3 צפייה בגלריה
נפטלי בנט פנינה תמנו-שטה יצחק הרצוג אביגדור ליברמן בני גנץ טיטי איינאו סנדרה שרה יולי אדלשטיין
נפטלי בנט פנינה תמנו-שטה יצחק הרצוג אביגדור ליברמן בני גנץ טיטי איינאו סנדרה שרה יולי אדלשטיין
חלק ממשתתפי ועידת העלייה והקליטה ב-11 באוקטובר
(צילום: קובי קואנקס, עדן לביא, אביגיל עוזי, אבי אוחיון, לע"מ, AFP)
איך נמשכה העלייה לישראל בזמן מגפת הקורונה, מה הפתרון לסוגיית שיטור-היתר כלפי אוכלוסיית יוצאי אתיופיה, במה עדיין נלחמים העולים מברית המועצות לשעבר, והאם עולה תמיד נשאר עולה? בשאלות אלו ונוספות תעסוק ועידת העלייה והקליטה של "ידיעות אחרונות", ynet ו"ווסטי", בשיתוף משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. הוועידה תיערך ב-11 באוקטובר ותשודר בשידור חי באתר ynet לקראת יום העלייה של שנת 2021.
הוועידה שאותה ינחו טיטי איינאו - שסיפור העלייה שלה מאתיופיה והקליטה בארץ מעורר השראה - ואטילה שומפלבי מגיש ynet, תתמקד בהצלחות וגם באתגרים שמציבה קליטת העלייה בישראל בימים אלו.
העלייה לארץ לא פסקה אף פעם. עוד מימי טרום המדינה ועד היום, אפילו בימי השיא של משבר הקורונה, יהודים המשיכו לעשות עלייה. הם באו מכל קצות הגלובוס, כפי שחזה בנימין זאב הרצל בספרו "אלטנוילנד", כשאמר שיש להפוך חלום למציאות. לאורך השנים החזון התממש ועלו לכאן יהודים מכל העולם שעיצבו את דמותה של מדינת ישראל והשתלבו בכל תחומי החיים, אך עדיין, גם היום, יש קשיי קליטה.
3 צפייה בגלריה
העלייה מאתיופיה הושלמה
העלייה מאתיופיה הושלמה
מתי תתממש ההחלטה להעלות את שארית יהודי אתיופיה? השרה תמנו שטה תענה בוועידה
(צילום: שאול גולן)
בוועידה ישתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה רונן כהן, ומנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ'.
השרה תמנו שטה תתייצב לריאיון פתוח על האתגרים מול גורמי הבריאות בהמשך העלייה לישראל גם בשיא התחלואה ותענה על השאלה הקשה - מתי הממשלה הנוכחית תעמוד בהחלטה שכבר הוכרזה על ידי ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו ב-2015 להעלות את כל שארית יהודי אתיופיה.
3 צפייה בגלריה
ועידה מיוחדת שתועבר בשידור חי ב-11 באוקטובר
ועידה מיוחדת שתועבר בשידור חי ב-11 באוקטובר
ועידה מיוחדת שתועבר בשידור חי ב-11 באוקטובר
ח"כ אדלשטיין יספר על ההקרבה העצומה שעשה כדי לעלות לישראל בימים בהם מי שניסה לעזוב את רוסיה נקרא, בוגד ועל התואר שהוא גאה בו במיוחד - אסיר ציון.
עוד ישתתפו בוועידה נשים ואנשים שכולנו מכירים ויש להם סיפור עלייה מרתק - בהם השחקנית המוערכת סנדרה שדה, שתספר את סיפור העלייה שלה מרומניה למעברה בבת ים; ואלקס ריף, מנכ"לית עמותת "לובי המיליון" שכתבה את ספר השירה "טיפשונת משטרים" על חוויותיה כעולה חדשה בישראל, ותספר על אלפי העולים מברית המועצות לשעבר שמתקשים לממש זכויות בסיסיות כמו להתחתן בארץ.