בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
היא בחרה לעזוב את העולם החרדי ולעבור ליישוב כרם שלום. שם, למרות הבדידות והקשיים, היא מצאה את מקומה בעולם החקלאות. סיפורה של רחלי יעקב בת ה-‭26‬ הוא הכל חוץ משגרתי.
1 צפייה בגלריה
רחלי יעקב. "חיפשתי את עצמי"
רחלי יעקב. "חיפשתי את עצמי"
רחלי יעקב. "חיפשתי את עצמי"
(צילום: אלבום פרטי)
היא במקור מאופקים, בת למשפחה חרדית, עם 14 אחים ואחיות. לפני מספר שנים, כשסיימה לימודי תכנות בסמינר חרדי, היא בחרה לעזוב את העולם שממנו הגיעה. "בתום הלימודים הבנתי שאני לא רוצה לעסוק בהייטק ולשבת כל יום מול ארבעה קירות", מספרת רחלי, "די חיפשתי את עצמי ועברתי בין עבודות. הייתי בתקופה די מבלבלת, ולמזלי בדיוק אז שמעתי על הפרויקט של 'השומר החדש', שמשלב בנות דתיות בתחום החקלאות".
הפרויקט שעליו מדברת רחלי, נולד משיתוף פעולה בין חברת "אדמה", המייצרת חומרים להגנת הצומח, לארגון "השומר החדש", שאנשיו מסייעים בהתנדבות לחקלאים הסובלים מגניבות רכוש וממצוקה בידיים עובדות. שני הגופים משקיעים כסף וזמן במיזם, שנועד לחבר את הדור הצעיר לתחום החקלאות ולפתח את הדור הבא של חקלאי ישראל.
רחלי בחרה להצטרף לפרויקט הייחודי והשתלבה בגרעין בנות הפועל בקיבוץ נירים שבעוטף עזה. "חששתי מהעובדה שמדובר בחבר'ה צעירים ממני, לאחר השירות הצבאי, אבל בסוף החלטתי ללכת על זה", היא מספרת: "גרתי בגרעין והיה לי מאוד נחמד. עם הזמן למדתי יותר לעומק את עבודת החקלאות במטעי האבוקדו באזור קיבוץ בארי".
לפני כחודשיים רחלי מונתה להיות ראש צוות, תפקיד שבו היא מובילה קבוצה של כעשר בנות דתיות שעובדות בבוקר בחקלאות ולומדות בערב במדרשה. "הבנות ואני עושות הכל במטעי האבוקדו", היא מספרת, "גיזומים, קיטומים, השקייה, קטיף – כל פעולה חקלאית שנדרשת במטע. זו אמנם עבודה לא קלה, אבל אני דואגת שלבנות שלי בקבוצה יהיה כיף. אני אישית חווה את החוויה הזו כמדהימה. החקלאות עזרה לי מאוד בתקופה המסובכת שלי. היא נתנה לי את הזמן להכיר את עצמי יותר לעומק, להתחבר לאדמה ולטבע. זה משהו מאוד משחרר".
איפה את רואה את העתיד שלך?
"אני לא יודעת אם אהיה חקלאית בעתיד הרחוק אבל נכון לעכשיו החקלאות היא הדבר הכי נכון עבורי. אני אוהבת לראות את ההתפתחות האישית של הבנות שעובדות איתי ואני שמחה שיוצא לי לעשות טוב לעצמי, לבנות שתחת אחריותי ולטבע".

רוצים גם אתם לעשות טוב?

מעשים טובים קורים בכל מקום וזמן ויום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון