בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
"איזה כיף שמישהו ראה אותנו. זה עזר לנו כל כך הרבה. מעולם לא קיבלנו ככה, עזרה, בעבר חששנו לבקש" – כך מספר נ' ממגדל-העמק, שהוא, אשתו והתינוק הקטן קיבלו החודש ארבעה ארגזים מלאים בשפע של מוצרים שמחממים את הלב.
"הבן שלנו יכול לאכול רק סוג אחד של מטרנה בגלל בעיה רפואית, אחרת הוא נחנק", מספר נ', "קיבלנו ארגזים מלאים במטרנה, צעצועים, בגדים, חיתולים, מגבונים. זאת הייתה הפתעה מאוד משמחת. לנו, כהורים צעירים, זה נותן המון כוח וגורם לנו לרצות להעניק לאנשים אחרים".
עבור חלק מהמשפחות מכשיר חשמלי חדש, ביגוד מיוחד או מוצרי טיפוח נחשבים הם בגדר חלום רחוק. במיזם מיוחד ומרגש, "ארגז מעשים טובים", תושבי מגדל-העמק מגשימים לאותם אנשים את החלומות – כשהכל מתבצע בצורה אנונימית.
1 צפייה בגלריה
ארגז מעשים טובים
ארגז מעשים טובים
ארגז מעשים טובים
(צילום: ענת חרמוני)
המיזם, שנולד ביחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים בעירייה, עובד באופן הבא: מדי חודש יוצא קול קורא לגיוס תושבים שמעוניינים לקחת חלק בתרומה, כשבמקביל מאתרים העובדים הסוציאליים של מחלקת הרווחה משפחות או תושבים שזקוקים לסיוע. "בשונה מפרויקטים אחרים, אנחנו עושים בדיקה מדויקת של הצרכים שלא מקבלים מענה ביום-יום. דברים שאנחנו יכולים לתת מלבד ארגז המזון", מסבירה אילנה פרץ עייש, מנהלת תחום התנדבות באגף לשירותים חברתיים, "אנחנו שואלים שאלות אבל לא מנדבים מידע על המיזם. הם לא יודעים שמישהו עומד לתרום להם".
בשלב הבא מתבצעת הצלבה: התורמים מגיעים לאסוף את הקרטונים, שעל כל אחד מהם יש מספר בלבד, כדי להבטיח שתישמר האנונימיות, ורשימת "חלומות". לאחר כשבוע, התורמים מחזירים את הארגז ועובדי הרווחה מביאים אותו לתושב בהפתעה.
"הופתענו משיתוף הפעולה הגדול", מוסיפה אילנה, "בחודש ינואר, ‭ 43‬ משפחות קיבלו ארגזים. התושבים לקחו את זה הרבה מעבר למה שציפינו. קיבלנו עבור כל משפחה לא רק ארגז אחד, אלא שבעה ארגזים בממוצע".
לקראת "יום מעשים טובים", שיתקיים ב-14 במרץ, במגדל-העמק מתכננים לתת בהפתעה ארגזי מעשים טובים ל-‭50‬ משפחות חדשות. "מה שלאחד נראה קטן, יכול להיות ענק עבור מישהו אחר", מדגישה אילנה, "נתקלנו בחלומות כמו בובה ליום ההולדת של הילדה, רכב עם שלט לילד, זר פרחים עם שוקולד, מוצרי מזון ללא גלוטן, שמיכות איכותיות לחורף, משחקים מיוחדים לילדים על הרצף האוטיסטי – והרשימה עוד ארוכה.
המיזם מעניק משמעות כפולה. המקבלים זוכים לחיבוק, מרגישים שרואים אותם, והתושבים זוכים לעשות טוב, בלי המבוכה של לדעת למי הם תורמים".
ראש העיר, אליהו ברדה, סיכם: "מגדל-העמק היא עיר מיוחדת, שערכי הערבות ההדדית והסולידריות החברתית הם נר לרגליה. אני גאה בתושבים שלי".
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון