בשיתוף תנועות הצופים ובני עקיבא
כבר יותר משלושה חודשים שחיילי וחיילות צה"ל לוחמים בגבורה בחזיתות לצד המפקדים, המפקדות וראשי הצבא. רבים מהם השאירו חיים שלמים מאחור, ויום יום הם מסכנים את חייהם, עושים ימים כלילות בתנאים המורכבים ביותר למען ביטחוננו.
מתוך רצון לחזק את הצבא, על המנהיגות, המחויבות וההקרבה, לצד ההתעשתות ולקיחת האחריות לאחר פרוץ אירועי 7 באוקטובר, שתי תנועות נוער מובילות - הצופים ובני עקיבא יוצאות למהלך בו הן ירתמו את הציבור לומר לצה"ל "תודה": "תודה שאתם נלחמים, תודה שאתם שם – בשבילנו, תודה שאתם השראה של מסירות ואומץ לב לדורות הבאים ותודה שאתם לוקחים אחריות, גם ברגעים הקשים".
"לא מעט חיילים, קצינים ומפקדים – יוצאים בימים אלה הביתה, לעתים לתוך שיח ציבורי מקוטב, וחשוב שידעו: העם כולו עומד מאחוריהם" אומר אלעד סנדרוביץ', מזכ"ל הצופים.
וכך ביום חמישי הקרוב, הצופים ובני עקיבא יחברו יחד ליום הוקרה ותודה משותף. בשעה 16:00 יעמדו חניכי שתי התנועות במספר תחנות רכבת ברחבי הארץ, וימתינו לחיילים ואנשי המילואים שחוזרים הביתה לסוף שבוע, עם שלטי הוקרה, פרחים ומטעמים – כדי להגיד תודה פנים מול פנים. שתי התנועות מזמינות את הקהל הרחב להצטרף ליום התודה. התנועות יקיימו פעילות במוקדים השונים, יחלקו שי לחיילים ויביעו את הערכתם בשם החברה הישראלית לצה"ל מפקדיו וחייליו. ברשימת המוקדים - תחנות הרכבת עפולה, יקנעם, חיפה – חוף הכרמל, חדרה, בנימינה, בית יהושוע, כפר סבא, רעננה, הרצליה, פתח תקווה, תל-אביב סבידור מרכז, ראשון לציון משה דיין, מודיעין מרכז, ירושלים תחנה מרכזית, באר שבע רכבת מרכז.
"תנועת הצופים מחנכת את חניכיה וחניכותיה על ערכי ערבות הדדית, נתינה ומעורבות חברתית", ", אומר אלעד סנדרוביץ, מנכ"ל תנועת הצופים. "אנו פועלים בכל עת, ובמיוחד בתקופה קשה זו, למען החברה והקהילה ולמען חינוך לעשייה ערכית, גיוס משמעותי לצה"ל ונטילת חלק במשימות לאומיות-חברתיות שונות. הפעילות המשותפת שלנו עם תנועת בני עקיבא לחיזוק כוחות הביטחון וחיילי צה"ל מביאה לידי ביטוי את הפסיפס החברתי המגוון בעם ואת הלכידות החברתית, שמתקיימת הלכה למעשה בין תנועות הנוער".
יגאל קליין מזכ"ל בני עקיבא מחזק את דבריו ומוסיף: "בשדות הקרב צה"ל מגלה את עוצמת העם הזה. בשלושת החודשים האחרונים העם הזה קם כאריה לניצחון האור כשחיילי צה"ל ומפקדיו מובילים את המערכה באחדות, בנחישות ובמסירות. תנועת בני עקיבא מגדלת את חבריה לחיים של תורה, שליחות, ציונות ורוח גדולה וברגעים אלה בוקעת מכל לב התקווה שנדע ללמוד מצה"ל את החיבור העמוק שמאחד את עם ישראל. בחיבור הזה יחד עם תנועת הצופים בוקעת מעל הכול אמירה פשוטה בשם הדורות הבאים הגדלים בתנועותינו ובשם העם כולו: תודה!". אנו מזמינים את הציבור כולו להצטרף אלינו, למפגן של אחדות, לחבק ולשמח את חיילי צה"ל ומפקדיו".
"הייתה לי הזכות להגשים את החלום והייעוד שלי"
אחד המשתתפים במיזם, הוא בועז זוסמן, בן 16, מסניף ירושלים מרכז של בני עקיבא, שזה עתה שכל את אחיו הגדול – רס"ל (במיל') בן זוסמן ז"ל שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה והותיר אחריו צוואה ("אני שמח ומודה על הזכות שתהיה לי להגן על הארץ היפה שלנו ועל עם ישראל. גם אם יקרה לי משהו, אני לא מרשה לכם לשקוע בעצב. הייתה לי הזכות להגשים את החלום והייעוד שלי") – צוואה שריגשה מדינה שלמה. בועז פעיל בבני עקיבא כבר מכיתה ד' כשגם אחיו בן התחנך במשך שנים בסניף. במסגרת פועלו בתנועת בני עקיבא, בועז עסק בהנצחת בוגרי הסניף, חללי צה"ל, שנפלו במלחמה.
בועז לא תיאר לעצמו שיום אחד הוא ייפגש עם השכול במקום הכי אישי וקרוב. "לפני חודש, ביום שישי, ה-1 בדצמבר שאלתי את אחת מהנערות בסניף איך אפשר יהיה להנציח את אחיה שחר ז"ל, וכעבור יומיים, ב-3 בדצמבר, אחי נהרג. ואז אותה נערה שלחה לי הודעת ניחומים", מספר בועז. "אחרי ה-7 באוקטובר, בן לא קיבל אמנם צו 8, אבל הוא מיהר להתגייס ולצאת למילואים בגדוד 601, הנדסה קרבית. באחד המבצעים, בן נכנס ראשון לבית, ונתקל במחבלים. הנפילה של אחי, שהיה בן 22 בסך הכול, שינתה הכול, שום דבר לא יהיה מה שהיה לפני. זה קשה מאוד, אבל אנחנו נהייה חזקים. חזקים בשביל בן, שיהיה גאה בנו, כמו שאנחנו גאים בו".
בועז, תלמיד כיתה י"א בתיכון הימלפרב מתכונן להתגייס לקרבי, וזאת למרות השכול המשפחתי. "אני רוצה להגיע הכי רחוק והכי טוב, שאני מסוגל. ועד אז חשוב לי לחזק את החיילים, כדי שהם יחזקו אותנו וילחמו טוב ויתנו עבודה. אני חושב שהחברה הישראלית בהחלט מוקירה תודה לצה"ל".
2 צפייה בגלריה
משפחת זוסמן בהרכב מלא לפני נפילתו של בן  (בחזית התמונה). בועז במרכז התמונה מאחור
משפחת זוסמן בהרכב מלא לפני נפילתו של בן  (בחזית התמונה). בועז במרכז התמונה מאחור
משפחת זוסמן בהרכב מלא לפני נפילתו של בן (בחזית התמונה). בועז במרכז התמונה מאחור
(צילום: באדיבות המשפחה)
גם כנרת סנדור, שמיניסטית ממגמת אמנות, בתיכון לאמנויות בירושלים, הנמנית על שבט הצופים "לביא" ביישוב הקהילתי ענתות תשתתף במיזם התודה. "חשוב לתמוך ולעודד את צה"ל ואת כל המערך שמשתתף במלחמה, גם בדברים הקטנים, כמו אוכל וציוד לחימה. להראות להם ולהן, שהם לא לבד ושתומכים בהם מאחור. זה משמעותי עבור הרוח של הצבא והעם כאחד", אומרת כנרת. "מאז שפרצה המלחמה, הקמנו בענתות מרכז תמיכה, גם למען משפחות החטופים והחטופות. הכנו בין היתר ארוחות עבור חיילי מילואים בכריכים לבסיס הסמוך אלינו".
כנרת בת ה-17 וחצי פעילה בצופים כבר מכיתה ד' ("בשבילי הצופים, זה כמו משפחה שנייה. הבית השני"), ובשנים האחרונות היא הייתה מדריכה. בימים אלה, כנרת מרכזת את השבט, יחד עם חברתה עדן חן. השתיים מחליפות את הרכז הקבוע, רז, שיצא ב-7 לאוקטובר לשירות מילואים בצנחנים. "אני אחראית על כל הלוגיסטיקה ונמצאת בקשר עם ההורים והיישוב, בעוד עדן מופקדת על ההדרכה", מדווחת כנרת. "חשוב לנו להעביר ידע ואקטואליה ולהפיג מתחים, שהצטברו במהלך השבוע. רז שמאוד תורם לשבט ולאווירה מאוד חסר לנו ואנחנו מקוות שהוא יחזור במהרה, בריא ושלם".
אחרי שכנרת תסיים את הבגרויות והתיכון היא תצא לשנת שירות ובהמשך תתגייס לצה"ל. "אני אלך כמובן לקרבי ומקווה לשרת בחטיבת החילוץ פלח"ץ – פלוגות חילוץ והצלה. אני רוצה לעשות שירות משמעותי. בכלל אני מאמינה, שכשאתה תורם, אתה מקבל בחזרה וזה ממלא אותך".
  • המעוניינים להצטרף ליום התודה מוזמנים להגיע לאחד מהמוקדים שברשימה החל מהשעה 16:00, ולהצטרף לחניכי ובוגרי שתי התנועות, ולומר תודה.
------------------
רוצים להראות לצה"ל ולמפקדיו – שהחברה הישראלית כולה מאחוריהם? מוזמנים להעלות לרשתות החברתיות:
הוסיפו האשטג: #כולנועםצה"ל,
הוסיפו את הסאונד:
ותייגו אותנו:
באינסטגרם: @ynetgram
בטיקטוק: @ynet
-----------------
בשיתוף תנועות הצופים ובני עקיבא