בשיתוף מוסדות רבי עקיבא
במקביל ללחימה שנמשכת ולהתחממות בגבולות הצפון, במזג האוויר נרשמת התקררות. הלילות בגבולות הופכים להיות קרים ביותר, ובחרמון כבר ירד אפילו שלג. גם לחיילים ששומרים עלינו בגבולות, שהם לא מפונקים בכלל, קשה לישון תחת הקור העז. כשחיים משה קיבל שיחה במוקד מהחיילים במוצב בגבול, היה לו ברור שמשהו חייב להיעשות.
משה חיים ממוסדות תנא רבי עקיבא בטבריה, מספר: בשעה 2 בלילה קיבלנו שיחה במוקד, 'תעשו משהו, אנחנו לא מצליחים להירדם בקור וצריכים לקום לפנות בוקר לגיחה, חייבים להיות חדים'", הוא מספר. המענה הגיע תוך זמן קצר: "בתוך פחות משעה יצאנו לכיוונם עם מוצרי חימום: כרבוליות, שמיכות חמות, מעילים זוגות גרביים מחממים, גופיות תרמיות, כפפות ללילה, מגבות יבשות וחמי צוואר".
2 צפייה בגלריה
מוסדות רבי עקיבא
מוסדות רבי עקיבא
"כוחנו באהבתנו"
(מוסדות רבי עקיבא)
"כוחנו באהבתנו": מחבקים את הלוחמים בשטח
מוסדות תנא רבי עקיבא מפעילים את חמל "כוחנו באהבתנו" שסייע עד כה לעשרות אלפי חיילים.
"התחלנו עם ציוד ומזון, פחות מ-24 שעות מפרוץ המלחמה כבר התחלנו להוציא ציוד לבסיסים, אוכל, מוצרי היגיינה ואף ציוד טקטי שהיה חסר. תוך כדי הבקשות מהשטח כל הזמן עדכנו את רשימות הציוד החסר והתאמנו את עצמנו למה שחסר. כרגע הצורך הכי קריטי זה ערכות חימום, אנחנו מקבלים עשרות בקשות כאלה ביום".
חיים משתף, מתוך שיחות עם חיילים ומפקדים, ברוח הלחימה שבשטח: ״רוח הלחימה גבוהה, רואים אנשים שעזבו הכל: בית, משפחה, ילדים, הכל כדי להילחם, בי כולם מרגישים שזה להיות או לחדול. אנשים מרגישים שזו מלחמה על הקיום שלנו".
2 צפייה בגלריה
מוסדות רבי עקיבא
מוסדות רבי עקיבא
החיילים שומרים עלינו בקור הכבד
(מוסדות רבי עקיבא)
"התפקיד שלנו לדאוג שיהיו להם תנאים בסיסיים"
ימי המלחמה הציבו את הלוחמים במצבים לא פשוטים: "אף אחד מהחיילים לא מפונק, והם מתמודדים עם אתגרים. בחורים בני 20 צריכים לראות מראות ולחוות החלטות כבדות משקל שהם חייבים להיות חדים ועירניים בשבילם. אני מרגיש שהתפקיד שלנו הוא לדאוג שלפחות תנאים בסיסים יהיו להם, שלא יקבלו דלקת ריאות חלילה, ובשעות שנותנים להם לישון - יוכלו לישון ולא ירעדו מקור. זו האחריות שלנו כעם לדאוג להם. לא לתת לקור לכבות את אש הלחימה".
כל התרומות מוכרות למס לפי סעיף 46 - לעמותה אישור ניהול תקין בתוקף.
בשיתוף מוסדות רבי עקיבא
פורסם לראשונה: 10:38, 04.01.24