עשרות ילדים חגגו הערב (ה') במסיבת פורים יחד עם מעיין שחר בת ה-10, זאת לאחר הסירוב של הורי תלמידים מבית הספר "בית אב"י" באבן יהודה שמעיין, שנפצעה קשה בתאונת דרכים וכתוצאה מכך נותרה סיעודית, תגיע למסיבת הפורים בבית הספר.
בעקבות חשיפת המקרה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" החליטה אמה של מעיין, אסתר שחר, שלא להביאה למסיבה בבית הספר, וביוזמת המועצה נערכה הערב כאמור מסיבה פרטית עבור מעיין וילדים נוספים, בהם גם כ-50 ילדים עם צרכים מיוחדים מכל אזור השרון, שחגגו יחד את פורים עם כוכבי ילדים ושלל פינוקים נוספים.
3 צפייה בגלריה
מעיין שחר בת ה-11 חוגגת במסיבת פורים
מעיין שחר בת ה-11 חוגגת במסיבת פורים
מעיין לצד אמה אסתר וקווין רובין, חוגגת במסיבת פורים. הייתה מאושרת
(צילום: דנה קופל)
האירוע המרגש נערך באולם מקושט בבלונים ומלא במתנפחים ובפינות איפור. החלק האמנותי התקיים בחסות די ג'יי ורקדניות ברזילאיות, שהרקידו את הילדים המחופשים. לאורך כל הערב חולקו אביזרי פורים צבעוניים והוגשו שתייה וממתקים ומעיין, שהתחפשה למלאך, הייתה מאושרת ושמחה להיות מוקפת בחברים ובחברות שהגיעו במיוחד כדי לשמח אותה.
למסיבה הגיעו גם המדריכים של מעיין בתנועת הצופים, וריגשו אותה ואת שאר הנוכחים כששרו לה את השירים האהובים עליה מהפעילויות בתנועה. "הילדים האלה לא שקופים, מעיין היא חלק מהנוער של מדינת ישראל". אמרה אמה, אסתר.
"במסיבה הזו אנחנו חוגגים את הקיום של מעיין, ובמקביל אנחנו מעבירים מסר ברור וחד משמעי שאסור להדיר אף אחד ושכולנו שווים. אין דבר כזה שילד לא ייכנס למסיבה בגלל המגבלה שלו", הוסיפה האם. "אני גאה להיות אמא של מעיין, וגם אחותה של מעיין גאה בה - ואת הגאווה הזאת אנחנו חוגגות כאן הערב".
את אומרת שלא מדירים ילדים, אבל בבית הספר של מעיין הדירו אותה. אסתר: "אני לא יודעת מה יהיה בעתיד, אבל לצערי נראה שהדרה היא חלק מההתמודדויות שהאנשים השקופים צריכים להתמודד איתם במדינת ישראל. ויחד עם זאת, מאז שהמקרה נחשף אני מקבלת כמות אדירה של טלפונים והודעות וואטסאפ מהורים שמבקשים לחזק אותי ומודים לי שסוף-סוף מישהו אומר בקול חד וברור שילדים עם מוגבלויות הם לא ילדים שקופים, ושהם חלק מהחברה וראויים לכבוד כמו כל הילדים".
מאיפה הילדים שהגיעו למסיבה? "חלק הם ילדים של חברים שגרים לידינו, באבן יהודה, וחלק הם מקבוצת 'מיוחדים בשרון' (קבוצה הורים לילדים עם צרכים מיוחדים המתגוררים באזור השרון - ר"בצ).
"הגיעו גם הרבה ילדים מהשכבה ומהכיתה שמעיין למדה בה עד התאונה. למרות שבית הספר לא רצה שהיא תגיע למסיבה - החלטתי לשלוח הודעה לקבוצת ההורים של הכיתה, וכתבתי שאני מזמינה את כל הילדים, גם את אלו שהוריהם התנגדו שמעיין תגיע למסיבה. בסוף, הילדים לא צריכים לשלם מחיר על הטעויות של ההורים שלהם".
3 צפייה בגלריה
מעיין שחר בת ה-11 חוגגת במסיבת פורים
מעיין שחר בת ה-11 חוגגת במסיבת פורים
"ילדים מהכיתה נלחמו כדי להיכנס למסיבה"
(צילום: דנה קופל)
רובם הגיעו? "אתה לא מאמין כמה ילדים מהכיתה ומהשכבה שלה הגיעו. הילדים נלחמו על הכרטיסים כדי להיכנס למסיבה".
מעיין ידעה שלא רצו שהיא תגיע למסיבה בבית הספר? "נראה לי שלא. היום אמרתי לה: 'מעייני, אנחנו הולכות למסיבת פורים', והיא שמחה כל כך. גם במסיבה היא הייתה מאושרת וצחקה והיה לה כיף כל כך".

"אף אחד מההורים לא ביקש סליחה"

בין מארגני המסיבה היו גם כוכבי הילדים, קווין רובין וגיא איתן. לדברי רובין, "אחרי שנחשפנו למקרה של מעיין ולסירוב של בית הספר ושל ההורים שהיא תשתתף במסיבת פורים, החלטנו לקחת את המושכות לידיים וארגנו עבורה ועבור ילדים נוספים עם מוגבלויות - מסיבה מונגשת.
3 צפייה בגלריה
מעיין שחר בת ה-11 חוגגת במסיבת פורים
מעיין שחר בת ה-11 חוגגת במסיבת פורים
"הזדמנות להורים ללמד את הילדים שלהם להכיר את השונה"
(צילום: דנה קופל)
"עשינו פה מסיבה מטורפת, והרבה בזכות אנשים טובים שנתרמו לטובת האירוע ותרמו פיצות, ממתקים, כספים לטובת דוכני איפור ומתנפחים ענקיים", הוא מוסיף. "זה באמת מדהים ומרגש, ורק לראות את החיוך של מעיין הערב - היה שווה הכול. הייתי אצלה בבית, וכשהיא שמחה היא פותחת את הפה וצועקת - וזה עושה לנו טוב בלב לדעת שהצלחנו לשמח אותה".
ומה דעתך על מה שקרה בבית הספר? רובין: "בעיניי זו דווקא הייתה הזדמנות להורים ללמד את הילדים שלהם להכיר את השונה, ולהבין שלמרות השוני - כולנו בני אדם. וגם אם קצת קשה למישהו לעשות דברים מסוימים - הוא עדיין חלק מאיתנו. אני אבא לילד קטן, ואני מאמין בכל לבי שהתפקיד שלנו כהורים הוא ללמד את הילדים שלנו לקבל את האחר ולגרום לו להרגיש חלק מהחברה".
אסתר שחר, אמה של מעיין: "במשך כמעט עשר שנים הייתה לי ילדה בריאה, אז זה לא היה נראה לי הגיוני שמתנהגים ככה, ובגלל זה חשפתי את המקרה בצורה כזאת. אף אחד מההורים לא ביקש סליחה על הסירוב שלהם שהיא תגיע בפורים לבית הספר, וחלק מהם גם לא שלחו את הילדים שלהם למסיבה היום"
"בזכות המלחמה שלי, הרבה אנשים במצבי העזו לומר את מה שיושב עליהם", אומרת אסתר. "אני מאמינה שהעובדה שחשפתי את המקרה הזה - יצר פתח חשוב עבור הורים אחרים לילדים עם מוגבלויות, שנאלצים להתמודד עם המצב הזה.
"במשך כמעט עשר שנים הייתה לי ילדה בריאה, ולא היה נראה לי הגיוני שאנשים מבוגרים מתנהגים בצורה כזאת, וזו גם הסיבה שחשפתי את המקרה", היא מוסיפה. "אף אחד מההורים לא ביקש סליחה על כך שהם לא הסכימו שהיא תגיע בפורים לבית הספר, וחלק מהם גם לא שלחו את הילדים שלהם למסיבה היום".
מעיין נפצעה לפני פחות משנה בתאונה קשה בין אוטובוס הסעות של ילדים מאבן יהודה, שהיו כאמור בדרך לטיול בית ספר, למשאית בכביש 1, סמוך למחלף לטרון. באוטובוס היו 38 נוסעים, בהם תלמידים, הורים מלווים, מורים והנהג, שפונו במצב קל. גם נהג המשאית פונה במצב קל. התאונה קרתה לאחר שחזיתו הימנית של האוטובוס פגעה באחורי המשאית. האוטובוס יצא יחד עם שני אוטובוסים נוספים, ושלושתם יחד הסיעו 94 תלמידים מכיתות ד' לטיול מטעם בית הספר "בית אב"י" בהרי ירושלים.
לפי הקלטת השיחה למוקד 101 של מד"א, שחר ישבה בקדמת האוטובוס שהיה עמוס בחבריה. "המשאית פגעה בקדימה של האוטובוס, אני רואה ילדה אחת. אני לא יודעת מה קרה לה", אמרה האישה שהתקשרה למוקד החירום. "האוטובוס מלא בילדים, אחת מהם לא יכולה לזוז. אני חושבת שהיא בהכרה. מנסים להזיז אותה, ועכשיו אומרים להם לא להזיז אותה". ברקע השיחה נשמעו זעקות בכי וצעקות של ילדים.