ליגת האימהות בכדורשת, "מאמאנט", תקיים טורניר ייחודי וחינמי למען קהילת המפונות מהצפון ומהדרום. בטורניר, שנקרא "מנצחות ביחד" וייערך ב-26 בינואר בכפר סבא, צפויות לקחת חלק כ-240 נשים, בהן למעלה מ-70 אימהות שפונו מבתיהן בשל המצב הביטחוני.
סיגל יעקובי, תושבת קיבוץ כפר עזה, היא אחת מהן. ב-7 באוקטובר, יעקובי התחבאה במשך 30 שעות בממ"ד יחד עם בעלה, אמה המבוגרת ובנה, שנפגע כתוצאה מירי המחבלים שפרצו לביתם. בני משפחת יעקובי הם בין הבודדים בשכונה שהצליחו לשרוד את הטבח הרצחני.
2 צפייה בגלריה
הקבוצה שבה משחקת יעקובי. ''האימונים עזרו לי לקום מהספה"
הקבוצה שבה משחקת יעקובי. ''האימונים עזרו לי לקום מהספה"
הקבוצה שבה משחקת יעקובי. ''האימונים עזרו לי לקום מהספה"
"איבדתי את כל החברים שלי באותה שבת. כולם נרצחו או נחטפו. במשך חודשיים כמעט ולא קמתי מהספה בחדר המלון, ואז נתקלתי במודעה של 'מאמאנט', וכבר באימון הראשון הרגשתי שאני מצליחה שוב לראות את החלקים היפים של החיים, ובעיקר איזו חשיבות יש לספורט על הנפש וכמה שהוא מרפא", משתפת יעקובי. "אני ממליצה בחום לנשים נוספות, לא רק כאלו שחוו טראומה, להצטרף אלינו ולנסות. זה באמת עובד"
בדומה ליעקובי, גם אידה, תושבת קיבוץ מעין ברוך שבצפון, מעידה על עצמה שהיא לא מפספסת אף אימון, למרות עיסוקיה הרבים שכוללים שירות מילואים כמודיעה בענף נפגעים והעובדה שכבר מימי המלחמה הראשונים היא פונתה יחד עם שלוש בנותיה ובעלה לקיבוץ עין גב. "המשחק והחיבור ל'מאמאנט' מרוממים לי את הנפש. מעבר לפעילות הגופנית, אני גם נהנית מהאינטראקציה החברתית עם קהילה של נשים שבדיוק כמוני גם הן פונו מבתיהן, ויכולות להבין את מה שעובר עליי".

"להרגיש שוב חלק ממרחב בטוח"

כבר שלושה חודשים שנשות הארגון, יחד עם צוותים של מאמנות ומתנדבות, מגיעות לאתרי המפונים בכל הארץ ומארגנות משחקי כדורשת לכל הגילאים. היוזמה לערוך טורניר ארצי שיאחד את כל הקבוצות בליגה, התקבלה בעקבות בקשותיהן של הנשים המפונות שעבור חלקן המשחק הקבוצתי הוא לא פחות מאשר אוויר לנשימה.
"לפנינו תהליך החלמה ארוך ומאתגר, ולקהילות יש תפקיד משמעותי בדרך לשם", אומרת סיון שפר, מנכ"לית "מאמאנט" ואחת מיוזמות האירוע.
שפר, תושבת קיבוץ גברעם שבעוטף, פונתה תחת אש מביתה יחד עם שלוש בנותיה, בעוד בעלה, חבר כיתת הכוננות של גברעם, נשאר כדי להגן על הקיבוץ. מאז 7 באוקטובר, היא מקדישה את כל זמנה כדי לחזק נשים כמוה שפונו מבתיהן. "האימונים השבועיים, והטורניר בפרט שנעשה בשיתוף פעולה עם מתנדבים מדהימים וארגונים נוספים, הם חלק מאותו תהליך שבסופו נרגיש שוב חלק ממרחב בטוח ומעצים", היא מוסיפה.
2 צפייה בגלריה
שפר (במרכז). תהליך החלמה ארוך ומאתגר
שפר (במרכז). תהליך החלמה ארוך ומאתגר
שפר (במרכז). תהליך החלמה ארוך ומאתגר
ארגון "אחים לנשק", שפועל לא מעט למען הציבור הישראלי מאז תחילת המלחמה, נתרם אף הוא ליוזמה ומסייע בהפעלת הטורניר. "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם האלופות מ'מאמנט', שדואגות לחוסן הקהילתי באמצעות הספורט", אומר איל נוה, ממובילי הארגון. "'מאמנט' הן כוח נשי משמעותי בלב קהילות המפונים בדרכן לריפוי ולהחלמה, ובכך יש לעשייה שלהן תרומה לחברה הישראלית כולה".
בתאל ג'רבי, מנכ"לית ערכים בספורט, המלווה אף היא את היוזמה מוסיפה ואומרת כי "אני שמחה לשלב ידיים עם 'מאמאנט', שעושה עבודת קודש בקידום ספורט קהילתי ברמה הגבוהה ביותר, בטח עכשיו כשכל כך הרבה נשים זקוקים לפעילות הזאת כאוויר לנשימה. החיבור שלנו הוא בחזון המשותף הרואה באימהות מחולל חוסן משמעותי בקהילה, מנוע רב עוצמה להנהגה בחברה ובספורט".
להרשמה לטורניר ולפרטים נוספים: באתר