על רקע המלחמה בעזה וגל המחאה האנטי-ישראלי בעולם ובמיוחד באירופה, רשמה השבוע עמותת 'נא לגעת' הישג מרשים ומכובד כשהעפילה לגמר בתחרות Essa2023 לשירותים החברתיים באירופה, שהתקיימה השנה בעיר זאגרב בקרואטיה, בחסות ארגון European social networks. הנושא המרכזי השנה בתחרות היה "קידום הטיפול הממוקד באדם" (Promoting Person-centred Care).
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל נא לגעת אורן יצחקי בתחרות האירופית לארגונים חברתיים שהתקיימה בזאגרב, קרואטיה
מנכ"ל נא לגעת אורן יצחקי בתחרות האירופית לארגונים חברתיים שהתקיימה בזאגרב, קרואטיה
אחד משבעה ארגונים שהגיעו לגמר בקטגוריה. מנכ"ל 'נא לגעת' אורן יצחקי בתחרות Essa2023 בזאגרב
(צילום: European Social Network)
עמותת 'נא לגעת' מפעילה מרכז תרבות ייחודי בעולם, המהווה מודל חדשני לשילוב אנשים עם מוגבלויות חושיות בחברה, ומספק הצצה לתוך עולמם של אנשים חירשים ועיוורים. זהו הארגון הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות השירותים החברתיים האירופיים, ביחד עם יותר מ-200 ארגונים מכל מדינות אירופה. הוא זכה להוקרה מיוחדת כאשר העפיל לגמר, , לצד שבעה ארגונים נוספים, בקטגוריית התמיכה בעובדים ותעסוקה בזכות הכשרה והעסקה של עובדים עם מוגבלויות חושיות במרכז 'נא לגעת'.
מבין עובדי מרכז 'נא לגעת' יותר מ-70 אחוז הם עיוורים, חירשים ועיוורים-חירשים. הם משחקים בהצגות בתיאטרון 'נא לגעת', מדריכים בסדנאות אור וחושך העוסקות במגבלות חושיות, וגם ממלצרים במסעדת החושך המצליחה 'בלאקאאוט', ומדגימים בצורה הטובה ביותר כיצד לשלב אנשים עם מוגבלויות בחברה.
3 צפייה בגלריה
סדנה להיכרות עם שפת הסימנים שהעבירו מתנדבי נא לגעת לילדי המפונים מיישובי הדרום
סדנה להיכרות עם שפת הסימנים שהעבירו מתנדבי נא לגעת לילדי המפונים מיישובי הדרום
סדנה להיכרות עם שפת הסימנים שהעבירו מתנדבי 'נא לגעת' לילדי המפונים מיישובי הדרום
(צילום: 'נא לגעת')
3 צפייה בגלריה
במסעדת "נא לגעת"
במסעדת "נא לגעת"
בתוך המסעדה בחשכה של 'נא לגעת'
(צילום: 'נא לגעת')
אורן יצחקי, המנכ"ל: "לפני הגמר הבטחתי שאם ננצח, אקדיש את הפרס לזכרה של רות פרץ, בעלת הצרכים המיוחדים שנרצחה במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. לצערי לא זכינו בתחרות, אבל רות תישאר בלבנו לעד"

"גאווה אישית וגאווה ישראלית"

"כמרכז תרבות, אנו פועלים ברוח ערכי דמוקרטיה, סובלנות, קבלת האחר, הכלה ושוויון", אומר אורן יצחקי, מנכ"ל העמותה. "בימי המלחמה חשוב לציין שאלה הם אותם הערכים שמדינת ישראל דוגלת בהם ותומכת בקידומם. גיוון חברתי הוא ערך מרכזי ב-DNA הארגוני שלנו, להפגיש אנשים מתרבויות שונות, לטפח את הגמישות המחשבתית להכיל דעות שונות ואף לפתח רגשות חיוביים כלפי אנשים מקבוצות שונות".
"ההגעה שלנו לגמר היא הכרה במודל החלוצי והייחודי שלנו לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה בכלל, ובתחום התרבות בפרט. להיות חלק מקבוצת הארגונים המובילים באירופה, שהופכים את העולם בו אנחנו חיים לעולם טוב יותר, זו גאווה אישית שלי, גאווה ארגונית וגם גאווה ישראלית ענקית. לפני הגמר הבטחתי שאם ננצח, אקדיש את הפרס לזכרה של רות פרץ, בעלת הצרכים המיוחדים, שנרצחה במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. לצערי לא זכינו, אבל רות תישאר בלבנו לעד".