפתחו את היום בארוע מיוחד לזכר החטופים והנרצחים, במהלכו סטודנטים מהמרכז האקדמי יספרו על בני משפחה וחברים שנרצחו ונחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. תשומת לב מיוחדת תוקדש באירוע לזכרה של ענבר היימן ז"ל, סטודנטית שנה ד׳ במרכז האקדמי, שנחטפה ונרצחה בשבי.
בציון 100 ימים לפרוץ המלחמה, במכללה האקדמית תל אביב יפו פתחו את הבוקר בהצבת מיצג סולידריות עם החטופים בקמפוס המכללה. 136 כיסאות ריקים הוצבו במכללה, כנגד 136 הישראלים שבשבי החמאס, עם תמונותיהם, ותחת הכותרת "מחזירים את האור שלנו הביתה".
אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, תעצור את פעילותה למשך שעה. בזמן זה, כלל הסטודנטים וחברי הסגל ישתתפו באירוע לציון 100 הימים יחד עם נציגי משפחות חטופים ברחוב בני אפרים הסמוך למכללה. בנוסף, בשעות 13:00 ו-17:00, יוקרן סרט העדויות NOVA# במתחם החדשנות בקמפוס אפקה.
11 צפייה בגלריה
נופר בוכשטב, אחותו של החטוף יגב בוכשטב, בעצרת ההזדהות של מכללת אפקה
נופר בוכשטב, אחותו של החטוף יגב בוכשטב, בעצרת ההזדהות של מכללת אפקה
משמאל: נופר בוכשטב, אחותו של החטוף יגב בוכשטב, בעצרת ההזדהות של מכללת אפקה
אוניברסיטת רייכמן תערוך עצרת הזדהות ותמיכה במשפחות החטופים בשבי החמאס, בהובלתו של הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון האוניברסיטה, פרופ' אוריאל רייכמן. העצרת תתקיים בשעה 13:00 ברחבת רדזינר שבקמפוס. בין הנוכחים בעצרת מר דורון סולומון, הנמנה בין המשפחות המפונות מקיבוץ כפר עזה, שנקלטו במעונות הסטודנטים שבאוניברסיטה. צפויים לנאום גם רוני רומן, אחותה של ירדן גת-רומן ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים, ועמרי שתיוי, אחיו של עידן שתיוי החטוף בשבי החמאס.
מכללת "בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים" הקימה מיצב פעיל של הזדהות שכולל 136 כני ציור, כמספר החטופים והחטופות, שהוצבו ברחבת הלובי המרכזי בכניסה לקמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל. עשרות סטודנטים מהמחלקות השונות, בחרו להביע תמיכה וסולידריות באמצעות כתיבה ואיור על גבי הגיליונות הצהובים.
ב"תילתן - המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה", קיבלו הסטודנטים סרטים צהובים לדש הבגד, והדגלים האייקונים שמתנופפים על גג המכללה בימים שבשגרה, הוחלפו לדגלים צהובים המזוהים עם המאבק להחזרת החטופים.
המכללה האקדמית הדסה ירושלים הצטרפה ליוזמה של מטה החטופים והנעדרים' ועצרה את פעילותה לציון 100 ימים של שבי. מאות סטודנטים, אנשי סגל ועובדי המכללה ענדו סרטים צהובים ומדבקות עם הכיתוב: "מחזירים את כולם עכשיו". בנוסף, נערך טקס בהשתתפות הסטודנטית הדר תפארת, בת הזוג של אחיו של יגב בוכשטב החטוף, שהקריאה קטע שכתבה אימו של יגב.
לציון 100 ימים למלחמה, ובמסגרת תכנית "קרב" של משרד החינוך בהובלת החברה למתנ"סים, ילדי שדרות המפונים יצרו קוביית רגשות ומשאלות, עליה כתבו את תחושותיהם בעקבות אירועי 7 באוקטובר ואת תקוותיהם למה שהיו רוצים שיקרה ביום שאחרי המלחמה.

עדכנו אותנו

עורכים טקס או מציינים באירוע את יום ה-100 לשבי החטופים? עדכנו אותנו בכל פרטי האירוע במייל - ofir-a@ynet.co.il.