בתוך בית פרטי בן שתי קומות ברמת גן קמה יוזמה אזרחית שרתמה אליה גם חברי כנסת - חמ"ל שמטרתו ריכוז של תרומות כספיות, מזון, ציוד אזרחי וצבאי לחיילים ולתושבים הזקוקים לסיוע, כמו גם עזרה בשינוע של כל התרומות. צפו בתיעוד שעוקב אחרי לילה בחמ"ל התרומות:
"שלשום התחלנו להריץ את זה ואתמול הגיעו צוותים עם ציוד כדי לשנע ציוד באמצעות רכבים עם מתנדבים שיצאו מכן", מספרת שרית אסרף לוי, פעילת חברה וחברת מועצת העיר רמת גן, מובילת היוזמה שגילתה על זמינות הנכס והשמישה אותו לטובת הפעילות שמחברת בין עמותת "נחמה והצלה לישראל", עמותת "פתחון לב" וחברי כנסת ממפלגות שונות. "ביחד ניתן מענה הרבה יותר רחב ומקיף מאשר יוזמות קהילתיות מקומיות", אמרה.
בין המתנדבים שאורזים את ארגזי התרומות נמצאת גם אילור פרץ, צעירה תושבת האזור ששמעה על הפעילות באמצעות הרשתות החברתיות ובאה לעזור. "חיפשתי מקום להתנדב וראיתי פוסט שפרסמו. בגלל שבאופן יחסי היה נראה פה ריק, החלטתי שזה המקום שאגיע אליו", אמרה. "יש פה צוות של אנשים מדהימים, ילדים וחבר'ה צעירים שהוציאו משלוחים למשפחות ולחיילים. יש חוסר של דברים בשטח. אנשים באים, מביאים דברים מהבית שלהם, קונים ואנחנו מסדרות. זה מאוד מרגש".
החמ"ל מקבל בקשות שמגיעות ממשפחות, מחיילים, ואפילו מפצועים בבתי חולים ברחבי הארץ - כך יצאו משלוחים לאשדוד, לאשקלון ולירושלים, וכל בקשה כזאת מועברת לצוות שמכין ארגז מיוחד שמעודכן במידות הבגדים, בצרכים כמו מוצרי היגיינה, אוכל וחטיפים ובכמויות לפי מספר הנפשות. "אנחנו מוציאים חבילה-חבילה ומקווים שהן יעשו ברכה, יעלו חיוך וישמחו. זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות במצב הזה", אסרף לוי מוסיפה. "אנחנו מטפלים בבקשות של כולם".
מה צריך ואפשר לתרום, מה חסר בעצם? "תחתונים לנשים ולגברים, סיגריות, סכיני גילוח, גופיות, תרופות, נייר טואלט ומוצרי היגיינה, משחקים לילדים, תרופות ממש חסרות לנו נגמר, מטענים, סוללות וטבק. זה בעיקר, אבל כל תרומה תתקבל בברכה".
בין המתנדבים הצעירים במרכז איסוף התרומות נמצא גם ליעד אילני, חבר מועצת העיר רמת גן, שסיפר: "התכנסו כאן שורה של מתנדבים ולשמחתנו הגיעו גם חברי כנסת מכל מיני מפלגות ואנחנו מתנהלים בשיתוף פעולה ומספקים אפודים, וגם מוצרי היגיינה למשפחות מהדרום שפונו והן כאן בכפר המכביה".
המתנדבים העידו שמאז קם מרכז התרומות הגיעו גם חברי כנסת לבקר בו, בהם נעמה לזימי (העבודה), מיכל שיר (יש עתיד), שלי טל מירון (יש עתיד), קטי שטרית ואתי עטיה (הליכוד), יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), צבי סוכות (הציונות הדתית) ואוריאל בוסו (ש"ס). "מחמם את הלב לראות את ההתגייסות של אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית שפועלים כאן יחד לטובת עם ישראל, זה מה שחשוב", חתם אילני.
ההירתמות הגדולה הפתיעה גם את אסרף לוי. "אנחנו במצב חירום שאף פעם לא היה פה ואנחנו משתפים פעולה עם כולם - אנשים שמזוהים בכל הקשת הפוליטית", אמרה. "אלה החיילים שלנו ואנחנו שמים את כל המחלוקות בצד ופועלים בשיתוף פעולה בשביל שצה"ל ינצח ובשביל שהאזרחים שלנו ירגישו מוגנים. זאת העוצמה שלנו כעם".
מרכז התרומות נמצא בכתובת משה שרת 54, רמת גן, והוא פתוח כל יום מ-8:00 בבוקר ועד חצות, בשאיפה להיות פתוח 24 שעות ביממה בהמשך. כולם מוזמנים לשלוח תרומות ולהתנדב במקום. סוגי ההתנדבויות: איסוף תרומות מרחבי העיר והבאתן לחמ"ל, פריקה, מיון ואריזה מחדש, שינוע חבילות לדרום, מוקדנים ואנשי תפעול. כמו כן, המתנדבים סייעו בהקמת אתר "מתגייסים באהבה" שמרכז שלל יוזמות התנדבות וסיוע, וגם אפשרות לבקש עזרה.