סרן (במיל') יובל זילבר ז"ל נהרג בקרב מול מחבלים ברצועת עזה ב-1 בנובמבר. בן 25 היה במותו, קצין משוחרר מהנח"ל.
זילבר היה גיבור אמיתי; הוא חזר לארץ מהטיול הגדול בתאילנד, ללא צו 8, רק משום שהרגיש מחויבות אמיתית לעזור למדינה שאותה הוא כה אהב. עם הגיעו למילואים, הוא הוריד את דרגות הקצונה ללא תלונות כדי להצטרף לגדוד 7007 ולהיכנס ללחימה בצפון הרצועה. זילבר נהרג במהלך כיבוש צה"ל את מוצב פלסטין, וכבר באותו יום שונה שמו של המוצב ל"מוצב יובל".
"ביובל היה משהו שגרם לכל מי שסביבו להיות יותר - יותר טובים, יותר אנרגטיים, יותר עושים, וכל מי שהכיר את יובל יודע להגיד שהיה בו משהו מיוחד, גם כאדם וגם בעשייה החברתית שלו", מספר חברו הטוב תומר פלד.
2 צפייה בגלריה
מימין: תומר פלד ויובל זילבר ז"ל. חברים הכי טובים
מימין: תומר פלד ויובל זילבר ז"ל. חברים הכי טובים
מימין: תומר פלד ויובל זילבר ז"ל. חברים הכי טובים
(צילום: באדיבות המשפחה)
במהלך התיכון התנדבו זילבר ופלד בתנועת הצופים ובעמותת LEAD, ולאחר מכן יצאו יחד לשנת שירות בגרעין "צמר"ת". לדברי מקורביו של זילבר, הבחירה ב"צמר"ת" לא הייתה מקרית; אומנם יובל חי אורח חיים חילוני, אך ראה חשיבות גדולה בשמירה על המורשת ועל המסורת היהודית.
"בכל המסגרות שבהן פעל זילבר יזם פרויקטים של חינוך והעצמה, שמטרתם המרכזית הייתה לעזור לבני נוער בפיתוח מסוגלות ובהקמת מקום שלו הם יכולים יהיו לקרוא בית. הייתה בו רוח אמיתית של עשייה", מוסיף פלד.
לאחר נפילתו של זילבר החליטה משפחת פלד-שרף, שעבורם יובל היה כמו בן נוסף, לפתוח קרן על שמו, ותרמה 500 אלף שקלים שנועדו לעזור למשרתי מילואים לחזור לעשייה שאותה זילבר העריך כל כך. "יובל היה מאמין גדול בנתינת חכות ולא בדגים, ובפיתוח המסוגלות של כל הסובבים אותו", אומר פלד.
"אחרי 7 באוקטובר, ישראלים רבים הקימו פרויקטים מדהימים של הנצחה בספונטניות מלאה וגם אנחנו, אחרי מותו של יובל, חיפשנו הנצחה עם משמעות, בהיבט של התנדבות ועשייה למען החברה", הוא מוסיף. הפניה לעוגן העוסקת בהלוואות חברתיות מתאימה לרוח והעשייה של יובל".
לדבריו, "כעת מטרתנו היא להגדיל ולהרחיב את קרן התרומות ולהגיע ליעד של מיליון שקלים (ואף לעבור אותו), כדי לאפשר מעגלי השפעה רחבים על בסיס ערכיו של יובל, ולהמשיך לשמור על האור והערכים שהפיץ לאורך שנים רבות".
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של סגן (במיל') יובל זילבר ז"ל
הלוויתו של סגן (במיל') יובל זילבר ז"ל
הלוויתו של סגן (במיל') יובל זילבר ז"ל
(צילום: אביגיל עוזי)
כאמור, הקרן נפתחה בשיתוף "קרן עוגן" ותאפשר מתן הלוואות ללא ריבית לאנשים פרטיים הזקוקים לסיוע זמני, תוך דגש על אנשי מילואים עצמאיים ששירתו ומשרתים את המדינה בתקופה זו ונקלעו בעקבות זאת לקשיים בעסקים.
לדברי שגיא בלשה, מנכ"ל "עוגן" (גוף אשראי חברתי הפועל ללא מטרות רווח): "אנו נרגשים לשתף פעולה עם משפחת פלד-שרף בהקמת הקרן לזכרו של יובל זילבר ז"ל, שתעניק לציבור סיוע באמצעות הלוואות ללא ריבית.
"ברצוני להודות מקרב לב לאפרת פלד, שהיא לא רק מנהלת מובילה בעולם העסקי, אלא גם אדם עם נשמה ומעורבות חברתית גדולה. הקרן שהקימו אפרת ומשפחתה ב'עוגן' לא רק תנציח חייל שנפל במלחמה, אלא גם תסייע לעשרות משקי בית בישראל שנקלעו למצוקה כלכלית קשה".
לתרומות ופרטים נוספים על קרן הגיוס - בלינק