"כל חיינו אנחנו תומכים ופועלים למען בעלי החיים", מספרת סימה סימון (50), המתגוררת עם בן זוגה, ארבעת ילדיהם וארבעה חיילים בודדים שחיים עם המשפחה, במושב ינוב. "לאחרונה חברתנו הונפקה בנאסד"ק ויש לנו אפשרות לפעול אף יותר למען בעלי החיים", היא מוסיפה.
"לפני כשלוש שנים וחצי היינו קצת בקטע של מכוניות מיוחדות. תחת התחביב הזה ראינו מודעה על רכב אספנות, אלפא רומאו ספיידר. אוטו במצב נדיר וסקסי במיוחד. הלכנו, ראינו, קנינו. נהנו ממנו תקופה ושמרנו עליו מאוד. הוא במצב אפילו טוב יותר ממה שקנינו אותו", מחייכת סימון ומוסיפה: "מאז שהבן שלי התגייס, אין לו כמעט שימוש. זה בדיוק מה שהוביל אותי לרעיון למנף אותו למען בעלי החיים".
5 צפייה בגלריה
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
"אוטו במצב נדיר וסקסי במיוחד"
לאחר מחשבה ממושכת הבינה סימון שמכירת המכונית שמוערכת בכ-116,000 שקלים תייצר תרומה נאה, אבל אולי יש דרך נוספת למקסם את התרומה. משפחת סימון ביררה את האפשרות לערוך הגרלה וגילתה שמדובר בהפקה שלמה שדורשת תהליך מורכב מול משרדי הממשלה, עורך דין שיטפל בביורוקרטיה והמתנה ממושכת. מנגד הבינה שמהלך כזה עתיד להגדיל את התרומה במאות אחוזים והחליטה לצאת לדרך.
"חשבתי איך אפשר לקחת את הרכב ולא רק למכור אותו ולתרום את הכסף, אלא איך אפשר גם למנף אותו גם מבחינת ערכו הכספי וגם מבחינת חינוך ומודעות לנושא", מסבירה סימון. "התחלתי לחקור את רעיון ההגרלה. גיליתי שצריך אישור מסודר ממשרד האוצר לעריכת הגרלה, חיפשתי עורך דין ורואה חשבון והגשנו את הבקשה. כל התהליך לקח יותר משנתיים, אבל קיבלנו את האישור ממשרד האוצר, היינו מוכנים מבעוד מועד ותוך חודשיים כל תשתיות הפרויקט היו מוכנות ויצאנו לדרך".
5 צפייה בגלריה
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
הסיכוי לזכייה במכונית 1:8,000
עכשיו נותר רק לבחור לאן הכסף ייתרם. "שיתוף פעולה של עמותות בגיוס כספים כמעט ולא קיים וחבל כי המינוף וסיכויי ההצלחה מאוד גדלים כמו בכל שיתוף פעולה אחר", מסבירה סימון "שלוש העמותות בהן אנו תומכים משלימות אחת את השנייה בתחום בעלי החיים ועובדות בשיתוף פעולה מדהים".
העמותה הראשונה "להתחיל מחדש", עוסקת בחילוץ והצלה של בעלי חיים. המקלט מטפל ומשקם בעלי חיים שחולצו מהרחובות ומתעשיות החי, העמותה "למען חיות הבר", הוקמה במטרה להציל, לטפל ולשקם חיות בר במצוקה ופועלת רבות להסברה וחינוך לכיבוד ושמירה על הטבע ובעלי החיים, ועמותת "אנימלס", פועלת למען הגנה על בעלי חיים במשקים המתועשים במספר זירות: חקיקה, חקירות, עידוד מעבר לתזונה מהצומח ("אתגר 22"), חינוך והסברה.
5 צפייה בגלריה
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
עייר צעיר במקלט החמורים של עמותת "להתחיל מחדש"
"מה שחסר לנו זה עוד ועוד חשיפה"
"לעמותות בישראל קשה מאוד לגייס תרומות, בטח ובטח לעמותות למען בעלי חיים שנמצאות בתחתית הרשימה אחרי חולי סרטן, ניצולי שואה, ילדים בסיכון, משפחות נזקקות וכו'. כל עמותה מוצאת את עצמה נלחמת על כל תרומה" מוסיפה סימון. "עם ישראל מתגייס כל פעם מחדש לתרומה לעמותות הללו, אבל לצערנו הן כל הזמן במלחמת הישרדות וכל יום יש יותר עוד ועוד בעלי חיים שצריכים עזרה".
כך נמצאת בעיצומה בימים אלו מכירת כרטיסים להגרלה של רכב האספנות הנדיר - אלפא רומיאו ספיידר שנת ייצור 1975, גג נפתח, עיצוב איטלקי ברמה גבוהה ולאחר טסט. מדובר ברכב עם מנוע קדמי, הנעה אחורית, 4 צילינדרים, מעל 120 כוחות סוס ומנוע 2 ליטר.
5 צפייה בגלריה
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
קיפוד קטן המטופל בעמותה למען חיות הבר
ישנם סה"כ 8,000 כרטיסי הגרלה. כל כרטיס הגרלה עולה 250 שקלים. כל אחד יכול לרכוש כמה כרטיסים שהוא רוצה ועד 10 כרטיסים ברכישה אחת. "נמכרו כבר כמה אלפי כרטיסים ואנחנו מקווים שכל הכרטיסים יימכרו ושנגייס את כל הכסף החשוב הזה לשלוש העמותות", מסכמת סימון. "הצלחת הפרויקט תשיג מטרות חשובות נוספות כמו חינוך ומודעות ותיתן לי את הכוח להוציא אל הפועל רעיון נוסף למען בעלי החיים. אני ממש עובדת בזה כבר שבועות ואמשיך כך עד שנמכור את כל הכרטיסים. לא מעט אנשים קונים יותר מכרטיס אחד כדי להגדיל את סיכוייהם לזכות, מה שחסר לנו זה עוד ועוד חשיפה כי המון אנשים לא שמעו על זה. אז בבקשה תשתפו ותשתתפו בפרויקט החשוב הזה", מבקשת סימון.
5 צפייה בגלריה
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
הגרלת מכונית למען בעלי החיים
גדי המטופל ע"י עמותת "להתחיל מחדש"
  • לפרטים נוספים, תקנון ההגרלה והשתתפות בה לחצו כאן.