אמש (יום ב') התקיים בכפר סבא בפעם החמישית אירוע "גיבורי וגיבורות היופי" למען 109 שורדי ושורדות שואה, מטעם עמותת "מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים". השנה בשונה משנים קודמות השתתפו גם שורדי שואה – גברים.

האירוע התקיים בנוכחות השרים פנינה טמנו שטה, מירב כהן, זאב אלקין, עודד פורר ואלעזר שטרן וראש העיר המארחת רפי סער. השרה לשוויון חברתי כהן נפגשה עם שני זוגות שורדי שואה שרקדו טנגו - יבגני קוזנצוב, וטרן ממלחמת העולם השנייה, ולריסה דמידוב; ומיכאל (גם הוא ויטרן מהמלחמה) ומרינה רוגובוי. השרה אף הצטרפה לריקוד עם שני זוגות הגיבורים.
יחד עם השרה תמנו שטה נחגגו ימי הולדת לשורדי שואה, בהם אסתר כהן מחבל לכיש שציינה בשבת האחרונה 100. הזוג ישראל ולודמילה לוין שציינו 70 שנות נישואים זכו לברכה מיוחדת.
בחציו הראשון של היום נהנו שורדות ושורדי השואה מארוחת בוקר מפנקת, עברו טיפולי יופי, תספורת, מסאג', ולרשותם הוצבו עמדות יצירה ומשחקי חשיבה. בחלקו השני של האירוע כל הגיבורים עלו לבמה וקיבלו כתר וסרט – "גיבור/גיבורת היופי". הזמרת אילנית הופיעה עם שלושה שירים לצד להקת חיל האוויר ולהקת השווים של הקונסרבטוריון של כפר סבא, המשלבת זמרים וזמרות בעלי צרכים מיוחדים. עוד הופיע הזמר גילי ליבר, סולן להקת גאיה, שריגש במיוחד עם השיר "יחד לב אל לב".
1 צפייה בגלריה
שורדות שואה שורדי שואה אירוע יופי
שורדות שואה שורדי שואה אירוע יופי
עונדים את הסרט. "מיזם מחמם לב ומרגש"
(צילום: עמוס לוזון צלמים)
יוזמת האירוע היא אל"מ (מיל') רונית לב, בעקבות רעיון שעלה לפני שבע שנים על אדמת פולין, כאשר יצאה למסע במסגרת הצבא. המטרה: לשמח ולהגשים חלום למספר גדול נשים גיבורות ולתת להן הזדמנות ליום אחד לקבל את מלוא תשומת הלב, לשמוח ולהתפנק כפי שלא זכו בצעירותן. האירוע שם דגש על הקשר הבין דורי, ולכן משתתפות בו לוחמים ולוחמות בצה"ל.
"זכות גדולה להוביל מיזם מחמם לב ומרגש", אומרת לב. "לא תיארתי לעצמי שאירוע חד פעמי - ביום ההולדת ה-70 למדינה - יהפוך למסורת. התחייבתי ואמשיך".
‎באירוע השתתפו בהתנדבות גם מספר רב של פורשות צה"ל מטעם ארגון "פו-רשת", ששירתו בתפקידי מפתח והשתתפו במסע "עדים במדים". כמו כן לקחו חלק באירוע יו"ר עמותת פליטי חבר העמים וברית המועצות בהנהלת יהודה דוידוב ואנשיו.
את המשתתפים ליוו חיילים, לוחמים ולוחמות של חטיבת החילות וההצלה של פיקוד העורף. כמו כן, לקחו חלק כתרומה לחברה ולמען השורדים חיילים ומפקדים של יחידת מופת של אגף כוח האדם בצה"ל.