מיזם חדש, הנושא את השם הטעון "לו יהי", מבקש לסייע לציבור ולמטפלים במענה על הצורך בתמיכה. רבים בישראל, בסדר גודל חסר תקדים, מחפשים בימים אלה תמיכה נפשית: מי שפגש את המוות ואת הפציעות מקרוב, מי שנחשף לתכנים קשים, מי שחוסר הוודאות מעורר בו חרדה, ילדים רכים שנחשפים על כורחם לעולם תוכן חדש וקשה - והורים שצריכים לתווך להם אותו. "לו יהי", שהוקם עם תחילת הלחימה, מבקש לענות על הצורך בתכנים ובכלים לסיוע מיידי נפשי - ולהוסיף עליו פיקוח מקצועי של פסיכולוגים.
(אריאל שחף, פסיכולוג בהתמחות קלינית ואחד המתנדבים במיזם "לו יהי" מסביר כיצד נכון להשתמש בתכני האתר)

מפעילי המיזם מסבירים את הצורך בו כך: "דווקא בימים שבהם העם מתאחד בניסיון לעזור זה לזה, יש חשיבות רבה לסינון מדויק ולהכשרה נכונה כדי לא להסב נזק. על אף הידע המצטבר והמחקר המקיף על חירום ומניעת פוסט טראומה, ברגע האמת נוצר מחסור בכלים פרקטיים וזמינים למטפלים ולציבור. התכנים המונגשים באתר 'לו יהי' עוסקים במניעת טראומה, התמודדות עם חרדה ומצבי משבר, תרגילים מותאמים לילדים ולהורים, שיפור שינה, הנחיות למדיטציות ודמיון מודרך, הרצאות וטיפולי חירום - וגם חומרים מקצועיים לאנשי בריאות הנפש עצמם".
ד"ר נירה ספורטא, פסיכולוגית קלינית וחברה בצוות המקצועי של המיזם מציינת: "ברשתות החברתיות עולים ונשלחים חומרים רבים לסיוע. אנשים רבים מציעים תמיכה, והכל נובע מכוונות טובות ומרצון לעזור. אנחנו מבקשים לרכז את החומרים בצורה נוחה ונגישה, וחשוב מזה, לוודא שכולם מסוננים בידי אנשי מקצוע שיש להם ניסיון באירועים של אובדן, טראומה וחרדה. לפעמים, שימוש בחומרים שהם לא מקצועיים עלול להזיק, ועל כן חשוב לקבל תמיכה נפשית מגורמים מקצועיים ומוסמכים".
המיזם הושק כשיתוף פעולה בין צוותים של פסיכולוגים קליניים וחוקרי מוח מאוניברסיטת רייכמן, ומתנדבים מחברות ההייטק Remepy, קלטורה, וכן גופים ואזרחים פרטיים. בפרויקט מעורבים בין היתר פרופ' אמיר עמדי, ראש מכון ברוך איבצ'ר למוח וטכנולוגיה באוניברסיטת רייכמן ומייסד שותף בחברת Remepy, ליאור בנדרסקי מ-Remepy, ד"ר דנה פרג מבית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, ופרופ' ענת ברונשטיין קלומק, דיקנית בית הספר.
לאתר "לו יהי" לחצו כאן.