מתקפת הטרור ביישובי העוטף ומלחמת "חרבות ברזל" שבאה בעקבותיה המחישה עד כמה הציבור הישראלי רוצה ומצליח לפעול למען חברה שוויונית ומאוחדת. היוזמות האזרחיות הרבות ורוח ההתנדבות הציבורית מעוררת ההשתאות הוכיחו שהמוטיבציה להתנדב קיימת בציבור, ועל כן נדרשים כלים ואסטרטגיות לשמר אותה באופן יעיל ולאורך זמן, על מנת לקדם ערכים של שוויון וצדק חברתי.
עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון הציעה לעמותות נוספות העוסקות בשוויון הזדמנויות בכל המגזרים לשתף פעולה בתוכנית מיוחדת להכשרה של פעילים חברתיים ומנהיגי קהילה מקומיים. התוכנית תתמקד בהפעלה ובגיוס של מתנדבים לטובת יוזמות לצמצום פערים חברתיים.
2 צפייה בגלריה
מרכז שינוע חברתי
מרכז שינוע חברתי
איך משמרים את המוטיבציה להתנדב ולסייע שמפגין הציבור לאורך ימי המלחמה. בתמונה: המרכז לשינוע חברתי בבית שמש
(ירון שרון)
התוכנית מציעה כלים מקצועיים וידע, והיא מיועדת לכל אזרח שמעוניין לפעול לצמצום הפערים בחברה הישראלית ולהיות סוכן שוויון גם ביום שאחרי המלחמה. את ההכשרה יעבירו אנשי מקצוע ופעילים ותיקים מהארגונים השותפים ליוזמה.
עידו לוטן: "עם פתיחת ההרשמה להכשרה זיהינו מספר גדל והולך של אזרחים ואזרחיות שהביעו רצון להגביר את מעורבותם בחברה, לפעול בשטח ולהיות סוכני שוויון"
עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסוןעידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
עידו לוטן, מנכ"ל "רוח טובה" ומיוזמי "בַּדֶּרֶךְ לְשִׁוְיוֹן" מסביר: "עם פתיחת ההרשמה להכשרה זיהינו מספר גדל והולך של אזרחים ואזרחיות שהביעו רצון להגביר את מעורבותם בחברה, לפעול בשטח ולהיות סוכני שוויון. אני מאמין כי הכלים שהם יקבלו בהכשרה, יחד עם כל העמותות השותפות, יצליחו ויסייעו בבניית חברה מאוחדת ושוויונית יותר למען כולנו".
נאדרה אבו דבי-סעדי, רכזת תעסוקת נשים בעמותת "נשים נגד אלימות" מסבירה מדוע להשתתף ביוזמה: "בשלושים שנים של פעילות בשטח, למדנו ששוויון אמיתי ושוויון הזדמנויות מתרחשים רק כשמערערים על מאזן הכוחות הקיים. בשבילינו, שוויון משמעותו לשמור את זכותן של כל הנשים לחיות חיים בטוחים, הוגנים, בצדק חברתי מלא ובאווירה של כבוד ללא אלימות, אפליה או דיכוי, על כל גווניהם. באמצעות 'בַּדֶּרֶךְ לְשִׁוְיוֹן' נצליח לפנות לקהל מתנדבים שיסייעו לקדם שוויון זכויות בקרב בני אדם".
2 צפייה בגלריה
סוכני שוויון
סוכני שוויון
"שוויון משמעותו זכותן של כל הנשים לחיות חיים בטוחים וללא אלימות"
(צילום Shutterstock)
ביוזמה שותפה גם עמותת "איגי", הפועלת להעניק מענה חברתי וסביבה בטוחה לנוער ולצעירים מהקהילה הגאה. "חוויית הארון, הבדידות, ההדרה והאשמה הם תוצר של סדר חברתי, המייצר אנשים שווים יותר ושווים פחות. אחת המטרות המרכזיות שלנו היא להיות חלק מקהילה שדורשת צדק. זו גם הסיבה שהחיבור למיזם הזה נכון כל כך לנו, ואנחנו מקווים שבעזרתו נצליח להגדיל את מעגלי ההשפעה שלנו ולצרף שותפים ושותפות נוספים לקחת חלק במאבק בסקסיזם, גזענות ולהט"בופוביה, בדרך לקידום של חברה צודקת יותר", מסרו מהעמותה.

מגיל 16 ובתשלום סמלי

ההכשרה מתאימה לפעילות ופעילים חברתיים מגיל 16 ומעלה, והיא מתקיימת בארבעה מפגשים בני שלוש שעות וחצי כל אחד. ההשתתפות כרוכה בתשלום סמלי של 100 שקלים. טפסי הרשמה ופרטים נוספים אפשר למצוא באתר "בדרך לשוויון". האתר מאפשר לכל אזרח לחפש ולמצוא משימות התנדבות קבועות או זמניות בעמותות ובמיזמים חברתיים בכל הארץ, על פי יכולותיו ורצונו.