בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
אם יש נושא המחבר כמעט את כולם וחוצה תרבויות ומגזרים, זה הרצון למצוא אהבה. בשנים האחרונות עברה זירת הדייטים כמעט באופן מוחלט אל הרשתות החברתיות ולאפליקציות. השפע והמבחר יוצרים בלבול ולפי הנתונים יש עלייה בתופעת הרווקות המאוחרת.
שני (‭28‬) מבית-שאן הייתה בדיוק במקום הזה. "חיפשתי זוגיות בכמה אפליקציות והגעתי לאתר של עמותת חיבורים", היא משתפת. גם בנימין מהיישוב חריש (‭,(29‬ שחיפש זוגיות זמן רב בכל האפליקציות ואתרי ההיכרויות, הגיע במקרה למיזם של חיבורים. השניים נפגשו בפעם הראשונה לפני כחצי שנה במסגרת המיזם והקליק היה מהיר. בשבוע שעבר הם כבר עמדו נרגשים מתחת לחופה.
1 צפייה בגלריה
בנימין ושני אודסר שהתחתנו ממש לפני שבוע בזכות עמותת חיבורים
בנימין ושני אודסר שהתחתנו ממש לפני שבוע בזכות עמותת חיבורים
בנימין ושני אודסר שהתחתנו ממש לפני שבוע בזכות עמותת חיבורים
(צילום: דובי ריין)
עמותת חיבורים, שמפעילה יותר מ‭300- ‬ מתנדבים מכל רחבי הארץ, מסייעת כל השנה בליווי אישי לרווקים ולרווקות למצוא זוגיות – דתיים, חילוניים, שמאל וימין. הסיפורים מרגשים, עם מעל ‭ 400‬ מתחתנים רק בחמש השנים האחרונות.
שני ובנימין מספרים על התהליך שעברו. "לכל אחד מאיתנו הצמידו מנטורית או מנטור שליוו אותנו בתהליך, הכירו אותנו לעומק ועשינו יחד איתם תהליך אישי משמעותי".
בנימין חושף שנהג לפסול נשים רק לפי התמונה. "לא הייתי יוצא עם אף אחת מבלי לראות לפני כן תמונה שלה וזה אף פעם לא הלך. שני היא בעצם הבחורה הראשונה שיצאתי איתה בלי לראות תמונה. הייתי בסך הכל חודש במיזם, המנטורית אמרה לי שזו הזדמנות – והשאר היסטוריה", הוא מחייך.
בזכות הליווי וההיכרות המעמיקה, גם שני משתפת שבנימין הוא הראשון שפגשה דרך חיבורים. "התחלנו לצאת באחד בספטמבר ומאז זה רץ", מספרת שני, "יש לנו ליווי של מנטורים ויועצים זוגיים גם עכשיו, אחרי החתונה. זה היה ממש מהיר, אף אחד לא עיכל. אבל עכשיו כולם ממש מפרגנים וכל מי ששומע רושם את החברים שלו לפרויקט".
מתוך הבנה ש"אחרי המעשים נמשכים הלבבות", העמותה אירגנה פלטפורמה שבה הם יכולים לתת מעצמם לאחרים ולהתנדב, ועל הדרך להכיר אנשים איכותיים ולמצוא אהבה. יעל שפירא, מנכ"לית העמותה, מספרת: "התחלנו בתקופת הקורונה וראינו שכשנמצאים בעשייה ומחזירים חזרה לחברה זה מחיה אותך, פותח את הלב. עשינו אירועי התנדבות כמו קטיף תותים או גיזום מטע, שיפצנו מועדוניות של נוער בסיכון וארזנו חבילות מזון. החבר'ה ממש התרגשו לצאת מהבית. אנחנו פוגשים את האנשים במקום כואב. אנשים מצליחנים, עם הרבה חברים, שחוזרים למיטה לבד", מסבירה שפירא, "יש סיפוק כשמישהו אומר לך בסוף תהליך 'חיפשתי זוגיות אבל מצאתי את עצמי'. וכשהוא מצא את אהבת נפשו זאת בכלל חגיגה. זה נס".
לקראת יום המעשים הטובים, שיתקיים השנה ב-‭14‬ במרץ, חיבורים, בשיתוף עמותת "שגרירים בלב", יוזמים מפגש התנדבות בירושלים שבו עשרות רווקים ורווקות יכינו חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח – ואולי על הדרך גם ימצאו את החצי השני.
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון