הכלבים והחתולים, לצד חיות בית נוספות, חווים גם הם את ימי המלחמה הקשים והאזעקות, כל חיה בדרכה שלה. בעלים לוחמים שנמצאים בצבא או מגויסים למילואים ואנשי כוחות הביטחון וצוותי רפואה, נאלצים בשל עבודתם לזנוח את חברם הטוב ולשנות את הרגלי הטיפול בו. חלק מבעלי החיים מתגוררים עם בעליהם בדרום הארץ וסובלים מאזעקות, קולות נפץ מבהילים, ולמרות שהם לא מדברים את השפה שלנו, הם חשים במה שמתחולל.
יובל חי, מאמנת כושר בת 24 מחיפה, לקחה יוזמה, ומבין כל ההתנדבויות שכבר הציפו את המדינה, הצליחה לזהות תחום שעדיין לא טופל וקבל תשומת לב ראויה. "היוזמה באה לעזור לאנשי כוחות הביטחון והרפואה, שיש להם כלב או חתול או כל בעל חיים שזקוק לטיפול, והם כרגע לא נמצאים בבית ואין להם יכולת לתת לו את הטיפול הנדרש ותשומת הלב", היא מספרת. "אני רוצה לקשר בינם לבין האנשים שמוכנים והסכימו להתנדב. יש אנשים שמיהרו לצאת לעבודה או למילואים ושמו את הכלב אצל אנשים שלא יכולים לטפל בהם, וזה עלול לגרום להזנחה. זה רלוונטי גם לבעלי החיים של תושבי הדרום וכלבים שננטשו שם – אז כאן אנחנו נכנסים ורוצים לעזור. יש היענות, ולאט־לאט אנחנו מפיצים את הבשורה".

הדוגיסיטרים המתנדבים ישמרו על חיות המחמד של אנשי כוחות הביטחון
מתנדבים ישמרו על חיות מחמד של אנשי הביטחון והרפואה (לחצו להצטרף לקבוצה)
הפתרון הגיע דרך הרשתות החברתיות, כשיובל התלבטה עם חבריה איך ניתן לעזור בשעת החירום הזו. "הרגשתי שאני צריכה לעשות עוד משהו, להניע אנשים ולהניע יוזמות. חברה כתבה לי שבטוח יש כלבים עזובים איפשהו בגלל הנסיבות והציעה שנעזור להם. פניתי לחברה אחרת, שירה קריספל, שאוהבת כלבים. במקרה היא גם מעצבת גרפית, היא עיצבה מודעה (בתמונה), פירסמנו בפייסבוק ובווטסאפ וזה התחיל לרוץ", סיפרה יובל.
"ההתנדבות הזו בימים כאלה מאוד חשובה. כולם רוצים להתנדב ולעזור ויש הירתמות מטורפת מהאזרחים. אני באמת חושבת שצריך למצוא את הכוחות שלנו לדברים הספציפיים, זה לא יעזור אם כולם יעשו אותו דבר וישלחו לחיילים עוד מיליון עוגות. צריך לנתב את הכוחות לדברים שיעזרו ויענו על הצרכים של כולם. ואני באמת חושבת שזו רק ההתחלה והאזרחים יעשו עוד הרבה יוזמות מדהימות בהמשך".